Vacature Ambtelijk Opdrachtgever Realisatie

Ambtelijk Opdrachtgever Realisatie
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 05-01-2026

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 februari 2026

Einddatum: 1 augustus 2026

Optie op verlenging: 2x 6 maanden

Sluitingsdatum: 5 januari 2026

Publicatiedatum: 22 december 2025

Functieomschrijving

Als Ambtelijk Opdrachtgever (AOG) ben je verantwoordelijk voor het leiden van grootschalig onderhoud en vervangingsprojecten in de openbare ruimte binnen de gemeenten Hilversum en Wijdemeren. Je geeft richting aan complexe investeringsprojecten op het gebied van wegen, riolering, infrastructuur, groen, klimaatadaptatie en mobiliteit. In deze rol ben je de verbindende schakel tussen bestuur, projectteams en vakafdelingen en zorg je voor heldere kaders, goede besluitvorming en een integrale aanpak.

Verantwoordelijkheden

  • Regie houden over een portefeuille van circa 60 integrale reconstructieprojecten in verschillende fasen en met uiteenlopende complexiteit.
  • Inhoudelijk aansturen van projectleiders volgens het proces van projectmatig werken.
  • Bewaken van voortgang, planning, kwaliteit en budgetten en tijdig ingrijpen bij knelpunten.
  • Rapporteren aan verschillende teams en financiële afdelingen over de status van projecten.
  • Zorgen voor bestuurlijke en ambtelijke afstemming van de opdracht en fungeren als eerste aanspreekpunt voor wethouders en management.
  • Faciliteren van bestuurlijke besluitvorming waar nodig.
  • Afstemming verzorgen tussen teams, disciplines en externe partners en bewaken van de integraliteit van projecten.
  • Beleid, uitvoering en beheer op strategisch en tactisch niveau goed op elkaar afstemmen.

Eisen:

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als opdrachtgever, projectmanager en/of programmamanager binnen de fysieke leefomgeving
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring metintegrale reconstructieprojecten in de openbare ruimte
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente of publieke organisatie

Wensen:

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als opdrachtgever, projectmanager en/of programmamanager binnen de fysieke leefomgeving
  • Een aantoonbare afgeronde PRINCE 2, IPM en/of PMC opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met besluitvorming, bestuurlijke advisering en stakeholdermanagement
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Competenties:

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Besluitvaardigheid
  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Plannen & organiseren
  • Resultaatgerichtheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Aanpassingsvermogen
  • Kritisch en oordeelsvormend vermogen
  • Tactisch handelen
  • Motiveren en verbinden
  • Integraal denken (specifiek voor projecten met veel disciplines)
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Verkeersadviseurs Mobiliteit/Ruimte gemeente Utrecht Detachering
  • Utrecht
  • 24 - 36 uur
  • € 4.919,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 12 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als verkeersadviseur bij de gemeente Utrecht ben je dagelijks bezig met diverse verkeerskundige vraagstukken. Je behandelt bewonersmeldingen, schrijft adviezen aan de wethouder en werkt mee aan projecten voor gebiedsopgaven, wooncomplexen en verbeteringen in de…

Reageer voor: 12:00u — 12-01-2026
Projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling ZZP
  • Kerkdriel
  • 36 uur

Startdatum: 15 januari 2026 Einddatum: 15 januari 2027 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als projectleider ben je verantwoordelijk voor projecten in de fysieke leefomgeving, met een focus op woningbouwprojecten. Dit betreft voornamelijk projecten van derden, maar ook projecten binnen onze eigen grondexploitatie. Je…

Reageer voor: 12:00u — 02-01-2026
Projectleider Verkiezingen Detachering
  • Tubbergen
  • 16 uur
  • € 2.905,- / € 3.186,- per maand

Startdatum: 15 januari 2026 Einddatum: 15 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als Projectleider Verkiezingen ben jij verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de gemeenteraadsverkiezingen. Je coördineert de voorbereiding, uitvoering en afronding van het gehele verkiezingsproces. Je stuurt het projectteam aan…

Reageer voor: 12:00u — 02-01-2026
Locatiemanager(s) vluchtelingenopvang ZZP
  • Eemnes
  • 32 - 36 uur
  • € 65,00 / € 70,00 per uur

Startdatum: 8 januari 2026 Einddatum: 8 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 26 december 2025 Publicatiedatum: 16 december 2025 Functieomschrijving Als Locatiemanager vluchtelingenopvang Oekraïne ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig oplossen van problemen, dilemma’s en verzoeken op een rustige, flexibele en creatieve manier. Je draagt zorg voor vraagstukken op het gebied van…

Reageer voor: 12:00u — 26-12-2025
Projectleider gebiedsontwikkeling bedrijventerreinen Detachering
  • Hardenberg
  • 28 uur
  • € 6.558,- / € 7.476,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 30 januari 2027 Optie op verlenging: 3x 12 maanden Sluitingsdatum: 13 januari 2026 Publicatiedatum: 11 december 2025 Functieomschrijving Als projectleider gebiedsontwikkeling ben je verantwoordelijk voor diverse ruimtelijke ontwikkelingsprojecten gericht op nieuwe bedrijventerreinen. Je werkt aan ruimtelijke planprocedures, de realisatie van nieuwe bedrijventerreinen en inbreidingsplannen, stedelijke gebiedstransformaties en de herinrichting van…

Reageer voor: 12:00u — 13-01-2026
Strategisch Adviseur Warmte bedrijf Detachering
  • De Steeg
  • 16 - 24 uur
  • € 3.583,- / € 5.796,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als Strategisch Adviseur warmte werk je 16-24 uur per week aan de energietransitie binnen de gemeente Rheden. Je adviseert over en geeft invulling aan de mogelijke oprichting van een energie- en warmtebedrijf…

Reageer voor: 12:00u — 05-01-2026
Interim Informatiemanager ZZP
  • Leidschendam
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 31 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als interim informatiemanager verbind je organisatie, informatie en ICT en fungeer je als strategisch sparringpartner voor management en directie. Je richt je op het versterken van informatiemanagement, het begeleiden van…

Reageer voor: 12:00u — 31-12-2025
Senior vergunningverlener monumentenaanvragen en archeologie Detachering
  • Uitgeest
  • 24 uur
  • € 4.638,- / € 5.059,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juli 2026 Optie op verlenging: 2 x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als Senior Vergunningverlener met deskundigheid op het gebied van monumentenaanvragen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen van aanvragen omgevingsplanactiviteit bouwwerken (ruimtelijk) en omgevingsvergunningen voor diverse bouwactiviteiten. Je behandelt het gehele proces…

Reageer voor: 12:00u — 06-01-2026