Vacature Externe Adviseur/Projectleider Gezamenlijk Hybride Werken
Vacature omschrijving
Startdatum: 1 december 2025
Einddatum: 30 april 2026
Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Functieomschrijving
Als projectmedewerker binnen het project Hybride Werken draag je bij aan de transitie naar een nieuwe werkomgeving. Je ondersteunt de omslag naar een hybride manier van werken, waarbij kantoor- en thuiswerken worden gecombineerd. Je brengt jouw ervaring en kennis van verandertrajecten in om verschillende scenario’s te ontwikkelen en te voorzien van een financiële onderbouwing. Daarbij betrek je relevante projecten en ontwikkelingen binnen de gemeentelijke organisatie.
Je analyseert de huidige hybride werkvoorzieningen en identificeert welke extra voorzieningen nodig zijn.
Verantwoordelijkheden
- Opzetten en inhoudelijk vormgeven van het verhuisboekje voor de nieuwe werkomgeving.
- Structureren en communiceren van kaders, werkafspraken, waarden, normen, etiquette en digitale vaardigheden richting collega’s.
- In samenwerking met ICT en het Bestuurssecretariaat een scenario ‘Goed agendabeheer’ uitwerken, voorleggen aan een gebruikersgroep en uitrollen naar alle teams.
- In samenwerking met ICT, het KCC en de trainee Dienstverlening een scenario ‘Bereikbaarheid’ uitwerken, voorleggen aan een gebruikersgroep en uitrollen naar alle teams, inclusief het opstellen van een gemixt leerplan/plan van aanpak.
- Deelnemen aan projectgroepoverleggen en inbrengen van ervaring vanuit andere onderdelen.
- Begeleiden van evaluatiemomenten van reeds ingezette acties binnen het project.
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkevaring in de afgelopen 10 jaar als programma-/verandermanager
- Aantoonbare werkervaring als adviseur / verandermanager op het gebied van hybride werken
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
Wensen:
- Aantoonbaar afgeronde training / cursus op het gebied van projectmanagement
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkevaring in de afgelopen 10 jaar als programma-/verandermanager
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als programma-/verandermanager op ICT gebied
- Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025
Competenties:
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Doorn
- 24 - 32 uur
- € 3.935,- / € 5.996,- per maand
Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: mogelijkheid tot verlenging Sluitingsdatum: 27 november 2025 Functieomschrijving Als recruiter ben jij verantwoordelijk voor het volledige werving- en selectieproces en zorg je ervoor dat alles soepel verloopt. Je fungeert als een stevige en kritische sparringpartner voor teamleiders en MT-leden, waarbij je hen adviseert over…
- Bussum
- 16 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 juni 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als projectleider HR ben je verantwoordelijk voor het leiden van de HR werkgroep binnen het op te zetten Regionaal WerkCentrum. Je treedt op als trekker van deze werkgroep. Verantwoordelijkheden Leiden van de HR werkgroep….
- Naaldwijk
- 36 - 36 uur
- € 5.755,- / € 6.388,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 maart 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 26 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur Onboarding & Medewerkersreis bij Gemeente Westland zorg je ervoor dat iedere nieuwe collega zich direct welkom voelt. Je bouwt aan een medewerkersreis die gericht is op het binden, boeien en behouden van medewerkers. Je…
