Vacature Projectleider & Directiecoördinator Digitaal Samenwerken Belastingen

Projectleider & Directiecoördinator Digitaal Samenwerken Belastingen
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 27-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 januari 2026

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Sluitingsdatum: 27 november 2025

Publicatiedatum: 18 november 2025

Functieomschrijving

Als senior projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van de digitale transitie binnen de directie Belastingen. Je geeft richting, brengt samenhang en zorgt ervoor dat de nieuwe manier van werken met Microsoft 365, waaronder Teams en SharePoint, daadwerkelijk wordt geïntegreerd in de organisatie. Je werkt nauw samen met het MT, afdelingshoofden en stedelijke partners om een duurzame en gedragen structuur voor digitaal samenwerken te realiseren.

Werkzaamheden

  • Adviseren van de directie bij de implementatie en het gebruik van Teams en SharePoint;
  • Signaleren van tekortkomingen in inrichting en werkwijzen en vertalen naar verbeteraanpakken;
  • Signaleren van kennislacunes bij medewerkers en coördineren van kennisontwikkelingsinitiatieven;
  • Opstellen van voortgangsrapportages voor het MT van Belastingen.

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring met complexe verander- en digitaliseringsprojecten binnen publieke organisaties.
  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor het gevraagde aantal uren en beschikbaar om ten minste één dag per week op een locatie van de gemeente de werkzaamheden te verrichten.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Digitaal Samenwerken en implementaties van M365 (Teams, SharePoint) bij de gemeente Amsterdam of een andere G4-gemeente.

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ontwikkelen en implementeren van governance-structuren, informatiehuishouding en archivering volgens de Archiefwet.
  • De aangeboden kandidaat is bekend met Lean, Agile en PDCA-methodieken oplossingen aan te dragen.
  • De aangeboden kandidaat is sterk in stakeholdermanagement en bestuurlijke sensitiviteit
  • De aangeboden kandidaat heeft in het bijzonder ruime kennis en ervaring op het gebied van veranderkundige implementatietrajecten voor een overheidsorganisatie.

Competenties:

  • Politieke sensitiviteit: Zich kunnen verplaatsen in het politieke speelveld; de complexe belangen onderkennen waar stakeholders mee geconfronteerd worden; de politieke haalbaarheid van voorstellen kunnen inschatten
  • Schriftelijke vaardigheid: Ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen schriftelijk duidelijk maken
  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie
  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten
  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Beleidsadviseur Mobiliteit Detachering
  • Hilversum
  • 24 - 36 uur
  • € 4.919,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 8 december 2025 Einddatum: 8 december 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als Beleidsadviseur Mobiliteit werk je aan uitdagende integrale projecten, zoals het oplossen van verkeersknelpunten en het helpen aanleggen van doorfietsroutes. Je maakt collega’s, inwoners en organisaties enthousiast voor duurzame maatregelen die de mobiliteit verbeteren. Je ontwikkelt…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Back-end developer NET Azure Functions Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 6.933,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 2 december 2025 Publicatiedatum: 18 november 2025 Functieomschrijving Als…

Reageer voor: 12:00u — 02-12-2025
Technisch Webspecialist (drupal developer) ZZP
  • Purmerend
  • 32 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 8 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een tijdelijke technisch webspecialist (Drupal developer) die verantwoordelijk is voor het technische en functionele beheer van de gemeentelijke websites. Je voert de doorontwikkeling van de websites uit en fungeert als kwartiermaker door…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Ondersteunend Procesmanager Energieprogramma Detachering
  • Leiden
  • 20 uur
  • € 4.333,- / € 4.685,- per maand

Startdatum: 1 januari 2025 Einddatum: 1 januari 2026 Optie op verlenging: verlengingsoptie van 24 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als ondersteund procesmanager binnen het RES-team speel je een belangrijke rol in de uitvoering van het regionale energieprogramma Holland Rijnland. Je richt je op tijdsintensieve en uitvoerende taken die bijdragen aan…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Manager Stadsbeheer Detachering
  • Zoetermeer
  • 20 - 32 uur
  • € 5.399,- / € 9.201,- per maand

Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als tijdelijk manager Stadsbeheer vervul je de rol van tweede afdelingshoofd binnen de afdeling Stadsbeheer van de gemeente Zoetermeer. Je draagt bij aan het verhogen van de bestuurlijke kwaliteit en ontlast het huidige afdelingshoofd door een…

Reageer voor: 12:00u — 26-11-2025
Consultant Informatiebeheer ZZP
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 36 uur

Startdatum: 1 december 2026 Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 3x 6 maanden Functieomschrijving Als Consultant Informatiebeheer ben je verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en coördineren van een herzien verbeterplan informatiebeheer. Je vertaalt de bevindingen van het rekenkameronderzoek naar concrete verbeteracties en stelt een plan op met prioritering, planning, doelen en verantwoordelijken. Daarnaast draag je…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Senior Inkoopadviseur ZZP
  • Utrecht
  • 24 - 32 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Voor het team inkoop & contractmanagement zijn wij op zoek naar een senior inkoper voor 24-32 uur per week die het team tijdelijk komt versterken. Als senior inkoopadviseur begeleid je zelfstandig diverse inkooptrajecten in overeenstemming met…

Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025
Coördineren ISO 9001 en 27001 audit ZZP
  • Apeldoorn
  • 12 - 16 uur

Startdatum: 8 december 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 5 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als coördinator kwaliteits- en informatiebeveiligingsmanagement ben je verantwoordelijk voor het waarborgen en verbeteren van het kwaliteitsmanagementsysteem (ISO 9001) en het informatiebeveiligingsmanagementsysteem (ISO 27001). Je zorgt voor de tijdige en kwalitatief goede uitvoering van herstelplannen naar aanleiding…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025