Klantmanager Bijzondere Bijstand

Geplaatst 6 dagen geleden

In de functie van Klantmanager Bijzondere Bijstand houdt je je bezig met het behandelen van aanvragen bijzondere bijstand. Bijzondere bijstand is bedoeld voor bijzondere en noodzakelijke (onvermijdbare) kosten die burgers niet (geheel) zelf kunnen betalen, omdat zij een laag inkomen en weinig of geen vermogen hebben. Je onderhoudt eventueel persoonlijk contact met klanten bij vragen gedurende de aanvraag. Je hebt een belangrijke signalerende functie binnen de organisatie.
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het zelfstandig beoordelen en afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand op grond van de Participatiewet, het uitvoerig rapporteren van de aanvragen het evt. aanvullen van de reeds aangemaakte beschikkingen via PKO. Denk hierbij aan verschillende soorten kostensoorten die aangevraagd kunnen worden, namelijk individuele inkomenstoeslag, tandartskosten, bewindvoering, inrichtingskosten, dubbele huur, babypakket, kosten orthodontie, duurzame gebruiksgoederen etc.

Vereisten en Knock-Out Criteria

MBO 4 opleiding;
2 jaar ervaring als klantmanager bijzondere bijstand in de afgelopen 5 jaar;
2 jaar ervaring met Suite4Werk in de afgelopen 5 jaar (voorheen GWS);
2 jaar ervaring met de Participatiewet in de afgelopen 3 jaar;
Aantoonbare werkervaring met PKO.

Locatie: Zoetermeer
Start: 29-10-2020
Uren per week: 36
Einde/Duur: 4 maanden Optie op verl.: Ja 2*4 maanden

Graag reageren voor 22-10-2020 10:00 uur met CV (Word/PDF formaat en in het
Nederlands, max. 4 pag. en 2 ref.) waaruit kennis/ervaring van bovenstaande blijkt,
inclusief een motivatie verwerkt in het cv waarom u zichzelf geschikt acht voor deze functie.
Tevens dient uw reactie voorzien te zijn van:
Beschikbaarheidsdatum
Aantal uren per week beschikbaar
Uurtarief ex BTW, inclusief reiskosten woon-werk
Vakantieplannen

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.