Vacature Adjunct Directeur
Vacature omschrijving
Startdatum: 15 januari 2026
Einddatum: 15 januari 2027
Optie op verlenging: 1x 6 maanden
Sluitingsdatum: 5 januari 2026
Publicatiedatum: 22 december 2025
Functieomschrijving
Als Adjunct directeur versterk je tijdelijk het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening (BVD) met jouw specialistische kennis. Je levert een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van de organisatie door resultaatgericht te werken aan een strategische visie en het versterken van de samenwerking binnen het domein.
Jouw opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de volgende resultaten:
- Operationele aansturing van teamleiders (5 teams): Coördineren en coachen van de teamleiders van Communicatie, Bedrijfsbureau, Publiekszaken, KCC en Facilitaire Zaken. Je bewaakt de voortgang, kwaliteit en samenhang tussen de teams en levert periodiek een overzicht van voortgang en advies ter versterking van de teams.
- Projectleiding Strategische Visie BVD 2026: Leiden van het projectteam dat de strategische visie ontwikkelt, waarbij je jouw kennis en ervaring inbrengt. De visie sluit aan op de gemeentelijke visie op dienstverlening, organisatieontwikkeling en doorontwikkeling van het domein BVD. Het eindproduct is een volledig uitgewerkte en onderbouwde strategische visie voor het domein, op te leveren in 2026.
- Waarneming directeur (2,5 maand): Volledige waarneming tijdens het verlof van de directeur, inclusief besluitvorming binnen mandaat en vertegenwoordiging in het directieteam. Je vertegenwoordigt het domein in interne en externe overleggen en borgt continuïteit van bestuurlijke en operationele aansturing gedurende deze periode.
Resultaten
- Een complete en onderbouwde strategische visie voor het domein BVD, opgeleverd in 2026.
- Een gestabiliseerde en versterkte aansturing van de vijf teams, inclusief handhaafbare werkwijzen en adviezen.
- Een adequate en professionele waarneming van de domeindirecteur, met geborgde continuïteit van besluitvorming en vertegenwoordiging.
Werkwijze en randvoorwaarden
- Je werkt zelfstandig en stemt waar nodig af met betrokkenen binnen het domein en de organisatie.
- Je hebt vrijheid in werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.
- Je bent niet ingebed in de lijnorganisatie en voert de werkzaamheden zelfstandig uit. De opdrachtgever toetst alleen het eindresultaat, zonder aansturing op het proces.
- Je bewaakt en organiseert zelf je inzet, middelen en planning.
Eisen:
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als directeur of afdelingshoofd binnen een gemeentelijke organisatie
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als directeur of afdelingshoofd met de ontwikkeling van processen en beleid binnen de domeinen bedrijfsvoering en dienstverlening
- Beschikbaar om te starten medio januari 2026 voor gemiddeld 32 uur per week
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directeur of afdelingshoofd binnen een gemeentelijke organisatie
- Minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring
- Tussen de 5 en de 6 jaar aantoonbare werkervaring
- Tussen de 6 en de 8 jaar aantoonbare werkervaring
- Meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directeur of afdelingshoofd met de ontwikkeling van processen en beleid binnen de domeinen bedrijfsvoering en dienstverlening
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de rol als projectleider, waarbij strategische visietrajecten zijn begeleid binnen een gemeentelijke organisatie
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opleveren van een onderbouwde strategische visie voor het domein BVD, benoem een referentie opdracht
- Aantoonbare opleidingen op het gebied van bestuurskunde, beleid en leiderschap
Competenties:
- Leiderschap (coachend, verbindend en besluitvaardig)
- Analytisch vermogen
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Resultaatgerichtheid
- Communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
- Strategisch inzicht en organisatorisch vermogen
- Omgevingsbewustzijn
- Vermogen om onder druk prioriteiten te stellen
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- De Steeg
- 16 - 24 uur
- € 3.583,- / € 5.796,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als Strategisch Adviseur warmte werk je 16-24 uur per week aan de energietransitie binnen de gemeente Rheden. Je adviseert over en geeft invulling aan de mogelijke oprichting van een energie- en warmtebedrijf…
- Haaksbergen
- 32 - 36 uur
- € 5.809,- / € 7.168,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 20 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Senior Inkoopadviseur Ben jij een ervaren inkoopprofessional die de positie van inkoop binnen een organisatie naar een hoger niveau wil tillen? Voor een tijdelijke capaciteitsbehoefte zoeken wij een senior inkoopadviseur die samen…
- Breda
- 24 uur
- € 5.312,- / € 5.734,- per maand
Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Procesmanager SRBT-woontafel Jouw rol Als procesmanager SRBT-woondeal ben jij de spil in het proces van afstemming en besluitvorming rondom wonen in de regio Breda-Tilburg. Je zorgt ervoor dat alle betrokken partijen – gemeenten, provincie, corporaties…
- De Steeg
- 32 uur
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 februari 2027 Optie op verlenging: 1x 12 maanden Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 11 december 2025 Functieomschrijving Kwartiermaker Asielopvang Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van vernieuwende aanpakken en een uitvoeringsplan voor de asielopvang in twee nieuwe buurten, binnen de kaders van het beleidskader. Jouw…
- Utrecht
- 24 - 32 uur
- € 4.076,- / € 5.996,- per maand
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 augustus 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 2 januari 2026 Publicatiedatum: 15 december 2025 Functieomschrijving Als Accountmanager/Mobiliteitsgids ben jij het eerste aanspreekpunt voor werkgevers in de regio Utrecht. Je benadert actief werkgevers, van MKB tot grootbedrijf, en fungeert als acquisiteur voor Goedopweg. Je legt uit hoe Goedopweg…
- Zwolle
- 24 uur
- € 4.919,- / € 5.341,- per maand
Startdatum: 15 februari 2026 Einddatum: 1 oktober 2026 Optie op verlenging: 4x 3 maanden Sluitingsdatum: 30 december 2025 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als ervaren adviseur bedrijfsvoering binnen het Sociaal wijkteam (SWT) ben je verantwoordelijk voor het tijdig en correct opleveren van kwartaalrapportages, financiële overzichten en andere stuurinformatie. Je verwerkt gegevens nauwkeurig in Excel en…
- Alphen
- 32 uur
- € 5.621,00 / € 6.183,00 per uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: misschien Sluitingsdatum: 28 december 2025 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het succesvol realiseren van de opvangvoorzieningen voor Oekraïense vluchtelingen op locaties in Alphen en Chaam. Je coördineert de planvoorbereiding, vergunningaanvragen (BOPA), uitvraag voor levering, realisatie en exploitatie van…
- Uitgeest
- 28 uur
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 september 2026 Optie op verlenging: 2 x 6 maanden Sluitingsdatum: 8 januari 2026 Publicatiedatum: 11 december 2025 Functieomschrijving Transitiemanager Programma Nieuwkomers Als Transitiemanager ben je verantwoordelijk voor het versterken van de governance-structuur van het programma Nieuwkomers, dat zich richt op de opvang en begeleiding van Oekraïense ontheemden, statushouders en…
