Vacature Secretaresse Commisaris van de Koning

Secretaresse Commisaris van de Koning
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 03-12-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 15 december 2025

Einddatum: 15 april 2026

Optie op verlenging: 2x 4 maanden

Sluitingsdatum: 3 december 2025

Functieomschrijving

Als secretaresse binnen het team Kabinet ondersteun je de Commissaris van de Koning (CdK) bij zijn interne en externe activiteiten voor de provincie Overijssel. Je werkt nauw samen met een fulltime duo secretaresse en draagt zorg voor het secretariaat van de CdK.

Jouw taken

  • Het adequaat verwerken van uitnodigingen voor de Commissaris van de Koning.
  • Voorbereiden van (externe) bezoeken en afspraken van de Commissaris.
  • Secretarieel voorbereiden van overleggen met Duitse bestuurlijke partners.
  • Ondersteunen van de CdK bij zijn rol als voorzitter van Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten.
  • Ondersteunen bij taken gerelateerd aan Rijkstaken zoals burgemeesterszaken, Koninklijke bezoeken en onderscheidingen, en toezicht op Veiligheidsregio’s.

Werkomgeving

Je maakt deel uit van het team Kabinet binnen de afdeling Bestuurs- en Concernzaken, waar je samenwerkt met 13 collega’s. De afdeling fungeert als verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en inwoners van Overijssel.

Eisen:

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van directiesecretaresse
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office
  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van een Commissaris

Competenties:

  • Beheert de complexe agenda en mailbox van de gedeputeerde – je houdt grip, denkt vooruit en creëert rust
  • Coördineert de informatiestroom, signaleert knelpunten en handelt actief om deze te voorkomen
  • Signaleert belangrijke zaken en bewaakt de voortgang ervan
  • Bent het aanspreekpunt voor collega’s, externe relaties en samenwerkingspartners en communiceert helder, ook in het Duits en Engels
  • Regelt vervoer en zorgt voor een goede voorbereiding van afspraken en overleggen
  • Verwerkt uitnodigingen en stemt af met het college en de Commissaris van de Koning
  • Bereidt bezoeken en afspraken van de Commissaris voor
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

WOZ-medewerker Detachering
  • Beuningen Gld
  • 36 uur
  • € 4.688,- / € 5.321,- per maand

Startdatum: 6 januari 2026 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als medewerker ben je verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden, waarbij je nauw samenwerkt met je directe collega WOZ. Je verdeelt de taken in overleg en werkt volgens de volgende prioriteiten: Het bijhouden en op orde houden van…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025
Allround Inkomensconsulent Detachering
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 36 uur
  • € 5.481,- / € 6.324,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 12 april 2026 Optie op verlenging: 3x 4 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als inkomensconsulent beheer je een eigen klantenbestand en voer je diverse onderzoeken uit naar de rechtmatigheid en doelmatigheid van aanvragen. Je stelt rapporten en beschikkingen op en voert dienstverlenende gesprekken met klanten, waarbij je investeert in…

Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025
Consulent participatie jongerenloket met het accent op inkomen ZZP
  • Purmerend
  • 32 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 11 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 27 november 2025 Functieomschrijving Als inkomensconsulent ondersteun je jongeren bij al hun vragen op het gebied van financiën, werk, leren en zorg. Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor inkomensondersteuning, zoals bijzondere bijstand, minimaregelingen en kindregelingen. Je verwerkt mutaties,…

Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025
Allround Financieel Administratief Medewerker Zorg Detachering
  • Goor
  • 28 uur
  • € 3.771,- / € 4.263,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 1 december 2025 Functieomschrijving Ben jij nauwkeurig, klantgericht en heb je oog voor detail? Wil je bijdragen aan een efficiënte en correcte uitvoering van de WMO- en Jeugdadministratie? Dan is de functie van Allround Financieel Administratief Medewerker Zorg…

Reageer voor: 12:00u — 01-12-2025
Consulent leerlingenvervoer en ondersteuning subsidieprogramma Detachering
  • Rucphen
  • 20 uur
  • € 3.514,- / € 3.841,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 september 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 29 november 2025 Functieomschrijving Als Consulent leerlingenvervoer en ondersteuner subsidieprogramma ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken binnen het leerlingenvervoer en het subsidieproces. Je beoordeelt aanvragen leerlingenvervoer en controleert deze op naleving van wet- en regelgeving. Je voert motivatiegesprekken met…

Reageer voor: 12:00u — 29-11-2025
Administratief medewerker vergunningen ZZP
  • Soest
  • 36 uur

Startdatum: 9 december 2025 Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Functieomschrijving Als medewerker behandel je aanvragen voor kopieën van bouwtekeningen. Je bent verantwoordelijk voor het opzoeken van tekeningen in het digitale depot, het anonimiseren van deze tekeningen via Datamask en het digitaal verzenden aan de aanvragers. Vervolgens rond je de zaak…

Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025
Managementassistent/ PMO Detachering
  • Apeldoorn
  • 16 - 20 uur
  • € 1.671,- / € 2.436,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 2 december 2025 Functieomschrijving Als managementassistent / projectmanagement officer (PMO) bij bureau DGV ondersteun je de gedelegeerd opdrachtgevers binnen de directie Data, Governance en Vernieuwing. Je speelt een sleutelrol in het voorbereiden en organiseren van maandelijkse stuurgroepen voor circa 25…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025
WOZ gegevensbeheer ZZP
  • Leidschendam
  • 16 - 24 uur

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Functieomschrijving Als medewerker binnen het Klant Contact Centrum (KCC) ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig afhandelen van klantreacties en bezwaren met betrekking tot WOZ-beschikkingen. Je werkt zelfstandig aan het informeren van inwoners en het beoordelen van WOZ-waarden, met als…

Reageer voor: 12:00u — 29-11-2025