Vacature Procesmanager SRBT-woontafel

Procesmanager SRBT-woontafel
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 12 januari 2026

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: ja

Sluitingsdatum: 29 december 2025

Publicatiedatum: 19 december 2025

Procesmanager SRBT-woontafel

Jouw rol

Als procesmanager SRBT-woondeal ben jij de spil in het proces van afstemming en besluitvorming rondom wonen in de regio Breda-Tilburg. Je zorgt ervoor dat alle betrokken partijen – gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen – op één lijn komen en dat afspraken helder, haalbaar en gedragen zijn. Je organiseert en faciliteert bestuurlijke overleggen, vertaalt regionale woonopgaven naar concrete bestuursopdrachten en bewaakt de voortgang hiervan. Met jouw verbindende kwaliteiten initieer, motiveer en zorg je ervoor dat gemaakte afspraken ook daadwerkelijk worden nagekomen.

Wat ga je doen?

  • Organiseren en faciliteren van bestuurlijke overleggen aan de Woontafel.
  • Vertalen van regionale woonopgaven naar concrete bestuursopdrachten en afspraken.
  • Bewaken van de voortgang van bestuursopdrachten en gemaakte afspraken en hierover rapporteren.
  • Creëren van draagvlak en stimuleren van samenwerking tussen gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen.
  • Optreden als verbinder en procesbewaker binnen het regionale woonproces.

Wat breng je mee?

  • Minimaal hbo+ werk- en denkniveau.
  • Ruime ervaring (minimaal vijf jaar) met procesmanagement en bestuurlijke samenwerking, bij voorkeur binnen het domein Wonen en regionale samenwerking.
  • Aantoonbare kennis van het speelveld Wonen, inclusief maatschappelijke opgaven en beleids- en wetsontwikkelingen op landelijk, provinciaal en lokaal niveau.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een verbindende houding.
  • Bewezen gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en een goede bestuurlijke antenne.
  • Netwerker en verbinder met oog voor belangen van provincie, gemeenten, corporaties en het Rijk.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen een dynamisch regionaal netwerk waarin je écht impact maakt op een van de grootste opgaven van Nederland.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een goede werk-privébalans te behouden.
  • Een rol waarin je het ambtelijk boegbeeld bent van de SRBT Woontafel en bijdraagt aan het realiseren van belangrijke ambities uit de Woondeal.

Eisen:

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, politicologie of bestuurskunde. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als procesbegeleider of coördinator, gericht op het vakgebied RO/Wonen/regionale samenwerking.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met bovenstaande in de context van regionale samenwerking, het netwerk of een procesmatige rol bekleden (in verband met de SRBT-woondeal samenwerking en de uitwerking daarvan)

Wensen:

  • Uw kandidaat heeft aantoonbaar proces- en projectleiderschap met sterke verbindende kwaliteiten van ten minste vijf jaar op het gebied van Wonen/ regionale samenwerking.
  • Uw kandidaat heeft kennis van de ontwikkelingen op het gebied van Wonen, zowel de maatschappelijke opgaven als de beleids- en wetsontwikkelingen op landelijke, provinciale en lokale niveaus.

Competenties:

  • Netwerker & verbinder

  • Goede politieke antenne

  • Oog voor belangen provincie/ gemeenten en corporaties en Rijk

  • De datum 9 januari 2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Implementatiemanager Sociaal Domein Detachering
  • Elst
  • 32 uur
  • € 7.121,- / € 7.683,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 7 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als implementatiemanager ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het Sociaal Team Overbetuwe en het versterken van de samenwerking tussen beleid, uitvoering en partners. Je werkt aan thema’s zoals de…

Reageer voor: 12:00u — 07-01-2026
Beleidsadviseur Sociaal Domein Detachering
  • Winterswijk
  • 36 uur
  • € 8.061,- / € 8.694,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 augustus 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 7 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als beleidsmedewerker werk en inkomen maak je deel uit van een gedreven team CLBA dat samenwerking, persoonlijke betrokkenheid en een informele werksfeer hoog in het vaandel heeft staan. In deze functie werk…

Reageer voor: 12:00u — 07-01-2026
Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid Detachering
  • Wijchen
  • 16 - 24 uur
  • € 2.833,- / € 4.672,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 8 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als specialist integrale veiligheid ben je verantwoordelijk voor de lokale aanpak van ondermijnende criminaliteit. Je werkt samen met collega’s en externe partners, zoals de politie, woningcorporaties en het RIEC, om signalen te…

Reageer voor: 12:00u — 08-01-2026
Juridisch adviseur vergunningen (zwangerschapsverlof) Detachering
  • Uitgeest
  • 32 - 36 uur
  • € 6.559,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 september 2026 Optie op verlenging: 1 maal 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Als Juridisch Adviseur Vergunningen geef je juridisch advies over ruimtelijke ordening in brede zin. Je adviseert bestuurders over bezwaar- en beroepschriften tegen verleende of geweigerde omgevingsvergunningen. Daarnaast stel je pleitnota’s en…

Reageer voor: 12:00u — 06-01-2026
Projectmanager versnellen woningbouwopgave Detachering
  • Katwijk
  • 36 uur
  • € 8.812,- / € 9.444,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 21 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 7 januari 2026 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een ervaren projectmanager die bijdraagt aan de versnelling van de woningbouwopgave binnen de Gebiedsontwikkeling Valkenhorst, inclusief de deelgebieden Valkenhorst en Zijlhoek/de Woerd. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van voortgang…

Reageer voor: 12:00u — 07-01-2026
Toezichthouder kamergewijze verhuur – nachtregister Detachering
  • Made
  • 25 uur
  • € 3.220,- / € 3.659,- per maand

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: eventuele verlenging is mogelijk Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als Toezichthouder kamergewijze verhuur ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van kamergewijze verhuur en het controleren van het nachtregister. Je bezoekt adressen waar kamers worden verhuurd, vooral aan arbeidsmigranten,…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Programmamanager Energietransitie Detachering
  • Zwolle
  • 24 uur
  • € 6.043,- / € 6.465,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 januari 2026 Publicatiedatum: 23 december 2025 Functieomschrijving Als programmamanager Energietransitie geef je directe aansturing aan het programmateam en richt je je op teamvorming en samenwerking binnen het team. Je stuurt op de voortgang van de uitvoering van het jaarprogramma 2026 en onderhoudt het…

Reageer voor: 12:00u — 06-01-2026
Projectleider Civiel projecten ZZP
  • Almkerk
  • 16 uur

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 1 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als Projectleider Civiel ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig realiseren en opleveren van twee civieltechnische projecten. Je coördineert en realiseert deze projecten van initiatieffase tot oplevering, waarbij je nauw samenwerkt met diverse stakeholders om…

Reageer voor: 12:00u — 01-01-2026