Vacature Projectleider Bestuurs- en Management Ondersteuning (Secretariaat)

Projectleider Bestuurs- en Management Ondersteuning (Secretariaat)
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 01-12-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 januari 2026

Einddatum: 1 oktober 2026

Optie op verlenging: Nee

Sluitingsdatum: 1 december 2025

Functieomschrijving

Als projectleider bestuurs- en managementondersteuning neem je het voortouw in het vormgeven en uitvoeren van een projectplan bestaande uit verschillende fases. Je werkt 16 uur per week en zorgt ervoor dat er binnen 9 maanden een nieuw werkmodel ligt, inclusief werkprocessen, planning, taken en een heldere rolverdeling. Dit nieuwe werkmodel moet leiden tot een professionele en toekomstbestendige bestuurs- en managementondersteuning die in de praktijk functioneert. Daarnaast zorg je voor draagvlak voor het projectplan.

Werkzaamheden

  • Fase 1: Start en diagnose – Je brengt een helder beeld in kaart van de knelpunten en de huidige situatie, gedragen door de betrokkenen. Dit doe je door middel van werkprocesanalyse, interviews en observaties bij medewerkers, domein- en teammanagers en stakeholders zoals burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris.
  • Fase 2: Ontwerp en afspraken – Je ontwikkelt een nieuw werkmodel inclusief werkprocessen, planning, taken en rollen.
  • Fase 3: Implementatie – Je zorgt dat de nieuwe werkwijze functioneert in de praktijk.
  • Fase 4: Borging en evaluatie – Je realiseert een professioneel en toekomstbestendig bestuurs- en managementondersteuning met een heldere rolverdeling en robuuste werkprocessen.

Samenwerking

Je werkt nauw samen met medewerkers van de gemeente om de doelstellingen van het project te realiseren.

Eisen:

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurs- en management ondersteuning binnen een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente
  • Aantoonbaar bereid om in eerste instantie volledig en op termijn minimaal 1 dag fysiek aanwezig te zijn

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement binnen de bestuurs- en management (secretariaat) ondersteuning binnen een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente
  • Kandidaat is aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 75 kilometer van Winterswijk

Competenties:

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Resultaatgericht werken
  • Organiseren
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Casemanager Omgevingsrecht Detachering
  • Vianen
  • 36 uur
  • € 5.692,- / € 6.324,- per maand

Startdatum: 13 januari 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 27 november 2025 Functieomschrijving Als casemanager omgevingsrecht ben jij het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de invoering van de Omgevingswet ligt de nadruk minder op het toetsen van aanvragen en meer op meedenken en adviseren…

Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025
Adviseur Stedelijk Water en Klimaatadaptatie ZZP
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 24 - 32 uur

Startdatum: 1 december 2025 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als adviseur stedelijk water ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding van diverse projecten in de kern. Deze projecten bevinden zich in verschillende fasen, van initiatief tot uitvoering. Je stelt adviezen en ontwerpen op voor riolering, waterhuishouding en klimaatadaptatie,…

Reageer voor: 12:00u — 25-11-2025
Teamleider Wmo, Schuldhulpverlening & beheerbureau Valleihopper Detachering
  • Barneveld
  • 28 - 32 uur
  • € 6.270,- / € 7.728,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 12 april 2026 Optie op verlenging: 4x 4 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider van het team Wmo, Schuldhulpverlening en het beheerbureau Valleihopper ben jij de mensgerichte leider die zichtbaar is voor het team en medewerkers ondersteunt. Je zorgt voor rust, structuur en continuïteit en creëert een…

Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025
Senior beleidsmedewerker Energie, Klimaat en Duurzaamheid Detachering
  • Tholen
  • 36 uur
  • € 5.481,- / € 6.071,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 27 november 2025 Senior beleidsmedewerker Energie, Klimaat en Duurzaamheid Jouw taken Gebouwde omgeving Opstarten van een (wijk)uitvoeringsplan om wijken te verduurzamen, inclusief het opleveren van een startnotitie en wijkanalyse, en het organiseren van informatiebijeenkomsten voor inwoners. Uitvoeren van het pilotproject verduurzaming kwetsbare…

Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025
Strategisch beleidsadviseur (migratie en integratie) Detachering
  • Uitgeest
  • 32 uur
  • € 7.308,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2 x 3 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 14 november 2025 Functietitel Strategisch beleidsadviseur nieuwkomers Functieomschrijving Ben jij van nature een verbinder, inspirator en een prettige sparringpartner? Zie jij kansen om bij te dragen aan de opvang van asielzoekers en het bieden van…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Privacy Officer ZZP
  • Barneveld
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 5 december 2025 Functieomschrijving Privacy Officer Ben jij een ervaren Privacy Officer die organisaties kan ondersteunen bij het verder professionaliseren van privacy en gegevensbescherming? In deze rol adviseer je op strategisch, tactisch en operationeel niveau, voer je Data Protection Impact…

Reageer voor: 12:00u — 05-12-2025
Teamleider Recyclestations/Transport ZZP
  • Soest
  • 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 oktober 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren leidinggevende die graag een team van circa 25 medewerkers aanstuurt? In deze rol geef je leiding aan transportchauffeurs en medewerkers op één van de zes recyclestations. Daarnaast stuur je enkele medewerkers van…

Reageer voor: 12:00u — 25-11-2025
Programmamanager Regionaal Expertiseteam Energie ZZP
  • Elst
  • 18 - 18 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 6 november 2025 Functieomschrijving Programmanager Regionaal Expertiseteam Energie (REE) Wil jij impact maken en bedrijven helpen bij het toekomstbestendig maken van hun organisatie? Is duurzaamheid voor jou geen vraag meer, maar zit het in je DNA? Wil jij onderdeel uitmaken…

Reageer voor: 12:00u — 21-11-2025