Vacature Functioneel beheerder senior

Functioneel beheerder senior
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 15 december 2025

Einddatum: 14 december 2026

Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Sluitingsdatum: 20 november 2025

Publicatiedatum: 10 november 2025

Functieomschrijving

Als functioneel beheerder speel je een centrale rol in het verbeteren en beheren van de digitale omgeving en dienstverlening voor Amsterdam. Je werkt binnen een team aan het continu optimaliseren van de vergunningenapplicatie Powerbrowser, met als doel de dienstverlening aan de burgers van Amsterdam te verbeteren.

Jouw werkzaamheden

  • Zelfstandig definiëren van benodigde acties voor het oplossen van incidenten;
  • Uitvoeren van werkzaamheden zoals het oppakken van meldingen, 2e lijns-ondersteuning van gebruikers, autorisaties en testenactiviteiten;
  • Deelname aan (ontwikkel)projecten, bijvoorbeeld op het gebied van testautomatisering en de implementatie van een AI-bot;
  • Beheren van change- en release management;
  • Oplossen van storingen en issues;
  • Signaleren van mogelijkheden tot verbetering van de functionaliteiten.

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het vergunningenpakket Powerbrowser.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal één jaar aantoonbare ervaring met de leges inrichting van voor wat betreft de WABO vergunningen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal één jaar ervaring met testautomatisering.
  • De aangeoboden kandidaat heeft minimaal één jaar kennis en ervaring van het meldingensysteem Topdesk.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van de werkprocessen van Functioneel beheer Amsterdam.
  • De aangeboden kanididaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de G4 gemeenten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal één jaar aantoonbare ervaring met AI vraagstukken.

Competenties:

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie
  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team
  • Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze
  • Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties
  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Parlementair Informatiespecialist Detachering
  • S-gravenhage
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juli 2026 Sluitingsdatum: 18 november 2025 Functieomschrijving Als Parlementair Informatiespecialist (PI) met focus op ‘Verrijking en Digitale nieuwsvoorziening’ maak je parlementaire en contextuele informatie toegankelijk en betekenisvol. Je speelt een belangrijke rol in de transparantie van het werk van de Tweede Kamer door documenten en datasets te verrijken, structuur…

Reageer voor: 12:00u — 17-11-2025
Contentspecialist Detachering
  • Apeldoorn
  • 24 - 32 uur
  • € 3.688,- / € 5.479,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 17 november 2025 { "functie": "Contentspecialist Mediateam", "organisatie": "Gemeente Apeldoorn", "omschrijving": " Als contentspecialist binnen het Mediateam ben je verantwoordelijk voor het beheren, verbeteren en overzetten van content op verschillende digitale platforms van de gemeente. Je zorgt ervoor dat onze…

Reageer voor: 12:00u — 16-11-2025
Consultant Informatiebeheer ZZP
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 36 uur

Startdatum: 1 december 2026 Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 3x 6 maanden Functieomschrijving Als Consultant Informatiebeheer ben je verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en coördineren van een herzien verbeterplan informatiebeheer. Je vertaalt de bevindingen van het rekenkameronderzoek naar concrete verbeteracties en stelt een plan op met prioritering, planning, doelen en verantwoordelijken. Daarnaast draag je…

Reageer voor: 12:00u — 20-11-2025
Manager Dienstverlening en Informatiebeheer (DIB) Detachering
  • Heerde
  • 32 - 36 uur
  • € 7.308,- / € 8.854,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als Afdelingsmanager Dienstverlening & Informatiebeheer (DIB) ben jij de spil in de verdere professionalisering van onze (digitale) dienstverlening aan inwoners en ondernemers en de interne informatiehuishouding. Je geeft richting aan een afdeling die staat voor toegankelijke,…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Procesmanager migratie Detachering
  • Tubbergen
  • 32 - 36 uur
  • € 6.559,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 15 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een ervaren procesmanager met een sterke focus op samenwerking, verbinding en strategische advisering. In deze rol versterk je de interne organisatie, begeleid je migratieprocessen en adviseer je het bestuur en de directie bij complexe…

Reageer voor: 12:00u — 19-11-2025
Programmamanager Data en Informatievoorziening ZZP
  • Ede
  • 36 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 januari 2027 Optie op verlenging: 2x 24 maanden Sluitingsdatum: 25 november 2025 Functieomschrijving Als programmamanager Data en Informatievoorziening ben je eindverantwoordelijk voor de regie op de uitvoering en implementatie van kernvoorzieningen binnen het VTH-stelsel. Je stuurt de implementatie van landelijke standaarden en voorzieningen aan, zoals het CIM-VTH, RMBA-register, datagedreven…

Reageer voor: 12:00u — 24-11-2025
Senior Data Engineer Detachering
  • Apeldoorn
  • 36 - 40 uur
  • € 5.953,- / € 7.317,- per maand

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 24 november 2025 Functieomschrijving Als Senior Data Engineer bij het Kadaster speel je een sleutelrol in de verdere professionalisering van onze nieuwe data-infrastructuur binnen het team Informatievoorziening (IVZ). Je werkt aan het optimaliseren en verfijnen van de fundamenten van deze…

Reageer voor: 12:00u — 23-11-2025
Solution architect ZZP
  • Amsterdam
  • 18 - 24 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 16 november 2026 Optie op verlenging: conform duur werkzaamheden Functieomschrijving Als senior solution architect bij de directie Toezicht en Handhaven Openbare Ruimte (THOR) van de gemeente Amsterdam speel je een cruciale rol in de transitie naar een toekomstgericht Digitaal Platform voor Toezicht en Handhaving, gebaseerd op Common Ground. Je concretiseert…

Reageer voor: 12:00u — 18-11-2025