Vacature Allround Inkomensconsulent

Allround Inkomensconsulent
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 28-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 12 april 2026

Optie op verlenging: 3x 4 maanden

Sluitingsdatum: 28 november 2025

Functieomschrijving

Als inkomensconsulent beheer je een eigen klantenbestand en voer je diverse onderzoeken uit naar de rechtmatigheid en doelmatigheid van aanvragen. Je stelt rapporten en beschikkingen op en voert dienstverlenende gesprekken met klanten, waarbij je investeert in het principe "ken je klant". Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de regie over het participatietraject van jouw klanten en verricht je beëindigingsonderzoeken.

Je werkt samen met andere inkomensconsulenten aan deelopdrachten binnen het team Inkomen, zoals het ondersteunen bij de inhaalslag van dienstverlenende gesprekken, het draaien van deelbestanden van uitgevallen medewerkers en het afvangen van intakegesprekken levensonderhoud van collega’s waar nodig.

Verder informeer je klanten over hun rechten en plichten en handel je zelfstandig aanvragen voor levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af.

Eisen:

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent binnen de Participatiewet
  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de omgekeerde toets
  • Aantoonbare werkervaring in afgelopen 6 jaar SuiteWiz (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen)
  • Aantoonbaar beschikbaar per uiterlijk 15 december 2025voor gemiddeld 36 uur per week

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent binnen de Participatiewet binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid
  • Aantoonbare werkervaring met het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken)
  • Aantoonbare werkervaring van het voeren van DVG gesprekken en participatie intakes
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau

Competenties:

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Zelfstandigheid
  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden)
  • Resultaatgericht
  • Accuraat
  • Empathisch vermogen
  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand)
  • Je bent aantoonbaar bekend met motiverende gesprekstechnieken en maakt hiermee gebruik van de zelfredzaamheid van de burger
  • Je hebt een klantgerichte instelling en bent gericht op samenwerking
  • Je hebt durf, blijft goed overeind in stressbestendige situaties en bent een goede netwerker
  • Je hebt kennis van het sociale domein en van de Alphense beleidsuitgangspunten
  • Je hebt een goed analytisch vermogen en weet bij ingewikkelde casuistiek de juiste afweging te maken en daarmee een op maatwerk gerichte oplossing te bieden
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Medewerker Belastingen Detachering
  • Steenbergen
  • 24 uur
  • € 3.654,- / € 4.075,- per maand

Startdatum: 24 november 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 23 november 2025 Functieomschrijving Als medewerker gemeentelijke belastingen ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van bezwaren op het gebied van de Wet WOZ, belastingen, leges en invordering. Je bereidt beroepsprocedures voor en ondersteunt bij het afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken en administratieve beroepen…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Directiesecretaris VTH / teamleider officemanagement ZZP
  • Utrecht
  • 32 uur

Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: met mogelijke optie tot verlenging Functieomschrijving Als teamleider officemanagement geef je leiding aan een team van 10 medewerkers dat het management ontzorgt en de organisatie draaiende houdt. Je bent de drijvende kracht achter voortdurende verbeteringen binnen het team en geeft op een directe, coachende…

Reageer voor: 12:00u — 22-11-2025
Medewerker DIV Detachering
  • Rhenen
  • 16 - 16 uur
  • € 1.031,- / € 1.312,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 februari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Ben jij nauwkeurig en gemotiveerd? Wij zoeken een Medewerker DIV die zich graag bezighoudt met archiefbeheer en digitale informatievoorziening. In deze rol draag je actief bij aan het beheer en de kwaliteit van onze…

Reageer voor: 12:00u — 17-11-2025
Assistent projectmanager financiën Detachering
  • Uitgeest
  • 32 uur
  • € 4.310,- / € 4.872,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 11 december 2026 Optie op verlenging: 2 x 12 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 13 november 2025 Functieomschrijving Ben jij een betrokken assistent projectmanager die energie krijgt van organiseren, coördineren en samenwerken? Als rechterhand van de projectmanager zorg jij voor overzicht, structuur en een soepele voortgang van projecten binnen…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Medewerker subsidies Detachering
  • Uitgeest
  • 24 uur
  • € 3.232,- / € 3.654,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: ja, 4 x 3 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 13 november 2025 Functietitel Medewerker subsidies Functieomschrijving Als medewerker subsidies evalueer je de uitvoering en implementatie van de nieuwe subsidieregeling Sociale Basis voor Bergen, Castricum en Heiloo 2025. Je draagt zorg voor de borging…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Administratieve Ondersteuner Bouwtoezicht Detachering
  • Nieuwegein
  • 36 - 36 uur
  • € 2.972,- / € 3.605,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als procesondersteuner binnen het team Omgevingstoezicht, specifiek de groep Bouw- en woningtoezicht, ondersteun je de toezichthouders bouw door hun administratieve werkzaamheden volledig uit handen te nemen. Hierdoor kunnen zij zich volledig richten op controles buiten. Wat…

Reageer voor: 12:00u — 25-11-2025
Projectondersteuner / Projectsecretaris N2000 Engbertsdijksvenen Dinkelland Detachering
  • Zwolle
  • 20 - 28 uur
  • € 3.162,- / € 4.919,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als Projectsecretaris/Projectondersteuner ondersteun je het IPM-team dat verantwoordelijk is voor de Natura 2000 gebiedsprocessen Dinkelland en Engbertsdijksvenen. Je werkt nauw samen met de Projectmanager, Technisch manager, Omgevingsmanager, Contractmanager en Manager projectbeheersing om de natuurherstelmaatregelen in deze gebieden te realiseren. Verantwoordelijkheden…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025