Vacature Senior adviseur Logistiek

Senior adviseur Logistiek
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 17-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 januari 2026

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Sluitingsdatum: 18 november 2025

Publicatiedatum: 5 november 2025

Functieomschrijving

Amsterdam wordt steeds drukker en de openbare ruimte is schaars en moet slim verdeeld worden. Er is meer ruimte nodig voor groen, spelen, langzaam verkeer en leefbaarheid. Voor de bereikbaarheid van logistiek en zakelijk verkeer zijn slimmere oplossingen noodzakelijk. Als senior adviseur stadslogistiek werk je samen met collega’s aan gedeeld gebruik van de schaarse ruimte, just-in-time overstappen en overladen, verdere verduurzaming van het vervoer, het oplossen van gebiedsgerichte congestievraagstukken en het faciliteren van transport over water.

Je bent onderdeel van het Opgaveteam Zakelijk Verkeer, dat maatregelen, beleid en projecten ontwikkelt voor doelgroepen zoals Touringcar, Taxi, Deelvervoer en Stedelijke Logistiek. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan andere afdelingen en specifieke gebiedsgerichte projecten. Je beschikt over expertkennis van stadslogistiek, een relevant netwerk van logistieke bedrijven, brancheorganisaties en kennisinstellingen, en ervaring met het vormgeven van samenwerkingen.

Jouw werkzaamheden

  • (Strategische) advisering over logistiek beleid, logistieke maatregelen en instrumenten.
  • Logistieke advisering en begeleiding van coalitievorming bij gebiedsgerichte projecten.
  • Advies bij lokale knelpunten, herinrichtingen en gebiedsontwikkeling.
  • Relatiebeheer met externe logistieke partijen, brancheorganisaties en kennisinstellingen.
  • Advisering over de doorontwikkeling van het logistiek netwerk van de gemeente.
  • Begeleiding van subsidie- en onderzoeksprojecten en externe onderzoeken.
  • Kennisdeling richting medewerkers van de gemeente Amsterdam.

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar inhoudelijke ervaring (max. 2jr geleden) op het snijvlak van logistiek en bereikbaarheid in een G4-gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring (max. 2 jaar geleden) met onderzoek, advies en projectmanagement op logistieke vraagstukken in een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau.
  • e aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat beschikt over een relevant netwerk van (G4 gemeente) logistieke partijen.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met ruimtelijke vraagstukken in relatie tot logistiek (of bereikbaarheid).
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring met het inzetten van studenten voor het uitvoeren van studies en het participeren in projecten.

Competenties:

  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Relatiebeheer
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Overtuigingskracht
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Detachering
  • Etten-leur
  • 32 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 november 2026 Optie op verlenging: Ja, met optie tot verlenging. Sluitingsdatum: 20 november 2025 Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Uren en locatie 32 uur per week | Standplaats: Roosendaal | Tijdelijk voor 1 jaar Jouw rol als projectleider Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het vormgeven en versterken van de…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025
Adviseur openbare orde en veiligheid Detachering
  • Raamsdonksveer
  • 24 - 32 uur
  • € 5.621,- / € 8.020,- per maand

Startdatum: 24 november 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 15 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur openbare orde en veiligheid ben je verantwoordelijk voor het inrichten en onderhouden van de gemeentelijke crisisorganisatie, zodat bij een ramp of grootschalig incident snel en doeltreffend gehandeld kan worden. Je adviseert de organisatie over crisisbeheersing en…

Reageer voor: 12:00u — 14-11-2025
Begeleider junior initiatiefbegeleiders ruimtelijke ordening ZZP
  • Uitgeest
  • 20 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: geen Sluitingsdatum: 20 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functietitel Begeleider junior initiatiefbegeleiders (RO-juridisch) Functieomschrijving Voor het team Plannen zoeken wij een ervaren begeleider die onze junior RO beleidsmedewerkers ondersteunt in hun ontwikkeling naar medior beleidsmedewerker. Je begeleidt hen bij het oppakken van complexe…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025
Omgevingsmanager Detachering
  • Middelburg
  • 24 uur
  • € 4.497,- / € 5.059,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2029 Sluitingsdatum: 21 november 2025 Functieomschrijving Als Omgevingsmanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en beheersen van alle strategische en operationele aspecten van omgevingsmanagement gedurende de verschillende fasen van het project. Je coördineert participatietrajecten en ontwikkelt omgevingsstrategieën om draagvlak te creëren bij stakeholders zoals bewoners, bedrijven, belangenorganisaties…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Teamleider Beleid Detachering
  • Etten-leur
  • 28 uur
  • € 6.230,- / € 6.689,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 28 februari 2026 Optie op verlenging: ja eventuele verlenging mogelijk Sluitingsdatum: 21 november 2025 Functieomschrijving Als Teamleider Beleid geef je leiding aan een team van circa 35 gedreven professionals die werken aan maatschappelijke thema’s zoals het sociaal domein, onderwijs, cultuur, toerisme, recreatie en sport. Je speelt een belangrijke rol in…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Programmamanager Regionaal Expertiseteam Energie ZZP
  • Elst
  • 18 - 18 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 6 november 2025 Functieomschrijving Programmanager Regionaal Expertiseteam Energie (REE) Wil jij impact maken en bedrijven helpen bij het toekomstbestendig maken van hun organisatie? Is duurzaamheid voor jou geen vraag meer, maar zit het in je DNA? Wil jij onderdeel uitmaken…

Reageer voor: 12:00u — 13-11-2025
Stadslogistiek Makelaar Utrecht ZZP
  • Utrecht
  • 16 - 24 uur

Startdatum: 8 januari 2026 Einddatum: 7 januari 2027 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Functieomschrijving Als Stadslogistiek Makelaar ben jij het aanspreekpunt voor bedrijven die hun logistiek willen verduurzamen en verslimmen binnen de gemeente Utrecht. Je werkt in de binnenstad en op bedrijventerreinen en onderhoudt contacten met ontvangers van goederen, vervoerders, verladers en…

Reageer voor: 12:00u — 14-11-2025
Programmaregisseur Industrie Gelders Energieakkoord ZZP
  • Arnhem
  • 16 - 16 uur

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 17 november 2025 Functieomschrijving Als programmaregisseur Industrie ben jij de verbindende schakel binnen het Gelders Energieakkoord (GEA) voor het verduurzamen van de energie-intensieve (maak)industrie in Gelderland. Je coördineert en stuurt de activiteiten binnen het industrieprogramma en zorgt voor de noodzakelijke…

Reageer voor: 12:00u — 16-11-2025