Vacature Casemanager Omgevingsverzoeken

Casemanager Omgevingsverzoeken
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 22-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 2 januari 2026

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: ja, vaker tot max 31-12-2029

Sluitingsdatum: 22 november 2025

Functieomschrijving

Als medewerker ben je verantwoordelijk voor het volledige proces en de inhoud van diverse omgevingsverzoeken, zoals meldingen, vooroverlegplannen en omgevingsvergunningen. Je beoordeelt deze verzoeken aan de hand van wet- en regelgeving, waaronder het tijdelijke Omgevingsplan en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Daarnaast vraag je advies aan interne en externe adviseurs en verwerkt deze adviezen integraal.

Je adviseert inwoners en ondernemers over het tijdelijke Omgevingsplan en vergunningsvrij bouwen, zowel mondeling als schriftelijk (via e-mail, telefoon en brief).

Functie-eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding met aanvullende opleidingen ABW-1 en bij voorkeur ABW-2.
  • Je bent een planner en organisator.
  • Affiniteit met automatisering.
  • Transparant en daadkrachtig, met het vermogen om binnen de regelgeving tot oplossingen te komen.
  • Netwerker, representatief, teamspeler met goede communicatieve vaardigheden.
  • Kennis en affiniteit met processen en procesgericht werken.
  • Generalist die als spin in het web fungeert bij de afhandeling van vergunningen, meldingen en vooroverlegplannen.
  • Sturing op goede dienstverlening, korte doorlooptijden en integrale besluiten.
  • Resultaatgericht, proactief, flexibel, denkt en werkt integraal.
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Omgaan met conflictsituaties zonder de klantvriendelijkheid te verliezen.
  • Initiatiefrijk, neemt verantwoordelijkheid, toont lef en kan zich inleven in anderen.

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Eisen:

  • Met deze aanbieding wordt geen trainee aangeboden

Wensen:

  • Een afgeronde HBO opleiding
  • Aanvullende opleidingen ABW-1 (Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht)
  • Relevante werkervaring als Casemanager Omgevingsverzoeken zoals omschreven in de werkzaamheden.
  • Ervaring in de regio van Utrechtse Heuvelrug is een pre
  • De selectiegesprekken zijn op donderdag 4 december ingepland
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente.

Competenties:

  • Je bent een planner en organisator.
  • Je hebt affiniteit met automatisering.
  • Je bent transparant en daadkrachtig, je kan binnen de gegeven ruimte van regelgeving met anderen tot oplossingen komen.
  • Je bent een netwerker, representatief, een teamspeler en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt kennis en affiniteit met processen en procesgericht werken.
  • Je bent een generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van de vergunningen, meldingen en vooroverleg plannen.
  • Je stuurt op een goede dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit.
  • Je bent resultaatgericht, proactief, flexibel, werkt en denkt integraal en beschikt over gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantvriendelijk.
  • Tenslotte ben je iemand die het initiatief toont, verantwoordelijkheid neemt, lef heeft en je kunt je inleven in een ander.
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Coördineren ISO 9001 en 27001 audit ZZP
  • Apeldoorn
  • 12 - 16 uur

Startdatum: 8 december 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 5 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als coördinator kwaliteits- en informatiebeveiligingsmanagement ben je verantwoordelijk voor het waarborgen en verbeteren van het kwaliteitsmanagementsysteem (ISO 9001) en het informatiebeveiligingsmanagementsysteem (ISO 27001). Je zorgt voor de tijdige en kwalitatief goede uitvoering van herstelplannen naar aanleiding…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Senior Strategisch Adviseur Regionale Samenwerking Detachering
  • Leidschendam
  • 32 - 32 uur
  • € 7.139,- / € 7.702,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 juli 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 19 november 2025 Functieomschrijving Strategisch Adviseur Ruimte Ben jij een vlotte, communicatief vaardige en verbindende generalist met een scherp oog voor complexe ruimtelijke vraagstukken? Als Strategisch Adviseur Ruimte binnen de vakgroep Ruimtelijke Advisering speel je een cruciale rol…

Reageer voor: 12:00u — 18-11-2025
Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Detachering
  • Etten-leur
  • 32 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 november 2026 Optie op verlenging: Ja, met optie tot verlenging. Sluitingsdatum: 20 november 2025 Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Uren en locatie 32 uur per week | Standplaats: Roosendaal | Tijdelijk voor 1 jaar Jouw rol als projectleider Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het vormgeven en versterken van de…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025
Medior Adviseur Opvang en Integratie Detachering
  • Zoetermeer
  • 36 uur
  • € 7.757,- / € 8.664,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 5 juni 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 21 november 2025 Functieomschrijving Als adviseur opvang en integratie ben je verantwoordelijk voor alle beleidsmatige vraagstukken rondom bijzondere doelgroepen binnen het projectteam Ontheemden. Dit team richt zich op de opvang en integratie van groepen zoals statushouders, asielzoekers en Oekraïense ontheemden. Je levert…

Reageer voor: 12:00u — 21-11-2025
Technisch Beheerder (infrastructuur) Detachering
  • Zwolle
  • 36 - 36 uur
  • € 4.005,- / € 4.638,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Optie op verlenging: 3x 12 maanden Sluitingsdatum: 1 december 2025 Functieomschrijving Technisch Beheerder Elektrotechnische Installaties Als Technisch Beheerder binnen het team Infrastructuur en Bereikbaarheid in Zwolle ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van elektrotechnische en besturingstechnische installaties, zoals bruggen, sluizen, gemalen, VRI’s en parkeerapparatuur. Je werkt zelfstandig en plant…

Reageer voor: 12:00u — 30-11-2025
Regio Beleidsadviseur Groen en Biodiversiteit Detachering
  • Zoetermeer
  • 28 - 30 uur
  • € 5.574,- / € 6.517,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 9 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Beleidsadviseur Groen en Biodiversiteit Als Beleidsadviseur Groen en Biodiversiteit werk je binnen regionale samenwerkingsverbanden aan de versterking en ontwikkeling van groengebieden rondom Zoetermeer. Je draagt bij aan planprocessen en projecten op het gebied van recreatie, natuur,…

Reageer voor: 12:00u — 25-11-2025
Ondersteunend Procesmanager Energieprogramma Detachering
  • Leiden
  • 20 uur
  • € 4.333,- / € 4.685,- per maand

Startdatum: 1 januari 2025 Einddatum: 1 januari 2026 Optie op verlenging: verlengingsoptie van 24 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als ondersteund procesmanager binnen het RES-team speel je een belangrijke rol in de uitvoering van het regionale energieprogramma Holland Rijnland. Je richt je op tijdsintensieve en uitvoerende taken die bijdragen aan…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Medewerker planmatig beheer en onderhoud Detachering
  • Leiden
  • 18 uur
  • € 2.846,- / € 3.162,- per maand

Startdatum: 18 december 2025 Einddatum: 18 april 2026 Optie op verlenging: 4 maanden met maximaal verlengingsoptie 6 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Publicatiedatum: 13 november 2025 Functieomschrijving Als Medewerker Planmatig Onderhoud en Beheer ben jij verantwoordelijk voor het deskundig beoordelen van onderhoudsplannen van gemeentelijke accommodaties. Je beheert en begeleidt onderhoudswerkzaamheden en renovaties, zodat de gebouwen…

Reageer voor: 12:00u — 25-11-2025