Vacature Projectleider/adviseur openbare ruimte
- Groningen
- 24 - 36 uur
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Einddatum: 1 januari 2027
Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Functieomschrijving
Als projectleider ben jij de verbindende schakel tussen de afdeling Ruimte Samenleving en Ontwikkeling, waar grondexploitaties en anterieure overeenkomsten worden afgesloten, en de afdeling Realisatie en Beheer, waar adviseurs en beheerders van de openbare ruimte werkzaam zijn. Je kunt daarnaast, indien er capaciteit beschikbaar is, ook verantwoordelijk zijn voor een herinrichtingsproject.
Je draagt de verantwoordelijkheid voor het verbeteren van de samenwerking tussen de betrokken afdelingen en werkt actief aan dit doel binnen het project. Je verzamelt input van vakspecialisten en adviseert integraal binnen de projecten. Tevens organiseer je informatieavonden waarin plannen worden gepresenteerd aan de samenleving en andere belanghebbenden.
Wie ben jij?
Je bent een verbindende en communicatief vaardige professional die met energie, kennis en plezier oplossingen vindt voor uitdagende vraagstukken. Je werkt collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open, en hecht waarde aan vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid.
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider bij een gemeente
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met het professionaliseren van de rol van adviseur openbare ruimte binnen Grondexploitaties en anterieure overeenkomsten
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (Benoem minimaal 5 referentieprojecten in het cv)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van linking pin tussen een afdeling waar exploitaties en anterieure overeenkomsten worden opgezet en de afdeling waar de adviseurs van openbare ruimte en beheerders werken
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met herinrichtingsprojecten als projectleider in de openbare ruimte
Competenties:
- Aanpassingsvermogen
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Assertiviteit
- Organiseren
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Leiden
Startdatum: 2025 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Vergunningverlener Bouwen Als vergunningverlener bouwen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen van bouwplannen en het verlenen van vergunningen. Je analyseert aanvragen, toetst deze aan de geldende wet- en regelgeving en zorgt voor heldere communicatie met alle betrokken partijen. Je werkt binnen gestelde termijnen en…
- Utrecht
- 16 - 24 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 januari 2027 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 1 december 2025 Publicatiedatum: 20 november 2025 Functieomschrijving Als senior projectmanager ben jij verantwoordelijk voor het leiden van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten. Je stuurt het projectteam aan, bestaande uit interne en externe partijen, en zorgt voor de tijdige en budgetbewuste…
- Zwolle
- 28 - 36 uur
- € 5.739,- / € 8.011,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Functieomschrijving Als Projectleider groot onderhoud wegen binnen het team Wegen en Groen draag je bij aan het voorbereiden en realiseren van groot onderhoud aan provinciale wegen. Je bent integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van…
- Hilversum
- 32 uur
Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 3 december 2025 Functieomschrijving Als interim teammanager Installaties geef je leiding aan een team van circa 20-25 professionals binnen de afdeling Realisatie en Beheer. Je bent verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van alle gemeentelijke installaties, zoals gemalen, parkeermeters, dynamische…
- Tiel
- 36 - 36 uur
- € 5.532,- / € 6.164,- per maand
Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 2 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Functieomschrijving Als casemanager ben je verantwoordelijk voor het behandelen van aanvragen voor omgevingsvergunningen op het gebied van bouwen en ruimtelijke ordening. Je zorgt voor een correcte en tijdige afhandeling van deze vergunningsaanvragen. Daarnaast toets je de aanvragen…
- Hilversum
- 36 uur
Startdatum: 1 januar 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als directievoerder Civiel ben je verantwoordelijk voor een breed takenpakket binnen het civiele werkterrein. Je houdt toezicht op en geeft directie aan civieltechnische werkzaamheden, waaronder onderhoud aan wegen, riolering, kabels en leidingen, en mogelijk ook groenvoorzieningen. Je speelt een belangrijke…
- Eemnes
- 32 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als Medewerker vergunningen ben je verantwoordelijk voor het volledige traject van vergunningen en meldingen, vanaf het moment van indienen tot en met de verlening of wijziging. Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen en toetst deze aan…
- Hardenberg
- 28 - 32 uur
- € 5.739,- / € 7.121,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 18 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 4 december 2025 Functietitel Coördinator Gebouwen en Gronden Functieomschrijving Als Coördinator Gebouwen en Gronden ben je de verbindende schakel binnen het cluster en fungeer je als strategisch, tactisch en operationeel gesprekspartner voor medewerkers, collega-clusters en het bestuur. Je brengt overzicht,…
