Vacature Locatie manager opvang asielzoekers Den Elshorst
- Hilvarenbeek
- 32 uur
- 4309-4872 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Einddatum: 30 juni 2026
Optie op verlenging: ja kan eventueel verlengd worden
Sluitingsdatum: 1 januari 2026
Publicatiedatum: 22 december 2025
Locatie Manager Asielopvang
Locatie: Den Elshorst Uren per week: 24-32 uur Doelgroep: Asielzoekers (alleen mannen)
Jouw rol
Als locatie manager ben je samen met een collega-locatie manager verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van een opvanglocatie met 60 asielzoekers. Jullie vormen een sterk duo dat elkaar aanvult in besluitvorming, bewonerscontact en het organiseren van processen op de locatie. Je schakelt tussen strategie en dagelijkse praktijk en maakt écht verschil voor bewoners en de omgeving. Je werkt nauw samen met partners zoals COA, gemeente en zorgverleners en vertaalt beleid naar praktische oplossingen. Met jouw positieve en praktische leiderschapsstijl stimuleer je een veilige en zelfstandige leercultuur onder bewoners.
Wat ga je doen?
- Dagelijks beheer van de locatie, samen met een tweede locatie manager.
- Contact onderhouden met bewoners, vrijwilligers en samenwerkingspartners.
- Creëren van een sociaal veilige woonomgeving waarin bewoners gestimuleerd worden tot zelfredzaamheid.
- Signaleren en aanpakken van risico’s; bewaken van veiligheid en protocolgericht werken.
- Optimaliseren van processen en bewonersregistratie.
- Ontwikkelen en organiseren van dagstructuur, activiteiten en nieuwe initiatieven die bijdragen aan welzijn en participatie.
- Fungeren als aanspreekpunt voor ketenpartners en stakeholders.
Wie ben jij?
Je bent een stevige persoonlijkheid met een warm, positief karakter. Je schakelt snel, blijft kalm in hectiek en ziet kansen waar anderen uitdagingen zien. Je combineert:
- Mensgericht leiderschap zonder hiërarchie; je werkt samen, niet boven.
- Hands-on mentaliteit; je pakt op wat nodig is.
- Creatief en oplossingsgericht denken; je ziet mogelijkheden.
- Sterke communicatieve vaardigheden; je legt snel verbinding met bewoners én externe partners.
- Stressbestendigheid en overzicht; ook als dingen plotseling veranderen.
Wat neem je mee?
- Ervaring met verschillende niet-Westerse culturen en het werken in diverse, multiculturele woonomgevingen.
- Affiniteit met bewonersgroepen in opvangsituaties en het begeleiden van groepsprocessen.
- Sterk in veiligheid en grenzen stellen: je durft waar nodig een zerotolerance beleid consequent én professioneel uit te voeren.
- Kennis van of affiniteit met veiligheid, risico denken, protocollen en rapportages.
- HBO-niveau (bij voorkeur sociaal domein of aantoonbaar gelijkwaardig werk- en denkniveau).
- Relevante trainingen (zoals BHV, meldcode, rapporteren) zijn een pré.
Ervaring in projectmanagement of het opzetten van nieuwe locaties wordt gewaardeerd.
Wat bieden wij?
- Een betekenisvolle functie binnen een maatschappelijke organisatie met impact.
- De kans om mee te bouwen aan de duurzame ontwikkeling van de locatie.
- Veel ruimte voor initiatief, creativiteit en het verbeteren van (veiligheids)processen.
- Een afwisselende werkplek waar geen dag hetzelfde is en waar jij het verschil kunt maken voor zowel bewoners als de samenleving.
Eisen:
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.
- Kandidaat heeft aantoonbaar Hbo-niveau (bij voorkeur sociaal domein óf aantoonbaar gelijkwaardig werk- en denkniveau).
- Kandidaat heeft aantoonbare Kennis van of affiniteit met veiligheid, risico denken, protocollen en rapportages.
- Kandidaat heeft affiniteit met bewonersgroepen in opvangsituaties en het begeleiden van groepsprocessen.
Wensen:
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met project management.
- Kandidaat heeft aantoonbare relevante trainingen zoals BHV, meldcode of rapporteren.
Competenties:
- Mensgericht leiderschap zonder hiërarchie; je werkt samen, niet boven
- Hands-on mentaliteit; je pakt op wat nodig is
- Creatief en oplossingsgericht denken; je ziet mogelijkheden
- Sterke communicatieve vaardigheden; je legt snel verbinding met bewoners én externe partners
- Stressbestendigheid en overzicht; ook als dingen plotseling veranderen
- Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit
- Past binnen het team
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Apeldoorn
- 8 - 16 uur
- € 1.417,- / € 3.114,- per maand
Startdatum: 19 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Ben jij ervaren in facilitaire inkooptrajecten gericht op proces en dienstverlening? Wil jij bijdragen aan het optimaliseren van postverwerking en tekeningenbeheer binnen een professionele facilitaire organisatie? Dan is deze functie bij de…
- Apeldoorn
- 28 - 32 uur
- € 6.926,- / € 8.477,- per maand
Startdatum: 27 januari 2026 Einddatum: 31 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 8 januari 2026 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Als interimmanager Strategie & Public Affairs ben je verantwoordelijk voor het begeleiden en versterken van het team Strategie & Public Affairs binnen de directie Bestuur & Strategie. Je geeft leiding op een…
- Leiden
- 36 uur
- € 6.535,- / € 7.168,- per maand
Startdatum: 2 februari 2026 Einddatum: 2 februari 2027 Optie op verlenging: 12 maanden met een verlengingsoptie van 12 maanden Sluitingsdatum: 7 januari 2026 Publicatiedatum: 11 december 2025 Functieomschrijving Ben jij nieuwsgierig en energiek en fascineert bouwen in een historische stad jou? Als senior casemanager bij het Team Omgevingsvergunningen speel je een belangrijke rol in het…
- Leidschendam
- 32 - 36 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 31 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als interim informatiemanager verbind je organisatie, informatie en ICT en fungeer je als strategisch sparringpartner voor management en directie. Je richt je op het versterken van informatiemanagement, het begeleiden van…
- Zwolle
- 24 - 28 uur
- € 4.357,- / € 5.575,- per maand
Startdatum: 15 februari 2026 Einddatum: 15 augustus 2026 Optie op verlenging: 6x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als adviseur gemeentelijke gronden ben je verantwoordelijk voor het beheer en de inzet van gemeentelijke gronden. Je zorgt voor een duidelijke en eenduidige vastlegging van deze gronden en rapporteert over het beheer…
- Deventer
- 16 uur
- € 3.021,- / € 3.302,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 14 januari 2027 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 31 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als kandidaat ben je verantwoordelijk voor het opleveren van een kennis- en innovatieagenda (KIA) met een sterke focus op digitale weerbaarheid en leefbaarheid. Deze agenda dient te fungeren als economische groeimotor voor…
- De Steeg
- 32 uur
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 februari 2027 Optie op verlenging: 1x 12 maanden Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 11 december 2025 Functieomschrijving Kwartiermaker Asielopvang Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van vernieuwende aanpakken en een uitvoeringsplan voor de asielopvang in twee nieuwe buurten, binnen de kaders van het beleidskader. Jouw…
- Pijnacker
- 16 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 30 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als opdrachtnemer ben je verantwoordelijk voor de zelfstandige uitvoering van het Jaarplan 2026 en het realiseren van de doelstellingen van de stichting. Je coördineert het werkteam en de front-office van accountmanagers en…
