Vacature Senior medewerker Burgerzaken

Senior medewerker Burgerzaken
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 08-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 17 november 2025

Einddatum: 17 maart 2026

Optie op verlenging: Ja

Sluitingsdatum: 9 november 2025

Functieomschrijving

Als Senior Medewerker Publiekszaken speel je een belangrijke rol in het verstrekken van diverse producten en diensten aan klanten en medewerkers. Je behandelt vragen over onder andere de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht en het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit.

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en het uitleggen hiervan bij de rechtbank indien gevraagd.
  • Het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van je werk.
  • Het behandelen van eerste vestigingen van buiten de EU.
  • Het uitvoeren van complexe mutaties en correcties in de BRP en RNI.
  • Het beoordelen van brondocumentendossiers en zelfstandig verzorgen van correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
  • Het behandelen van verzoeken tot naturalisatie en optie.
  • Het afnemen van verklaringen onder ede of belofte.
  • Het bijdragen aan het continue verbeteren van klantgerichte processen.
  • Het leveren van een bijdrage aan de zelfevaluatie.

Wie zoeken wij?

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als senior medewerker burgerzaken in een gelijkwaardige rol.
  • Bij voorkeur heb je opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6).
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, in het Nederlands en Engels.
  • Je kunt snel schakelen in veranderende omstandigheden, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en houdt het hoofd koel.
  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder woensdag of donderdagavond.

Eisen:

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten.
  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige rol als senior medewerker burgerzaken.
  • Uw kandidaat is minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder de woensdag- of donderdagavond.
  • Uw kandidaat beschikt over de ervaring van zelfevaluatie; controle van persoonslijsten.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van het werk.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.

Wensen:

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.

Competenties:

  • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels

  • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team

  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt

  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden

  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.

  • De datum 12 november in de middag is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Managementondersteuner P&O Detachering
  • Zoetermeer
  • 32 uur
  • € 4.122,- / € 4.703,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Managementondersteuner P&O Als managementondersteuner P&O ben jij de onmisbare kracht die zorgt dat alles soepel verloopt binnen de afdeling Personeel & Organisatie. Je houdt het overzicht, ook wanneer er veel tegelijk speelt, en ondersteunt het afdelingshoofd…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Ondersteuner Beleid Afval Detachering
  • Houten
  • 16 uur
  • € 1.874,- / € 2.155,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 24 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een professional die ondersteuning biedt bij het afvalbeleid en de uitvoering van operationele taken rondom afvalinzameling en bewonerscommunicatie. Je draagt bij aan een efficiënte uitvoering van het beleid en een goede samenwerking met interne…

Reageer voor: 12:00u — 09-11-2025
Adviseur AOV Detachering
  • Hilvarenbeek
  • 32 uur
  • € 5.621,- / € 6.183,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 17 februari 2026 Optie op verlenging: ja eventuele verlenging is mogelijk Sluitingsdatum: 7 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur AOV ben jij het eerste aanspreekpunt voor de burgemeester en het bestuur op het gebied van openbare orde, veiligheid en crisisbeheersing. Je bereidt het (integraal) veiligheidsbeleid voor en stuurt hierop aan binnen…

Reageer voor: 12:00u — 06-11-2025
Management assistent ZZP
  • Amsterdam
  • 24 uur

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 januari 2026 Sluitingsdatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Als Management Assistent ondersteun je de directeur en het team bij diverse organisatorische en coördinerende taken. Je bent een belangrijke schakel in de dagelijkse gang van zaken en zorgt ervoor dat processen soepel verlopen. Jouw werkzaamheden Beheren van agenda’s en plannen van…

Reageer voor: 12:00u — 04-11-2025
WMO consulent/ Jeugd consulent Detachering
  • Hilvarenbeek
  • 32 uur
  • € 4.872,- / € 5.434,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 januari 2026 Optie op verlenging: opdracht kan eventueel verlengd worden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als Consulent WMO & Jeugd ben jij de spil tussen inwoners, zorgaanbieders en beleid binnen het sociaal domein. Je werkt zelfstandig en procesmatig, met oog voor de mens achter de aanvraag. In deze combi-functie…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Medewerker DIV Detachering
  • Rhenen
  • 16 - 16 uur
  • € 1.031,- / € 1.312,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 februari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Ben jij nauwkeurig en gemotiveerd? Wij zoeken een Medewerker DIV die zich graag bezighoudt met archiefbeheer en digitale informatievoorziening. In deze rol draag je actief bij aan het beheer en de kwaliteit van onze…

Reageer voor: 12:00u — 30-10-2025