Vacature Vastgoed Datamanager

Vastgoed Datamanager
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 01-12-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 januari 2026

Einddatum: 1 juli 2026

Optie op verlenging: 1 x 6 maanden

Sluitingsdatum: 1 december 2025

Publicatiedatum: 19 november 2025

Functieomschrijving Vastgoed Data Manager

Als Vastgoed Data Manager ben je verantwoordelijk voor het voortzetten van een project gericht op het realiseren van een volledige en juiste vastgoedadministratie binnen het Vastgoed Beheer Systeem (VBS), afgestemd op de businessprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement. Je neemt een projectmatige rol binnen het project Basis Vastgoedinformatie en geeft leiding aan een projectteam van vijf personen.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en inrichten van processen voor het gestandaardiseerd vullen en bewaken van vastgoeddata.
  • Inrichten van de structuur van het Vastgoed Beheer Systeem (VBS) en het applicatiebeheer daarvan.
  • Onderzoeken en implementeren van mogelijkheden voor data-integratie, zoals bulk uploads en technische (API) connecties met andere systemen (bijvoorbeeld onderhouds- en financiële gegevens).
  • Invoeren, controleren en corrigeren van vastgoedgegevens in het vastgoed management systeem om de nauwkeurigheid te waarborgen.
  • Ophalen van actuele gegevens bij vastgoedcontractanten en samenwerken met interne afdelingen en externe organisaties om ontbrekende informatie te verzamelen en te corrigeren.
  • Aansturen van externe leveranciers om optimaal gebruik te maken van de vastgoed beheer software.
  • Onderhouden en bewaken van de vertrouwelijkheid en veiligheid van alle gegevens.
  • Assisteren bij het genereren van rapporten en het uitvoeren van gegevensanalyses.
  • Actualiseren van documentdossiers bij gebouwen en contracten.
  • Regelmatige afstemming met aanverwante data-eigenaren, waaronder financiële en beheersmatige data, en met de afdeling Informatiebeheer.

Eisen:

  • Hbo-diploma in een (financieel-) administratieve of daaraan gerelateerde richting
  • Ervaring met online (SaaS) systemen, zoals Contract-, Data- en Content Management Systemen
  • Ervaring met data management, entry en data opschoning taken (o.a. in MS Excel)
  • Uitvoerige technische kennis van online (SaaS) systemen en data integratie mogelijkheden (o.a. API, CSV inleesbestanden)
  • Concrete werkervaring op het gebied van Vastgoed in een gemeentelijke organisatie

Wensen:

  • Kennis van, en ervaring met administratieve processen van vastgoed(beheer)
  • Ervaring met vastgoed beheer software (bij voorkeur VBS)

Competenties:

  • Nauwkeurig en oog voor detail
  • Goede communicatieve vaardigheden (intern en extern)
  • Het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden, van beleidsmatig tot operationeel (Vastgoed beleidsadviseur tot Data analist)
  • Resultaatgericht werken op basis van vastgoedbeleid en doelstellingen
  • Pragmatisch, doorzettingsvermogen en oplossingsgericht
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Recordmanager DIV ZZP
  • Purmerend
  • 32 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 december 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Als medewerker binnen het team Informatiebeheer DIV draag je samen met collega’s zorg voor het geheugen van de organisatie. Je speelt in op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, veranderende wetgeving en de groeiende…

Reageer voor: 12:00u — 05-12-2025
Functioneel Beheer Zaaksysteem ZZP
  • Zundert
  • 24 - 24 uur
  • € 3.387,00 / € 3.809,00 per uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als functioneel beheerder ben je samen met je collega’s en het projectteam verantwoordelijk voor het vervolg op de implementatie van de WMEBV. Je draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van producten die WMEBV-proof zijn en…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Assetmanager maatschappelijk vastgoed Detachering
  • Raalte
  • 36 uur
  • € 7.378,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functietitel Assetmanager maatschappelijk vastgoed Functieomschrijving Als assetmanager maatschappelijk vastgoed vervul je de eigenaarsrol van onze vastgoedportefeuille en handel je in die hoedanigheid. Jij bent verantwoordelijk voor een tevreden klant en fungeert als het eerste aanspreekpunt voor de…

Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025
Senior Projectleider Gebruikersvriendelijkheid DSO Detachering
  • Apeldoorn
  • 28 uur
  • € 6.886,- / € 8.074,- per maand

Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Senior Projectleider Gebruikersvriendelijkheid DSO Functieomschrijving Als Senior Projectleider Gebruikersvriendelijkheid DSO ben je verantwoordelijk voor het stroomlijnen, verder vormgeven en uitvoeren van de epic ‘Gebruikersvriendelijkheid Omgevingsloket’. Je leidt het project rondom de gebruikersvriendelijkheid van de vergunningcheck en het…

Reageer voor: 12:00u — 01-12-2025
Manager Dienstverlening en Informatiebeheer (DIB) Detachering
  • Heerde
  • 32 - 36 uur
  • € 7.308,- / € 8.854,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als Afdelingsmanager Dienstverlening & Informatiebeheer (DIB) ben jij de spil in de verdere professionalisering van onze (digitale) dienstverlening aan inwoners en ondernemers en de interne informatiehuishouding. Je geeft richting aan een afdeling die staat voor toegankelijke,…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Programmamanager Regionaal Expertiseteam Energie ZZP
  • Elst
  • 18 - 18 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 6 november 2025 Functieomschrijving Programmanager Regionaal Expertiseteam Energie (REE) Wil jij impact maken en bedrijven helpen bij het toekomstbestendig maken van hun organisatie? Is duurzaamheid voor jou geen vraag meer, maar zit het in je DNA? Wil jij onderdeel uitmaken…

Reageer voor: 12:00u — 21-11-2025
Teamcoordinator Buitendienst Detachering
  • Ijsselstein
  • 36 uur
  • € 8.010,- / € 8.854,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als leidinggevende ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van een team van 25 personen, waaronder 4 voormannen. Je draagt zorg voor zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het team en maakt en implementeert verbetervoorstellen om…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025
Interim teamleider Burgerzaken Backoffice Detachering
  • Zwolle
  • 24 - 24 uur
  • € 4.919,- / € 5.341,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 4x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider Burgerzaken Backoffice geef je dagelijks leiding aan het backofficeteam Burgerzaken, bestaande uit circa 15 medewerkers en 8 trouwambtenaren. Dit team zorgt voor een snelle en zorgvuldige afhandeling van taken met betrekking tot de…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025