Vacature Teamleider Beleid & Programma

Teamleider Beleid & Programma
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 13-01-2026

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 februari 2026

Einddatum: 1 augustus 2026

Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging

Sluitingsdatum: 13 januari 2026

Publicatiedatum: 22 december 2025

Functieomschrijving

Als Teamleider Beleid & Programma binnen de afdeling Groen & Ondergrond krijg je de verantwoordelijkheid om een nieuw team van circa 10 tot 15 medewerkers te vormen. Dit team is op assetmanagementniveau verantwoordelijk voor twee of meer vakinhoudelijke thema’s zoals Ondergrond, Energietransitie en Data. Je geeft dagelijks leiding aan medewerkers binnen deze taakgebieden en werkt samen met een collega-teamleider aan een logische splitsing van het huidige team Beleid & Programma.

Je bent een belangrijke gesprekspartner binnen de organisatie en externe partijen en speelt een centrale rol in de renovatieopgave van de openbare ruimte. Je coacht en faciliteert professionals, stimuleert samenwerking binnen en buiten het team en neemt verantwoordelijkheid bij het oplossen van knelpunten. Daarnaast pak je teamoverstijgende dossiers op en draag je bij aan de doorontwikkeling van de afdeling.

Verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan een team van circa 10-15 professionals binnen de clusters Ondergrond/Energietransitie en Data.
  • Vormgeven en uitvoeren van een plan om één team te maken van de medewerkers binnen jouw clusters, resulterend in een gedragen en formeel vastgestelde organisatiestructuurwijziging.
  • Verantwoordelijk voor het informatieplan en de uitvoering daarvan door het team.
  • Positioneren van het cluster Energietransitie/Ondergrond met heldere afspraken over middelenverdeling en personele bezetting.
  • Coachen en faciliteren van medewerkers om hun kennis, kwaliteiten en talenten optimaal in te zetten.
  • Actief sturen op teamontwikkeling en het verbinden van de zachte en harde kanten van organisatieverandering.
  • Opstellen en uitvoeren van beleid op het gebied van datastromen, informatiemanagement, assetmanagement ondergrond en samenwerking met netbeheerders en interne belanghebbenden.
  • Deelnemen aan het managementteam en samenwerken met andere teamleiders aan afdeling brede thema’s zoals opleidingsplannen.

Functie-eisen

  • Aantoonbaar hbo-diploma.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als manager, bij voorkeur in het fysieke domein van een overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare ervaring met het aansturen van medewerkers.
  • Bij voorkeur ervaring binnen een politiek gestuurde organisatie en kennis van het besluitvormingsproces.
  • Bij voorkeur ervaring met Ondergrond, ondergrondse infra, energietransitie en/of data- en informatiemanagement.
  • Vaardigheid om inhoudelijk te reflecteren, te coachen en teamoverstijgend bij te dragen aan de ontwikkeling van de afdeling.
  • Goede organisatorische vaardigheden, besluitvaardigheid en het vermogen om te delegeren.

Competenties

  • Coachende en faciliterende leiderschapsstijl.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om samenwerkingen te bevorderen.
  • Verantwoordelijk en oplossingsgericht handelen, ook in cruciale situaties.
  • In staat om de zachte en harde kanten van organisatieverandering effectief te verbinden.
  • Teamgericht en gericht op het bevorderen van bevlogenheid binnen het werk.

Eisen:

  • Aantoonbaar Hbo diploma
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante, bij voorkeur meer jaren werkervaring als manager binnen een overheidsorganisatie

Wensen:

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante, bij voorkeur meer jaren werkervaring als manager binnen een overheidsorganisatie.
  • Je hebt ervaring als manager binnen het fysieke domein
  • Geef aan met welke van de onderstaande je ervaring hebt, Ondergrond/ ondergrondse infra, Energietransitie, Data en informatiemanagement
  • Beschrijf je ervaring met het begeleiden van een team met een veranderopgave, hoe heb je dit aangepakt, wat was jouw rol en vooral wat was het behaalde resultaat?
  • Licht toe wat maakt dat je gemotiveerd bent om deze opdracht te doen en wat maakt dat je geschikt bent om deze opdracht te voltooien?
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Projectleider Civiel projecten ZZP
  • Almkerk
  • 16 uur

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 1 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als Projectleider Civiel ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig realiseren en opleveren van twee civieltechnische projecten. Je coördineert en realiseert deze projecten van initiatieffase tot oplevering, waarbij je nauw samenwerkt met diverse stakeholders om…

Reageer voor: 12:00u — 01-01-2026
Senior adviseur Burgerzaken ZZP
  • Meppel
  • 28 uur

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als strategisch adviseur speel je een cruciale rol in het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) en reisdocumenten binnen onze gemeente. Je bent een belangrijke sparringpartner voor…

Reageer voor: 12:00u — 02-01-2026
Procesbegeleider Huisvesting Arbeidsmigranten ZZP
  • Kerkdriel
  • 16 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als procesregisseur ben je verantwoordelijk voor het organiseren, structureren en bewaken van het volledige beleidsvormingsproces rondom huisvesting van arbeidsmigranten. Je werkt nauw samen met de projectleider om nieuwe beleidsregels te ontwikkelen en te implementeren. Jouw taken…

Reageer voor: 12:00u — 02-01-2026
Beleidsmedewerker Belastingen en Invordering Detachering
  • Staphorst
  • 16 - 24 uur
  • € 2.530,- / € 4.216,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Ben jij klaar om impact te maken en een belangrijke rol te spelen in de ontwikkeling en uitvoering van beleid op het gebied van belastingen en invordering? In deze functie ben je verantwoordelijk voor diverse taken…

Reageer voor: 12:00u — 06-01-2026
Stadsbouwmeester en plaatsvervangend stadsbouwmeester ZZP
  • Hengelo
  • 15 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 23 december 2025 Functieomschrijving Als stadsbouwmeester geef je onafhankelijk advies aan het college van B&W over het uiterlijk en de plaatsing van bouwwerken waarvoor een omgevingsvergunning is ingediend, binnen de gebieden waar het welstandsbeleid van toepassing…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Procesmanager SRBT-woontafel Detachering
  • Breda
  • 24 uur
  • € 5.312,- / € 5.734,- per maand

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Procesmanager SRBT-woontafel Jouw rol Als procesmanager SRBT-woondeal ben jij de spil in het proces van afstemming en besluitvorming rondom wonen in de regio Breda-Tilburg. Je zorgt ervoor dat alle betrokken partijen – gemeenten, provincie, corporaties…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Projectleider Wonen ZZP
  • Oldebroek
  • 24 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 20 oktober 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als procesbegeleider ben je verantwoordelijk voor de bestuurlijke vaststelling van het Volkshuisvestingsprogramma en de implementatie van de programmatische werkwijze van het programma. Je zorgt ervoor dat dit voor 1 september 2026 gerealiseerd…

Reageer voor: 12:00u — 06-01-2026
Medewerker Gebouwenbeheer Detachering
  • Aalten
  • 28 - 36 uur
  • € 4.302,- / € 6.164,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 21 januari 2027 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 7 januari 2026 Publicatiedatum: 12 december 2025 Functieomschrijving Als gebouwenbeheerder ben je verantwoordelijk voor het totale onderhoud en beheer van gemeentelijke gebouwen. Je stelt meerjarenonderhoudsplanningen, jaarplannen en actualisaties op en zorgt voor de uitvoering hiervan. Je draagt zorg…

Reageer voor: 12:00u — 07-01-2026