Vacature Interim Inkoopadviseur

Interim Inkoopadviseur
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 18-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 30 juni 2026

Optie op verlenging: 1x 6 maanden

Sluitingsdatum: 19 november 2025

Functieomschrijving

Als interim Inkoopadviseur ben je hét aanspreekpunt voor alle vraagstukken op het gebied van inkoop en aanbesteden binnen de gemeente Midden-Drenthe. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over uiteenlopende inkoopvraagstukken en werkt mee aan de ontwikkeling en implementatie van inkoopbeleid en -strategieën. Je draagt actief bij aan de strategische visie van de organisatie en weet deze overtuigend uit te dragen.

Je vervult een spilfunctie tussen markt, organisatie en het cluster Inkoop. Je begeleidt aanbestedingstrajecten, stelt kaders en beleid op, faciliteert teams bij de uitvoering en rapporteert over de voortgang en resultaten. Daarnaast stel je een meerjaren-inkoopkalender op en adviseer je op basis van spendanalyses over rechtmatigheid, doelmatigheid en kansen.

Werkzaamheden

  • Adviseren over en begeleiden van (Europese) aanbestedingen en inkooptrajecten.
  • Opstellen van inkoopstrategieën, kaders, beleid en adviezen.
  • Coördineren en faciliteren van het inkoopproces binnen verschillende teams en programma’s.
  • Opstellen van een meerjaren-inkoopkalender en het uitvoeren van spendanalyses.
  • Adviseren over rechtmatigheid, doelmatigheid en strategische kansen in het inkoopdomein.
  • Bijdragen aan de doorontwikkeling en verankering van de inkoopfunctie binnen de organisatie.

Eisen:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke organisatie (benoem in het CV waar dit is opgedaan)
  • Aantoonbare werkervaring met complexe inkoopvraagstukken en inkoopstrategie (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV)
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor minimaal 32 uur per week
  • Bereid om minimaal 3 dagen per week om op kantoor te werken?(Geef aan in het CV of dit mogelijk is)

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur in een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring met hetbegeleiden van Europese aanbestedingen
  • In het bezit van een Nevi 1 certificaat of een conducto inkoop opleiding(benoem in het CV waar dit is opgedaan)
  • In het bezit van een NEVI 2 certifictaat(benoem in het CV waar dit is opgedaan)

Competenties:

  • Overtuigingskracht: Je overtuigt anderen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen
  • Communicatieve vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk
  • Omgevingsbewust: je hebt oog voor ontwikkelingen die consequenties kunnen hebben voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen
  • Samenwerken: je bent dialooggericht en doet actief aan informatie-uitwisseling en kennisoverdracht
  • Autonoom: Je bent in staat zelfstandig te werken, pakt regie en weet je je weg te vinden in onze organisatie
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Deelprogrammaleider Stroomlijnen ZZP
  • S-gravenhage
  • 32 - 40 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 5 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 21 november 2025 Deelprogrammaleider Project Stroomlijnen Ben jij een doortastende en resultaatgerichte professional die graag complexe projecten aanstuurt? Voor het project Stroomlijnen zoeken wij een deelprogrammaleider die het primaire proces logischer, eenvoudiger en functioneler helpt inrichten. Je werkt binnen een…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Teamleider Beleid Detachering
  • Etten-leur
  • 28 uur
  • € 6.230,- / € 6.689,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 28 februari 2026 Optie op verlenging: ja eventuele verlenging mogelijk Sluitingsdatum: 21 november 2025 Functieomschrijving Als Teamleider Beleid geef je leiding aan een team van circa 35 gedreven professionals die werken aan maatschappelijke thema’s zoals het sociaal domein, onderwijs, cultuur, toerisme, recreatie en sport. Je speelt een belangrijke rol in…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Clustermanager Servicepunt Detachering
  • Katwijk
  • 36 uur
  • € 9.275,- / € 10.119,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: 2x 4 maanden Sluitingsdatum: 19 november 2025 Functieomschrijving Als integraal verantwoordelijk leider van het cluster Servicepunt ben je de drijvende kracht achter de uitvoering van de Wmo, de Participatiewet en de Wet Inburgering. Je zorgt ervoor dat inwoners die ondersteuning nodig hebben op deze…

Reageer voor: 12:00u — 18-11-2025
Begeleider junior initiatiefbegeleiders ruimtelijke ordening ZZP
  • Uitgeest
  • 20 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: geen Sluitingsdatum: 20 november 2025 Publicatiedatum: 10 november 2025 Functietitel Begeleider junior initiatiefbegeleiders (RO-juridisch) Functieomschrijving Voor het team Plannen zoeken wij een ervaren begeleider die onze junior RO beleidsmedewerkers ondersteunt in hun ontwikkeling naar medior beleidsmedewerker. Je begeleidt hen bij het oppakken van complexe…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025
Informatie Adviseur en Projectleider Detachering
  • Baarn
  • 24 uur
  • € 4.230,- / € 4.652,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 19 november 2025 Functieomschrijving Ben jij de drijvende kracht achter de gemeente van de toekomst? In deze rol als informatieadviseur en projectleider speel je een cruciale rol in het realiseren van een proactieve gemeente met effectieve en transparante…

Reageer voor: 12:00u — 18-11-2025
Manager Dienstverlening en Informatiebeheer (DIB) Detachering
  • Heerde
  • 32 - 36 uur
  • € 7.308,- / € 8.854,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als Afdelingsmanager Dienstverlening & Informatiebeheer (DIB) ben jij de spil in de verdere professionalisering van onze (digitale) dienstverlening aan inwoners en ondernemers en de interne informatiehuishouding. Je geeft richting aan een afdeling die staat voor toegankelijke,…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Senior adviseur Logistiek Detachering
  • Amsterdam
  • 32 uur
  • € 7.683,- / € 8.245,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 18 november 2025 Publicatiedatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Amsterdam…

Reageer voor: 12:00u — 17-11-2025
Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Detachering
  • Etten-leur
  • 32 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 november 2026 Optie op verlenging: Ja, met optie tot verlenging. Sluitingsdatum: 20 november 2025 Projectleider Nationaal Programma Roosendaal Uren en locatie 32 uur per week | Standplaats: Roosendaal | Tijdelijk voor 1 jaar Jouw rol als projectleider Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het vormgeven en versterken van de…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025