Vacature Gebiedsmanager Kanaalknoop
- Nijmegen
- 16 - 24 uur
- 5269-8326 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Einddatum: 31 december 2026
Optie op verlenging: 3x 12 maanden
Sluitingsdatum: 28 november 2025
Functieomschrijving Gebiedsmanager Kanaalknoop
Als Gebiedsmanager voor het deelgebied Kanaalknoop binnen het project Winkelsteeg ben je verantwoordelijk voor het aansturen en coördineren van de stedelijke ontwikkelingen in dit gebied. Je werkt aan diverse plannen zoals DUUX, Living Inn, Laskwartier, K7-10 en projecten rondom NDW21.
Jouw verantwoordelijkheden
- Aansturen projectontwikkelaars en projectteams: Je geeft leiding aan de teams die betrokken zijn bij de ontwikkeling van Kanaalknoop.
- Bestuurlijke verantwoording: Je rapporteert over de voortgang van de stedelijke ontwikkeling op bestuurlijk niveau en voert onderhandelingen op directieniveau met eigenaren en ontwikkelende partijen.
- Besluitvorming borgen: Je zorgt voor tijdige besluitvorming binnen het deelgebied om de voortgang van de ontwikkelingen te waarborgen.
- Stakeholdermanagement: Je onderhoudt goede relaties met relevante stakeholders in het gebied.
- Deelname Management Team: Je neemt deel aan het Management Team (MT) Winkelsteeg.
- Bewaken van kaders en programma: Je ziet toe op de naleving van de Ontwikkelvisie Winkelsteeg en zorgt dat het door de gemeenteraad vastgestelde programma wordt gerealiseerd.
- Inkoopstrategie: Je denkt mee over de inkoopstrategie voor de strategische aansturing van de grondexploitatie.
Eisen:
- Minimaal 10 jaar (sinds 2010) ervaring op hoger managementniveau bij een integrale gebiedsontwikkelaar
- Minimaal 10 jaar (sinds 2010) ervaring met grootschalige (>2.000 woningen) binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen
- Minimaal 10 jaar (sinds 2010) ervaring met strategische aansturing grondexploitaties
Wensen:
- Aantoonbare ervaring in het onder tijdsdruk ontwikkelen van een stedelijk woongebied van >2.000 woningen (gewicht 40%) en voorzieningen. Een toelichting middels voorbeelden is verplicht
- Aantoonbare ervaring in het managen van politieke en bestuurlijke trajecten rondom gebiedsontwikkelingen binnen gemeenten met >100.000 inwoners (gewicht 15%). Een toelichting middels voorbeelden is verplicht
- Aantoonbare ervaring in het meekrijgen van relevante stakeholders en partijen in de ontwikkeling van stedelijke woongebieden van >2.000 woningen (gewicht 15%) en voorzieningen. Een toelichting middels voorbeelden is verplicht
- Aantoonbare ervaring in onderhandelingsprocessen met relevante partijen in een gebiedsontwikkeling (gewicht 15%). Een toelichting middels voorbeelden is verplicht
- Aantoonbare beschikbaarheid van een netwerk van overheden en marktpartijen in de regio Nijmegen (gewicht 15%). Een toelichting middels voorbeelden is verplicht
Competenties:
- Je bent in staat tijdig en weloverwogen besluiten te nemen om de gebiedsontwikkeling Kanaalknoop van de grond te krijgen
- Je bent in staat om het college, de raad en directeuren van stakeholders mee te nemen in het proces om te komen tot de realisatie van de gebiedsontwikkeling
- Je bent vaardig in onderhandelingstrajecten met stakeholders (intern / extern)
- Je bent integer, stressbestendig en positief en laat je niet uit het veld slaan bij tegenslagen of veranderingen
- Je zet je eigen specialisme in voor het geheel en hebt en onderhoudt een relevant netwerk binnen Nijmegen en de regio
- Je kan goed in een team werken, maar bent zeker ook in staat om zelfstandig en resultaatgericht activiteiten uit te voeren
- Je bent pragmatisch en oplossingsgericht om issues zelfstandig op te lossen binnen de gestelde kaders
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Uitgeest
- 24 - 36 uur
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 mei 2026 Optie op verlenging: 01 september 2026 Functieomschrijving Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige ondersteuningsstructuur voor de ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen binnen het domein Ruimtelijke Ontwikkeling. Je zorgt voor de operationalisering van de stukkenstroom en overlegcyclus en stelt heldere afspraken op over taken,…
- Kerkdriel
- 24 - 28 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 februari 2026 Optie op verlenging: 1x 2 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als bestuurscommunicatieadviseur ben je verantwoordelijk voor het geven van strategisch advies aan bestuurders en het beheren van de publiciteit rondom belangrijke politieke dossiers. Je functie is dynamisch en kent een grote variëteit aan onderwerpen. In complexe…
- Zoetermeer
- 36 uur
- € 7.757,- / € 8.664,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 5 juni 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 21 november 2025 Functieomschrijving Als adviseur opvang en integratie ben je verantwoordelijk voor alle beleidsmatige vraagstukken rondom bijzondere doelgroepen binnen het projectteam Ontheemden. Dit team richt zich op de opvang en integratie van groepen zoals statushouders, asielzoekers en Oekraïense ontheemden. Je levert…
- Zwolle
- 16 - 24 uur
- € 4.778,- / € 7.589,- per maand
Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 januari 2027 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als specialist binnen de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid draag je bij aan een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van Overijssel, met een focus op bodem en ondergrond. Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van…
- Wassenaar
- 28 uur
Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Doel van de functie Het doel is de organisatiebrede implementatie van de Wet Bibob en het opstellen van een advies voor de structurele inrichting van de Bibob-coördinator binnen de organisatie.Als Specialist Wet Bibob ben jij het eerste aanspreekpunt voor alles rondom…
- Utrecht
- 28 uur
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Jouw rol Als Interim Manager Business Control ben jij verantwoordelijk voor het waarnemen van de Manager Business Control tijdens diens afwezigheid. Je leidt het team Business Control Vastgoed en zorgt ervoor dat alle financiële rapportages en onderbouwingen tijdig en…
- Uitgeest
- 36 uur
Startdatum: 2 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 1 maal 6 maanden Functieomschrijving Als Coördinator Senior Juridisch Adviseur Toezicht en Handhaving ben je verantwoordelijk voor de werkverdeling van binnengekomen meldingen, verzoeken en constateringen. Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor andere teams en domeinen en initieert samen met de senior juridisch adviseur en…
- Borculo
- 28 - 28 uur
- € 4.958,- / € 5.450,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 mei 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 11 november 2025 Functieomschrijving Ben jij een organisatorisch sterke projectsecretaris die energie krijgt van maatschappelijke impact? Voor een zwangerschapsvervanging zoeken wij iemand die het verschil wil maken in de aanpak van onbegrepen gedrag in de regio Noord- en…
