Vacature WOZ taxateur
- Doetinchem
- 32 uur
- 5667-6229 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 28 november 2025
Functieomschrijving
Als WOZ-taxateur ben jij verantwoordelijk voor het correct waarderen van alle objecten binnen de gemeente. Je brengt cijfers tot leven en draagt bij aan de continue verbetering van processen. Je waardeert zelfstandig diverse objecten volgens de Wet waardering onroerende zaken, waaronder woningen, (in-)courante niet-woningen, ongebouwde en agrarische objecten. Dit doe je met behulp van modelmatige waardebepaling en TIOX.
Daarnaast voer je permanente marktanalyse uit, verwerk je inlichtingenformulieren en behandel je informeel contact, bezwaarschriften en beroepsprocedures, waarbij je ook advies geeft. Indien nodig voer je veldopnames of inpandige opnames uit. Je denkt actief mee over het optimaliseren en verbeteren van processen binnen de Wet WOZ.
Werkomgeving
Je komt te werken in het team Vergunningen, Toezicht en Belastingen, dat zich bezighoudt met vergunningverlening en toezicht op de taakvelden bouwen, kappen, evenementen, APV en bijzondere wetten. Daarnaast voert het team de Wet waardering onroerende zaken uit en verzorgt het de heffing van diverse belastingen. Het team kenmerkt zich door een open sfeer, een toegankelijke werkomgeving en volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Het team maakt deel uit van de afdeling Ruimte.
Belangrijke voorwaarden
Bij het uitvoeren van deze opdracht ontstaat geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking met de gemeente. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder direct leiding en toezicht van de gemeente, waardoor niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Daarom komt een ZZP’er, ongeacht de rechtsvorm, niet in aanmerking voor deze opdracht.
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ taxateur bij een gemeente
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Key2belastingen en Ortax
- De kandidaat is 1 dag fysiek aanwezig op kantoor bij de gemeente Doetinchem
- Beschikbaar voor 28 tot 32 uur, gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen
Wensen:
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaarschriften
- Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie binnen de Wet WOZ
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2belastingen en Ortax (beoem duidelijk in cv)
Competenties:
- Klant- en kwaliteitsgerichte houding
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Analyserend vermogen
- Zelfstandig werken
- Uitstekende communicatieve vaardigheden
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Soest
- 28 - 28 uur
- € 5.591,- / € 6.083,- per maand
Startdatum: 11 december 2025 Einddatum: 15 februari 2026 Optie op verlenging: 1x 2 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als plaatsvervangend griffier/raadsadviseur ondersteun je tijdelijk de griffier en fungeer je tevens als coach. Je bent verantwoordelijk voor advisering en dienstverlening aan de gemeenteraad, waarbij je regie voert op het bestuurlijk-juridische domein in samenspraak met de…
- Amsterdam
- 36 uur
- € 8.432,- / € 9.275,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 27 november 2025 Publicatiedatum: 18 november 2025 Functieomschrijving Als…
- Staphorst
- 8 - 16 uur
- € 1.265,- / € 2.998,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Opdracht: Je vertegenwoordigt het domein “Groen” binnen de in voorbereiding en in uitvoering zijnde projecten en werkzaamheden binnen speelruimte. Eisen: Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker Groen Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau Aantoonbare…
- Barneveld
- 32 - 36 uur
Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Privacy Officer Ben jij een ervaren Privacy Officer die organisaties kan ondersteunen bij het verder professionaliseren van privacy en gegevensbescherming? In deze rol adviseer je op strategisch, tactisch en operationeel niveau, voer je Data Protection Impact…
- Heerde
- 32 - 36 uur
- € 7.308,- / € 8.854,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als Afdelingsmanager Dienstverlening & Informatiebeheer (DIB) ben jij de spil in de verdere professionalisering van onze (digitale) dienstverlening aan inwoners en ondernemers en de interne informatiehuishouding. Je geeft richting aan een afdeling die staat voor toegankelijke,…
- Zoetermeer
- 28 - 30 uur
- € 5.574,- / € 6.517,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Beleidsadviseur Groen en Biodiversiteit Als Beleidsadviseur Groen en Biodiversiteit werk je binnen regionale samenwerkingsverbanden aan de versterking en ontwikkeling van groengebieden rondom Zoetermeer. Je draagt bij aan planprocessen en projecten op het gebied van recreatie, natuur,…
- Leiden
- 20 uur
- € 4.333,- / € 4.685,- per maand
Startdatum: 1 januari 2025 Einddatum: 1 januari 2026 Optie op verlenging: verlengingsoptie van 24 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als ondersteund procesmanager binnen het RES-team speel je een belangrijke rol in de uitvoering van het regionale energieprogramma Holland Rijnland. Je richt je op tijdsintensieve en uitvoerende taken die bijdragen aan…
- Volendam
- 32 uur
Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als projectadviseur kwaliteitsontwikkeling werk & inkomen ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van medewerkers en het management bij veranderingen rondom de Participatiewet in balans. Je speelt een belangrijke rol bij de totstandkoming…
