Vacature Senior medewerker Burgerzaken
- Breda
- 32 - 36 uur
- 5481-6114 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: 17 november 2025
Einddatum: 17 maart 2026
Optie op verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 9 november 2025
Functieomschrijving
Als Senior Medewerker Publiekszaken speel je een belangrijke rol in het verstrekken van diverse producten en diensten aan klanten en medewerkers. Je behandelt vragen over onder andere de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht en het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit.
Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en het uitleggen hiervan bij de rechtbank indien gevraagd.
- Het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van je werk.
- Het behandelen van eerste vestigingen van buiten de EU.
- Het uitvoeren van complexe mutaties en correcties in de BRP en RNI.
- Het beoordelen van brondocumentendossiers en zelfstandig verzorgen van correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
- Het behandelen van verzoeken tot naturalisatie en optie.
- Het afnemen van verklaringen onder ede of belofte.
- Het bijdragen aan het continue verbeteren van klantgerichte processen.
- Het leveren van een bijdrage aan de zelfevaluatie.
Wie zoeken wij?
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als senior medewerker burgerzaken in een gelijkwaardige rol.
- Bij voorkeur heb je opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6).
- Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, in het Nederlands en Engels.
- Je kunt snel schakelen in veranderende omstandigheden, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
- Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
- Je functioneert goed in een hectische omgeving en houdt het hoofd koel.
- Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
- Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder woensdag of donderdagavond.
Eisen:
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten.
- Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo opleiding.
- Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige rol als senior medewerker burgerzaken.
- Uw kandidaat is minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder de woensdag- of donderdagavond.
- Uw kandidaat beschikt over de ervaring van zelfevaluatie; controle van persoonslijsten.
- Uw kandidaat heeft ervaring in het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van het werk.
- Uw kandidaat heeft ervaring met het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.
Wensen:
- Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
Competenties:
-
Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels
-
Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team
-
Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt
-
Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden
-
Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
-
De datum 12 november in de middag is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Zoetermeer
- 32 uur
- € 4.122,- / € 4.703,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Managementondersteuner P&O Als managementondersteuner P&O ben jij de onmisbare kracht die zorgt dat alles soepel verloopt binnen de afdeling Personeel & Organisatie. Je houdt het overzicht, ook wanneer er veel tegelijk speelt, en ondersteunt het afdelingshoofd…
- Houten
- 16 uur
- € 1.874,- / € 2.155,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 24 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een professional die ondersteuning biedt bij het afvalbeleid en de uitvoering van operationele taken rondom afvalinzameling en bewonerscommunicatie. Je draagt bij aan een efficiënte uitvoering van het beleid en een goede samenwerking met interne…
- Hilvarenbeek
- 32 uur
- € 5.621,- / € 6.183,- per maand
Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 17 februari 2026 Optie op verlenging: ja eventuele verlenging is mogelijk Sluitingsdatum: 7 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur AOV ben jij het eerste aanspreekpunt voor de burgemeester en het bestuur op het gebied van openbare orde, veiligheid en crisisbeheersing. Je bereidt het (integraal) veiligheidsbeleid voor en stuurt hierop aan binnen…
- Amsterdam
- 24 uur
Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 januari 2026 Sluitingsdatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Als Management Assistent ondersteun je de directeur en het team bij diverse organisatorische en coördinerende taken. Je bent een belangrijke schakel in de dagelijkse gang van zaken en zorgt ervoor dat processen soepel verlopen. Jouw werkzaamheden Beheren van agenda’s en plannen van…
- Hilvarenbeek
- 32 uur
- € 4.872,- / € 5.434,- per maand
Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 januari 2026 Optie op verlenging: opdracht kan eventueel verlengd worden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als Consulent WMO & Jeugd ben jij de spil tussen inwoners, zorgaanbieders en beleid binnen het sociaal domein. Je werkt zelfstandig en procesmatig, met oog voor de mens achter de aanvraag. In deze combi-functie…
- Rhenen
- 16 - 16 uur
- € 1.031,- / € 1.312,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 februari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Ben jij nauwkeurig en gemotiveerd? Wij zoeken een Medewerker DIV die zich graag bezighoudt met archiefbeheer en digitale informatievoorziening. In deze rol draag je actief bij aan het beheer en de kwaliteit van onze…
