Vacature Specialist Wet open overheid (Woo)
- Barneveld
- 32 - 36 uur
Vacature omschrijving
Startdatum: 5 januari 2026
Einddatum: 5 mei 2026
Optie op verlenging: 2x 4 maanden
Sluitingsdatum: 9 december 2025
Functieomschrijving
Ben jij een specialist op het gebied van de Wet open overheid (Woo) en wil je een sleutelrol vervullen in het transparant en toegankelijk maken van gemeentelijke informatie? Als Specialist Woo ben je verantwoordelijk voor de implementatie en het duurzame beheer van de Woo. Je zorgt voor structurele processen, organisatiebrede bewustwording en continue kwaliteitsborging.
Jouw werkzaamheden
In deze functie vervul je drie samenhangende rollen:
-
Medewerker kwaliteit Woo
Je monitort en verbetert de kwaliteit van Woo-publicatieprocessen, toetst deze aan wet- en regelgeving en interne kwaliteitskaders, en rapporteert over voortgang, bevindingen en resultaten, inclusief bijdragen aan het jaarlijkse Woo-verslag. -
Medewerker kennis Woo
Je houdt Woo-kennis actueel en verspreidt deze binnen de organisatie, signaleert wijzigingen in wet- en regelgeving, ontwikkelt trainingen, e-learnings, werkinstructies en workshops, en vergroot zo de bewustwording en deskundigheid binnen de organisatie. -
Woo-(index)redacteur
Je beheert, actualiseert en publiceert Woo-inhoud, waaronder de Woo-index en open.barneveld, en bewaakt de toegankelijkheid, volledigheid en kwaliteit van de content.
Wat wij vragen
Voor deze functie zoeken wij een professional met specifieke deskundigheid op het gebied van de Wet open overheid. Je werkt zelfstandig, hebt professionele autonomie en bent flexibel in de indeling van je werktijd.
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Woo, AVG en/of informatiebeheer
- Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 32 tot 36 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen
- Bring your own device’ is van toepassing. dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever.
Wensen:
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de Woo en/of vergelijkbare wet- en regelgeving
- Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsbewaking van informatie- of publicatieprocessen
- Aantoonbare werkervaring met kennisontwikkeling, trainingen of organisatiebrede bewustwording
- Aantoonbare werkervaring met redactionele werkzaamheden of contentbeheer
Competenties:
- Analytisch en zorgvuldig
- Communicatief vaardig en omgevingsbewust
- Proactief en kwaliteitsgericht
- Vermogen om kennis over te dragen op verschillende niveaus in de organisatie
- Zelfstandig, gestructureerd en betrouwbaar
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Assen
- 36 uur
- € 4.979,- / € 6.492,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Sluitingsdatum: 27 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur Informatiebeheer ben jij de analytische en communicatieve expert die structuur aanbrengt in een complexe informatieomgeving. Je beweegt soepel tussen strategisch beleid en praktische uitvoering en draagt bij aan een organisatie die klaar is voor de digitale toekomst. Je beheert informatie veilig, toegankelijk en toekomstgericht…
- Zoetermeer
- 20 - 32 uur
- € 5.399,- / € 9.201,- per maand
Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als tijdelijk manager Stadsbeheer vervul je de rol van tweede afdelingshoofd binnen de afdeling Stadsbeheer van de gemeente Zoetermeer. Je draagt bij aan het verhogen van de bestuurlijke kwaliteit en ontlast het huidige afdelingshoofd door een…
- Utrecht
- 24 - 32 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 december 2027 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 1 december 2025 Publicatiedatum: 20 november 2025 Functieomschrijving Als projectleider binnen het regionale programmateam ‘SamenDigitaal’ speel je een cruciale rol in het versterken van de digitale samenwerking in het sociaal domein in de regio Utrecht. Je bent verantwoordelijk…
- Volendam
- 32 uur
Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als projectadviseur kwaliteitsontwikkeling werk & inkomen ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van medewerkers en het management bij veranderingen rondom de Participatiewet in balans. Je speelt een belangrijke rol bij de totstandkoming…
- Barneveld
- 32 - 36 uur
Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Privacy Officer Ben jij een ervaren Privacy Officer die organisaties kan ondersteunen bij het verder professionaliseren van privacy en gegevensbescherming? In deze rol adviseer je op strategisch, tactisch en operationeel niveau, voer je Data Protection Impact…
- Soest
- 24 uur
Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 1 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Projectleider Veerkracht en Weerbaarheid Als Projectleider Veerkracht en Weerbaarheid ontwikkel, implementeer en coördineer je projecten die bijdragen aan de veerkracht en weerbaarheid van onze gemeente. Je werkt nauw samen met de Adviseur Crisisbeheersing en diverse interne en externe partijen. Wat ga…
- Utrecht
- 24 - 32 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Voor het team inkoop & contractmanagement zijn wij op zoek naar een senior inkoper voor 24-32 uur per week die het team tijdelijk komt versterken. Als senior inkoopadviseur begeleid je zelfstandig diverse inkooptrajecten in overeenstemming met…
- Zwolle
- 24 - 24 uur
- € 4.919,- / € 5.341,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 4x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider Burgerzaken Backoffice geef je dagelijks leiding aan het backofficeteam Burgerzaken, bestaande uit circa 15 medewerkers en 8 trouwambtenaren. Dit team zorgt voor een snelle en zorgvuldige afhandeling van taken met betrekking tot de…
