Vacature Medewerker Griffie
Vacature omschrijving
Startdatum: 15 januari 2026
Einddatum: 15 april 2026
Optie op verlenging: 1x 3 maanden
Sluitingsdatum: 2 januari 2026
Publicatiedatum: 22 december 2025
Functieomschrijving
Als medewerker binnen de griffie ben je verantwoordelijk voor diverse administratieve en ondersteunende taken die bijdragen aan een soepel verloop van de gemeenteraadsactiviteiten. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Het uitvoeren van administratieve taken, zoals het publiceren op het raadsinformatiesysteem, het wekelijks opstellen en versturen van de raadsmail en het verzorgen van publicaties in lokale media, waaronder agenda’s.
- Het ondersteunen van de griffier bij de implementatie van het nieuwe raadsinformatiesysteem, dat operationeel wordt in het tweede kwartaal van 2026.
- Het ondersteunen van de raadsadviseur bij de implementatie van de nieuwe inrichting van de raadzaal met audiovisuele middelen, voor zover dit gebruik gerelateerd is aan de raad.
- Het verzorgen van de commissie Samenleving en Financiën, inclusief uitnodigingen, voorbereiding, ondersteuning van de voorzitter tijdens vergaderingen, verslaglegging en nazorg.
- Het voeren van het secretariaat voor de auditcommissie en de Rekenkamer in overleg met de griffier.
Daarnaast wordt er in 2026 meer ingezet op actieve raadscommunicatie. Je denkt mee en ontwikkelt actief mee aan dit instrument voor de raad.
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als medewerker griffie
- Uiterlijk beschikbaar per 15 januari 2026 voor 20 tot 24 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief de eventuele verlenging
- Aantoonbaar bereid om in deavonduren vergaderingen bij te wonen
Wensen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding bestuurskunde, recht of communicatie op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker griffie
- Aantoonbare werkervaring bij een gemeente of andere overheidsinstelling
Competenties:
- Wij zoeken een young potential die tijdelijk inzetbaar is (voorlopig 3 maanden met uitzicht op 6 maanden) met achtergrond in de bestuurskunde of communicatie. Iemand die het vak nog moet leren, maar tegelijkertijd zelfstandig kan werken en van uitdagingen houdt. Hij of zij is niet alleen intern gericht (op de organisatie), maar heeft ook oog voor de rol van de raad in de buitenwereld. Iemand die mogelijkheden ziet om de rol van de raad naar buiten te versterken. En iemand die niet schuwt om deze uitdagingen op te pakken in combinatie met een aantal administratieve taken
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Dronten
- 28 uur
- € 5.083,- / € 5.575,- per maand
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 november 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening (RO) speel je een belangrijke rol in het realiseren van ruimtelijke ambities. Je adviseert over planologische procedures en bestuursrecht, bewaakt de voortgang van trajecten en zorgt dat initiatieven…
- Kampen
- 32 - 36 uur
- € 95,00 / € 103,00 per uur
Startdatum: 20 januari 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 30 december 2025 Publicatiedatum: 16 december 2025 Functieomschrijving Als juridisch adviseur binnen onze organisatie ben je verantwoordelijk voor diverse bestuursrechtelijke vraagstukken en ondersteun je het bestuur met deskundig advies. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit: Adviseren over en ondersteunen bij lopende bestuursrechtelijke vragen vanuit…
- Made
- 25 uur
- € 3.220,- / € 3.659,- per maand
Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: eventuele verlenging is mogelijk Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als Toezichthouder kamergewijze verhuur ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van kamergewijze verhuur en het controleren van het nachtregister. Je bezoekt adressen waar kamers worden verhuurd, vooral aan arbeidsmigranten,…
- Hasselt
- 32 uur
- € 3.186,- / € 3.748,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 juli 2027 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Ben jij een dienstverlenende duizendpoot en expert op het gebied van Burgerzaken? In deze veelzijdige functie binnen het team Burgerzaken van de gemeente Zwartewaterland werk je aan de kwaliteit van…
- Nijmegen
- 24 uur
- € 61,00 / € 71,00 per uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Als medewerker ben je verantwoordelijk voor het aanpassen en moderniseren van ongeveer 15 lokale regelingen. Hierbij werk je met twee cao’s: Ambulancezorg en CAR(UWO) Veiligheidsregio’s. Wat wij van jou vragen Je hebt ervaring…
- Vianen
- 16 uur
Startdatum: 2 januari 2025 Einddatum: 2 april 2025 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 24 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als projectleider planomzetting ben je verantwoordelijk voor de omzetting van het tijdelijk omgevingsplan met betrekking tot de planologie van de woongebieden. Je begeleidt en regisseert dit proces zelfstandig en brengt specifieke kennis…
- Deventer
- 32 uur
- € 7.308,- / € 7.870,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 8x 6 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Als jurist ben je verantwoordelijk voor juridische advisering met betrekking tot gebiedsontwikkeling en inbreidingslocaties. Je richt je met name op projecten binnen deze thema’s en werkt nauw samen met projectleiding om gesprekken…
- Hengelo
- 36 uur
- € 6.535,- / € 7.168,- per maand
Startdatum: 19 januari 2026 Einddatum: 19 oktober 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 16 december 2025 Functieomschrijving Als medewerker vergunningverlening ben je verantwoordelijk voor het behandelen van aanvragen op basis van de Omgevingswet. Je beoordeelt of deze aanvragen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en stelt het besluit…
