Vacature Vastgoed Datamanager
- Uitgeest
- 32 - 36 uur
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Einddatum: 1 juli 2026
Optie op verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 1 december 2025
Publicatiedatum: 19 november 2025
Functieomschrijving Vastgoed Data Manager
Als Vastgoed Data Manager ben je verantwoordelijk voor het voortzetten van een project gericht op het realiseren van een volledige en juiste vastgoedadministratie binnen het Vastgoed Beheer Systeem (VBS), afgestemd op de businessprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement. Je neemt een projectmatige rol binnen het project Basis Vastgoedinformatie en geeft leiding aan een projectteam van vijf personen.
Jouw verantwoordelijkheden
- Ontwikkelen en inrichten van processen voor het gestandaardiseerd vullen en bewaken van vastgoeddata.
- Inrichten van de structuur van het Vastgoed Beheer Systeem (VBS) en het applicatiebeheer daarvan.
- Onderzoeken en implementeren van mogelijkheden voor data-integratie, zoals bulk uploads en technische (API) connecties met andere systemen (bijvoorbeeld onderhouds- en financiële gegevens).
- Invoeren, controleren en corrigeren van vastgoedgegevens in het vastgoed management systeem om de nauwkeurigheid te waarborgen.
- Ophalen van actuele gegevens bij vastgoedcontractanten en samenwerken met interne afdelingen en externe organisaties om ontbrekende informatie te verzamelen en te corrigeren.
- Aansturen van externe leveranciers om optimaal gebruik te maken van de vastgoed beheer software.
- Onderhouden en bewaken van de vertrouwelijkheid en veiligheid van alle gegevens.
- Assisteren bij het genereren van rapporten en het uitvoeren van gegevensanalyses.
- Actualiseren van documentdossiers bij gebouwen en contracten.
- Regelmatige afstemming met aanverwante data-eigenaren, waaronder financiële en beheersmatige data, en met de afdeling Informatiebeheer.
Eisen:
- Hbo-diploma in een (financieel-) administratieve of daaraan gerelateerde richting
- Ervaring met online (SaaS) systemen, zoals Contract-, Data- en Content Management Systemen
- Ervaring met data management, entry en data opschoning taken (o.a. in MS Excel)
- Uitvoerige technische kennis van online (SaaS) systemen en data integratie mogelijkheden (o.a. API, CSV inleesbestanden)
- Concrete werkervaring op het gebied van Vastgoed in een gemeentelijke organisatie
Wensen:
- Kennis van, en ervaring met administratieve processen van vastgoed(beheer)
- Ervaring met vastgoed beheer software (bij voorkeur VBS)
Competenties:
- Nauwkeurig en oog voor detail
- Goede communicatieve vaardigheden (intern en extern)
- Het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden, van beleidsmatig tot operationeel (Vastgoed beleidsadviseur tot Data analist)
- Resultaatgericht werken op basis van vastgoedbeleid en doelstellingen
- Pragmatisch, doorzettingsvermogen en oplossingsgericht
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Purmerend
- 32 - 36 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 december 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Als medewerker binnen het team Informatiebeheer DIV draag je samen met collega’s zorg voor het geheugen van de organisatie. Je speelt in op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, veranderende wetgeving en de groeiende…
- Zundert
- 24 - 24 uur
- € 3.387,00 / € 3.809,00 per uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als functioneel beheerder ben je samen met je collega’s en het projectteam verantwoordelijk voor het vervolg op de implementatie van de WMEBV. Je draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van producten die WMEBV-proof zijn en…
- Raalte
- 36 uur
- € 7.378,- / € 8.011,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functietitel Assetmanager maatschappelijk vastgoed Functieomschrijving Als assetmanager maatschappelijk vastgoed vervul je de eigenaarsrol van onze vastgoedportefeuille en handel je in die hoedanigheid. Jij bent verantwoordelijk voor een tevreden klant en fungeert als het eerste aanspreekpunt voor de…
- Apeldoorn
- 28 uur
- € 6.886,- / € 8.074,- per maand
Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Senior Projectleider Gebruikersvriendelijkheid DSO Functieomschrijving Als Senior Projectleider Gebruikersvriendelijkheid DSO ben je verantwoordelijk voor het stroomlijnen, verder vormgeven en uitvoeren van de epic ‘Gebruikersvriendelijkheid Omgevingsloket’. Je leidt het project rondom de gebruikersvriendelijkheid van de vergunningcheck en het…
- Heerde
- 32 - 36 uur
- € 7.308,- / € 8.854,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als Afdelingsmanager Dienstverlening & Informatiebeheer (DIB) ben jij de spil in de verdere professionalisering van onze (digitale) dienstverlening aan inwoners en ondernemers en de interne informatiehuishouding. Je geeft richting aan een afdeling die staat voor toegankelijke,…
- Elst
- 18 - 18 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 6 november 2025 Functieomschrijving Programmanager Regionaal Expertiseteam Energie (REE) Wil jij impact maken en bedrijven helpen bij het toekomstbestendig maken van hun organisatie? Is duurzaamheid voor jou geen vraag meer, maar zit het in je DNA? Wil jij onderdeel uitmaken…
- Ijsselstein
- 36 uur
- € 8.010,- / € 8.854,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als leidinggevende ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van een team van 25 personen, waaronder 4 voormannen. Je draagt zorg voor zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het team en maakt en implementeert verbetervoorstellen om…
- Zwolle
- 24 - 24 uur
- € 4.919,- / € 5.341,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 4x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider Burgerzaken Backoffice geef je dagelijks leiding aan het backofficeteam Burgerzaken, bestaande uit circa 15 medewerkers en 8 trouwambtenaren. Dit team zorgt voor een snelle en zorgvuldige afhandeling van taken met betrekking tot de…
