Vacature Projectleider & Directiecoördinator Digitaal Samenwerken Belastingen
- Amsterdam
- 36 uur
- 8432-9275 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 januari 2026
Einddatum: 31 december 2026
Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Sluitingsdatum: 27 november 2025
Publicatiedatum: 18 november 2025
Functieomschrijving
Als senior projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van de digitale transitie binnen de directie Belastingen. Je geeft richting, brengt samenhang en zorgt ervoor dat de nieuwe manier van werken met Microsoft 365, waaronder Teams en SharePoint, daadwerkelijk wordt geïntegreerd in de organisatie. Je werkt nauw samen met het MT, afdelingshoofden en stedelijke partners om een duurzame en gedragen structuur voor digitaal samenwerken te realiseren.
Werkzaamheden
- Adviseren van de directie bij de implementatie en het gebruik van Teams en SharePoint;
- Signaleren van tekortkomingen in inrichting en werkwijzen en vertalen naar verbeteraanpakken;
- Signaleren van kennislacunes bij medewerkers en coördineren van kennisontwikkelingsinitiatieven;
- Opstellen van voortgangsrapportages voor het MT van Belastingen.
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring met complexe verander- en digitaliseringsprojecten binnen publieke organisaties.
- De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor het gevraagde aantal uren en beschikbaar om ten minste één dag per week op een locatie van de gemeente de werkzaamheden te verrichten.
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Digitaal Samenwerken en implementaties van M365 (Teams, SharePoint) bij de gemeente Amsterdam of een andere G4-gemeente.
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ontwikkelen en implementeren van governance-structuren, informatiehuishouding en archivering volgens de Archiefwet.
- De aangeboden kandidaat is bekend met Lean, Agile en PDCA-methodieken oplossingen aan te dragen.
- De aangeboden kandidaat is sterk in stakeholdermanagement en bestuurlijke sensitiviteit
- De aangeboden kandidaat heeft in het bijzonder ruime kennis en ervaring op het gebied van veranderkundige implementatietrajecten voor een overheidsorganisatie.
Competenties:
- Politieke sensitiviteit: Zich kunnen verplaatsen in het politieke speelveld; de complexe belangen onderkennen waar stakeholders mee geconfronteerd worden; de politieke haalbaarheid van voorstellen kunnen inschatten
- Schriftelijke vaardigheid: Ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen schriftelijk duidelijk maken
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is
- Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Hilversum
- 24 - 36 uur
- € 4.919,- / € 8.011,- per maand
Startdatum: 8 december 2025 Einddatum: 8 december 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als Beleidsadviseur Mobiliteit werk je aan uitdagende integrale projecten, zoals het oplossen van verkeersknelpunten en het helpen aanleggen van doorfietsroutes. Je maakt collega’s, inwoners en organisaties enthousiast voor duurzame maatregelen die de mobiliteit verbeteren. Je ontwikkelt…
- Amsterdam
- 32 - 36 uur
- € 6.933,- / € 8.432,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 2 december 2025 Publicatiedatum: 18 november 2025 Functieomschrijving Als…
- Purmerend
- 32 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 8 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een tijdelijke technisch webspecialist (Drupal developer) die verantwoordelijk is voor het technische en functionele beheer van de gemeentelijke websites. Je voert de doorontwikkeling van de websites uit en fungeert als kwartiermaker door…
- Leiden
- 20 uur
- € 4.333,- / € 4.685,- per maand
Startdatum: 1 januari 2025 Einddatum: 1 januari 2026 Optie op verlenging: verlengingsoptie van 24 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als ondersteund procesmanager binnen het RES-team speel je een belangrijke rol in de uitvoering van het regionale energieprogramma Holland Rijnland. Je richt je op tijdsintensieve en uitvoerende taken die bijdragen aan…
- Zoetermeer
- 20 - 32 uur
- € 5.399,- / € 9.201,- per maand
Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als tijdelijk manager Stadsbeheer vervul je de rol van tweede afdelingshoofd binnen de afdeling Stadsbeheer van de gemeente Zoetermeer. Je draagt bij aan het verhogen van de bestuurlijke kwaliteit en ontlast het huidige afdelingshoofd door een…
- Alphen Aan Den Rijn
- 36 uur
Startdatum: 1 december 2026 Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 3x 6 maanden Functieomschrijving Als Consultant Informatiebeheer ben je verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en coördineren van een herzien verbeterplan informatiebeheer. Je vertaalt de bevindingen van het rekenkameronderzoek naar concrete verbeteracties en stelt een plan op met prioritering, planning, doelen en verantwoordelijken. Daarnaast draag je…
- Utrecht
- 24 - 32 uur
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Voor het team inkoop & contractmanagement zijn wij op zoek naar een senior inkoper voor 24-32 uur per week die het team tijdelijk komt versterken. Als senior inkoopadviseur begeleid je zelfstandig diverse inkooptrajecten in overeenstemming met…
- Apeldoorn
- 12 - 16 uur
Startdatum: 8 december 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 5 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als coördinator kwaliteits- en informatiebeveiligingsmanagement ben je verantwoordelijk voor het waarborgen en verbeteren van het kwaliteitsmanagementsysteem (ISO 9001) en het informatiebeveiligingsmanagementsysteem (ISO 27001). Je zorgt voor de tijdige en kwalitatief goede uitvoering van herstelplannen naar aanleiding…
