Vacature Assetmanager Vastgoed

Assetmanager Vastgoed
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 08-01-2026

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 februari 2026

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: Ja

Sluitingsdatum: 8 januari 2026

Publicatiedatum: 19 december 2025

Functieomschrijving

Als Assetmanager Vastgoed vertegenwoordig je namens de gemeente de eigenaarsrol van het vastgoed. Je bent verantwoordelijk voor het verhuren, de financiële gang van zaken en de functionele en technische kwaliteit van een deel van de vastgoedportefeuille, specifiek gericht op de portefeuille Woonwagenzaken en Overig Vastgoed, waaronder vluchtelingenopvang. In deze portefeuille vinden momenteel diverse ontwikkelingen plaats, zoals nieuwbouw en het opschonen van contracten, waarbij jouw ervaring van grote waarde is.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Overleggen met huurders en afspraken maken over het gebruik van gemeentelijk vastgoed;
  • Zoeken naar nieuwe locaties en onderhandelen met verhuurders over voorwaarden;
  • Betrokken zijn bij projecten, zoals de uitbreiding van een woonwagenlocatie met 42 standplaatsen;
  • Begeleiden van de overdracht van huurwoonwagens en -woningen aan woningcorporaties en het voeren van onderhandelingen namens de gemeente;
  • Sturen op de financiële, juridische en technische prestaties van de gebouwen en percelen onder jouw beheer;
  • Zorgen voor effectieve communicatie met gebruikers, vertegenwoordigers, betrokken instanties en collega’s binnen het team VGZ en de gemeentelijke organisatie.

Functie-eisen

  • Een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Opleidingsachtergrond in Vastgoed & Makelaardij, Vastgoedkunde of op juridisch, technisch of financieel gebied;
  • Ruime ervaring met vastgoedmanagement, bij voorkeur met wonen of woonwagenzaken;
  • Ervaring met frequent contact en onderhandelingen met bewoners, huurders en bij verkoop van vastgoed;
  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pré;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en bestuurlijke sensitiviteit bij complexe beleidsprocessen en besluitvorming;
  • Vaardigheid in samenwerken binnen een team om gezamenlijke doelen te bereiken en projecten succesvol uit te voeren.

Over het team

Je maakt deel uit van het team Vastgoed en Grondzaken (VGZ), cluster Assetmanagement. Dit team is volop in ontwikkeling, met een sterke focus op assetmanagement. Samen met collega-assetmanagers draag je verantwoordelijkheid voor het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, waaronder welzijns-, cultuur- en (sport)accommodaties. De vastgoedportefeuille omvat circa 380 objecten, verdeeld over meerdere assetmanagers.

Eisen:

  • De voorgestelde kandidaat beschikt over een HBO- WO
  • De voorgestelde kandidaat beschikt over ervaring met verhuren en beheren van een vastgoed portefeuille

Wensen:

  • De voorgestelde kandidaat beschikt over 3 tot 7 jaar ervaring met verhuren en beheren van een vastgoed portefeuille
  • De voorgestelde kandidaat beschikt over ervaring binnen Gemeentelijke organisatie
  • Hybride werk is mogelijk, vooral op de dinsdag aanwezig op kantoor
  • De planning is nu om in week 3 (12- 16 januari) gesprekken te voeren, is de voorgestelde kandidaat dan beschikbaar?
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Facilitair Projectmanager Detachering
  • Apeldoorn
  • 8 - 16 uur
  • € 1.417,- / € 3.114,- per maand

Startdatum: 19 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Ben jij ervaren in facilitaire inkooptrajecten gericht op proces en dienstverlening? Wil jij bijdragen aan het optimaliseren van postverwerking en tekeningenbeheer binnen een professionele facilitaire organisatie? Dan is deze functie bij de…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Projectleider Civiel projecten ZZP
  • Almkerk
  • 16 uur

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 1 januari 2026 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Als Projectleider Civiel ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig realiseren en opleveren van twee civieltechnische projecten. Je coördineert en realiseert deze projecten van initiatieffase tot oplevering, waarbij je nauw samenwerkt met diverse stakeholders om…

Reageer voor: 12:00u — 01-01-2026
Projectleider Civiele Techniek ZZP
  • Kampen
  • 12 uur
  • € 93,00 / € 100,00 per uur

Startdatum: 12 januari 2025 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 18 december 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een ervaren civieltechnisch en verkeerskundig projectleider voor gemiddeld 12 uur per week. Je passie ligt bij projecten op het snijvlak van verkeer en civiele techniek en integrale centrumplannen. Binnen deze functie werk je aan…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Toezichthouder kamergewijze verhuur – nachtregister Detachering
  • Made
  • 25 uur
  • € 3.220,- / € 3.659,- per maand

Startdatum: 12 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: eventuele verlenging is mogelijk Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 19 december 2025 Functieomschrijving Als Toezichthouder kamergewijze verhuur ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van kamergewijze verhuur en het controleren van het nachtregister. Je bezoekt adressen waar kamers worden verhuurd, vooral aan arbeidsmigranten,…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Omgevingsmanager Gebiedsontwikkeling Detachering
  • Katwijk
  • 16 - 20 uur
  • € 3.392,- / € 4.591,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 28 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 14 januari 2026 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Omgevingsmanager Gebiedsontwikkeling Valkenhorst Als omgevingsmanager ben jij de verbindende schakel binnen de gebiedsontwikkeling Valkenhorst. Je beheert de relaties en belangen van diverse stakeholders en bent het gezicht van de gemeente in het…

Reageer voor: 12:00u — 07-01-2026
Technisch Projectleider Asfaltcentrale Detachering
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 8 - 16 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 16 december 2025 Functieomschrijving Als technisch projectleider ben jij het technisch geweten van het woningbouwproject "De Centrale" aan de Zaagmolenweg, waar 225 woningen worden gerealiseerd. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de projectleider en verantwoordelijk voor…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Opgavemanager Bestuurlijke Besluitvorming Sociaal Domein Wijdemeren ZZP
  • Hilversum
  • 32 uur

Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 2 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 december 2025 Publicatiedatum: 22 december 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een allround senior professional die een inhoudelijke en beleidsinhoudelijk sturende rol kan vervullen als projectleider van de bestuurlijke besluitvorming rondom het beleid sociaal domein in Wijdemeren. Wat ga je doen?…

Reageer voor: 12:00u — 29-12-2025
Uitvoerend secretaris Commissie Omgevingskwaliteit
  • Utrecht
  • 25 - 36 uur
  • € 80,00 / € 87,00 per uur

Startdatum: 2 februari 2026 Einddatum: 2 februari 2027 Optie op verlenging: Met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 5 januari 2026 Publicatiedatum: 17 december 2025 Functieomschrijving Als uitvoerend secretaris ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, organiseren en ondersteunen van tweewekelijkse vergaderingen van de Commissie Omgevingskwaliteit. Je adviseert zelfstandig over welstands- en monumentenzaken bij complexe bouwplannen,…

Reageer voor: 12:00u — 04-01-2026