Vacature Adviseur Zelfstandigen

Adviseur Zelfstandigen
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 16 maart 2026

Optie op verlenging: 1x 6 maanden

Sluitingsdatum: 2 december 2025

Functieomschrijving

Als adviseur Zelfstandigen werk je binnen het Regionaal bureau zelfstandigen. Je bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het beoordelen en afwikkelen van krediet- en bijstandsaanvragen.

Je werkzaamheden vinden plaats binnen het kader van het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ).

Eisen:

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur zelfstandigen bij een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met beoordelen van ondernemingsplannen, jaarrekeningen en financiele administraties

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur zelfstandigen bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Suite voor het Sociaal Domein
  • Aantoonbare werkervaring met BBZ 2004 en de participatiewet
  • Aantoonbare werkervaring met Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ)

Competenties:

  • Je bent stressbestendig, flexibel en werkt graag in teamverband maar kunt ook prima zelfstandig werken
  • Je bent analytisch en oplossingsgericht
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, nodig om op hetzelfde niveau met een ondernemer het gesprek aan te gaan
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Teamleider Sociaal Domein Detachering
  • Ijsselstein
  • 32 - 36 uur
  • € 7.683,- / € 9.276,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 15 april 2026 Optie op verlenging: 2x 2 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Functieomschrijving Als teamleider sociaal domein geef je integraal leiding aan een team van circa 45 medewerkers, werkzaam op het gebied van jeugdzorg, inburgering en Wmo. Het team behandelt ook thema’s als bemoeizorg, groepsaanpak en samen veilig. Je…

Reageer voor: 12:00u — 01-12-2025
Casemanager Omgevingsrecht Detachering
  • Vianen
  • 36 uur
  • € 5.692,- / € 6.324,- per maand

Startdatum: 13 januari 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 27 november 2025 Functieomschrijving Als casemanager omgevingsrecht ben jij het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de invoering van de Omgevingswet ligt de nadruk minder op het toetsen van aanvragen en meer op meedenken en adviseren…

Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025
Teamleider Wmo, Schuldhulpverlening & beheerbureau Valleihopper Detachering
  • Barneveld
  • 28 - 32 uur
  • € 6.270,- / € 7.728,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 12 april 2026 Optie op verlenging: 4x 4 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider van het team Wmo, Schuldhulpverlening en het beheerbureau Valleihopper ben jij de mensgerichte leider die zichtbaar is voor het team en medewerkers ondersteunt. Je zorgt voor rust, structuur en continuïteit en creëert een…

Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025
Interim Manager Sociaal Domein ZZP
  • Brummen
  • 28 - 32 uur

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als Manager Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aansturing en koers binnen het Sociaal Domein. Je werkt integraal samen met managers van andere domeinen om de gehele organisatie aan te sturen. Daarnaast…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025
Privacy Officer ZZP
  • Barneveld
  • 32 - 24 uur

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Privacy Officer Ben jij een ervaren Privacy Officer die organisaties kan ondersteunen bij het verder professionaliseren van privacy en gegevensbescherming? In deze rol adviseer je op strategisch, tactisch en operationeel niveau, voer je Data Protection Impact…

Reageer voor: 12:00u — 05-12-2025
Procesadviseur Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 7.683,- / € 9.276,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 4 december 2025 Publicatiedatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als…

Reageer voor: 12:00u — 04-12-2025
Manager Omgevingsloket Detachering
  • Nijmegen
  • 36 uur
  • € 8.854,- / € 9.528,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Manager Bureau Omgevingsloket (tijdelijke invulling) Over de functie Als manager ben je verantwoordelijk voor het aansturen en ontwikkelen van het bureau Omgevingsloket binnen de afdeling Stadsrealisatie. Je draagt bij aan de verdere groei en professionalisering van…

Reageer voor: 12:00u — 05-12-2025
Projectleider Warmte Detachering
  • Montfoort
  • 16 uur
  • € 2.905,- / € 3.186,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 16 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functietitel Beleidsadviseur Warmte Functieomschrijving Als Beleidsadviseur Warmte draag je bij aan het terugdringen van het energiegebruik binnen de gemeente Montfoort. Je geeft uitvoering aan diverse verduurzamingsinstrumenten en werkt nauw samen met het Energie Diensten Centrum (EDC) en…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025