Vacature Business Analist CRM

Business Analist CRM
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 09-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 december 2025

Einddatum: 31 mei 2026

Optie op verlenging: 2x 6 maanden

Sluitingsdatum: 10 november 2025

Functieomschrijving Business Analist (Klant- en OrderSysteem Modernisering en Optimalisatie)

Als Business Analist (BA) speel je een sleutelrol in het moderniseren en optimaliseren van de systemen voor Customer Relation Management (CRM), VerkoopOrderManagement (VOM) en de Product Diensten Catalogus (PDC) binnen het Kadaster. Je ondersteunt de business bij het vastleggen, analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen van oriëntatie tot facturatie en productie, specifiek gericht op de keten rondom CRM, VOM en PDC.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Procesvastlegging en analyse: Opstellen, analyseren en uitwerken van bedrijfsprocessen volgens BPMN 2.0 in de Kadaster tooling.
  • Procesverbetering: Beoordelen van processen en aanreiken van verbetervoorstellen met inzicht in de impact op de organisatie.
  • Projectmatige samenwerking: Fungeren als schakel tussen interne stakeholders en externe leveranciers vanuit de afdeling Operatie Dienstverlening Registratie (ODR) met betrekking tot procesvastlegging.
  • Processelectie: Bepalen welke processen vastgelegd moeten worden om de omzetting naar het nieuwe CRM-systeem mogelijk te maken.
  • Verandermanagement: Ondersteunen en richting geven aan veranderingen, kritisch meedenken over keuzes, elimineren van overbodig handmatig werk en beheersen van risico’s volgens het ESSA-principe (Elimineren, Standaardiseren, Simplificeren en Automatiseren).
  • Stakeholdermanagement: Nauw samenwerken met adviseurs binnen het klantdomein, projectmanagers, IT, security, privacy, HR, finance, Klantinteractie en leveranciers.
  • Zelfstandig overleg: Voeren van gesprekken met het CRM-leveranciersteam en relevante interne afdelingen om veranderingen en procesdetails te bespreken.

Gevraagde kennis en vaardigheden

  • Ervaring met procesmodellering en -analyse, bij voorkeur met BPMN 2.0.
  • Kennis van en ervaring met tools en methoden zoals Blue Dolphin, Archimate, Visio en Lean.
  • Ervaring met SAP-systemen, met name SAP-ECC 6.0 Ehp 8 en SAP-CRM 7.0 Ehp 4, is een pré.
  • Inzicht in procesoptimalisatie en verandermanagement binnen complexe organisaties.
  • Vaardigheid om kritisch te reflecteren op bestaande processen en verbeteringen te initiëren.
  • Communicatief sterk, met het vermogen om te schakelen tussen verschillende teams en disciplines.

Eisen:

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • HBO/WO werk- en denkniveau en een gerichte vakopleiding op het gebied van business- en informatieanalyse en modelleermethoden, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline
  • De BA is aantoonbaar op de hoogte van gangbare standaarden en procesmodellen en eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling overstijgende procesanalyses zijn uitgevoerd
  • De BA heeft in de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als businessanalist binnen een overheidsorganisatie of corporate bedrijven

Wensen:

  • U beschikt over aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden
  • U laat via een casus zien hoe u medewerkers van allerlei niveaus en disciplines mee neemt met modelleermethoden en maakt daarbij zelf de vertaling van de taal van de business naar stroomdiagrammen en modellen (o.b.v. BPMN 2.0)
  • Gaarne toelichten hoe u de sterke communicatieve vaardigheden inzet om effectieve samenwerkingen met diverse belanghebbenden te bewerkstelligen in het bereiken van de doelen

Competenties:

  • Sterke communicatieve en projectmatige vaardigheden
  • Structureert en organiseert de processen en het werk
  • Kan makkelijk kennis overdragen en mensen stimuleren
  • Kan makkelijk mensen stimuleren en kennis overdragen
  • Focus op gebruikerservaring en procesverbetering
  • Maakt zelf een planning en stuurt zelf op resultaten
  • Teamplayer
  • Kan makkelijk schakelen tussen lijn en projectorganisatie
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Adviseur digitale toegankelijkheid Detachering
  • Hengelo
  • 15 - 15 uur
  • € 3.601,- / € 3.865,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 31 juli 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur Digitale Toegankelijkheid draag je bij aan het versnellen, verdiepen en borgen van digitale toegankelijkheid binnen de gemeente Hengelo. Je zorgt ervoor dat alle inwoners, inclusief mensen met een beperking, gelijkwaardig gebruik kunnen maken van…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Senior Helpdeskbeheerder Detachering
  • Breda
  • 32 - 36 uur
  • € 3.373,- / € 5.143,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juli 2026 Sluitingsdatum: 11 november 2025 Functieomschrijving Als Senior IT Helpdeskbeheerder ben je verantwoordelijk voor het bieden van eerstelijns en tweedelijns ondersteuning aan eindgebruikers bij ICT-gerelateerde vragen en verstoringen. Je fungeert als vraagbaak bij complexe problemen, begeleidt helpdeskmedewerkers en draagt actief bij aan procesverbetering binnen de helpdesk. Daarnaast speel…

Reageer voor: 12:00u — 10-11-2025
ISO Ondersteuning ISMS Project ZZP
  • Purmerend
  • 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 2x 6 maanden Functieomschrijving Als Information Security Officer (ISO) binnen dit project draag je bij aan de verdere professionalisering van informatiebeveiliging binnen de gemeente. Je richt je op het actualiseren van beleidsdocumenten, het verder inrichten van het Information Security Management System (ISMS) en het opzetten…

Reageer voor: 12:00u — 31-10-2025
Online Specialist ZZP
  • Alphen Aan Den Rijn
  • 24 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Als online specialist ben jij verantwoordelijk voor het zorgen dat inwoners snel en eenvoudig de juiste informatie vinden op onze website en andere digitale kanalen. Je speelt een cruciale rol in het verbeteren van onze digitale dienstverlening door…

Reageer voor: 12:00u — 04-11-2025
Functioneel Beheerder Suites4Sociaaldomein ZZP
  • Bussum
  • 24 - 32 uur

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Functieomschrijving Als functioneel beheerder Suites4Sociaaldomein ondersteun je kleinschalige projecten gericht op procesoptimalisatie binnen Suites4Sociaaldomein en de overgang naar SAAS. Je richt je op het inrichten en stimuleren van gebruikersadoptie van werken met rollen binnen werkbeheersing, het herinrichten van het werkproces melding…

Reageer voor: 12:00u — 31-10-2025
Procesmanager/Specialist ZZP
  • Hoogeveen
  • 24 - 32 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 24 november 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als procesmanager/specialist speel je een cruciale rol in het voorbereiden, implementeren en verankeren van procesmatig, zaakgericht en digitaal samenwerken binnen onze organisatie. Je begeleidt teams in de overgang naar nieuwe werkwijzen en stimuleert het gebruik van…

Reageer voor: 12:00u — 09-11-2025
DevOps Java Full Stack Developer Detachering
  • Apeldoorn
  • 32 - 40 uur
  • € 5.292,- / € 7.317,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 30 november 2026 Optie op verlenging: 1x 12 maanden Sluitingsdatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Als Software Engineer binnen het programma ‘Kadastrale Kaart Next’ (KKN) werk je aan het verbeteren van de huidige kadastrale kaart van Nederland. Je bent verantwoordelijk voor het doorrekenen en verwerken van grote hoeveelheden gedigitaliseerde landmeetkundige veldwerken…

Reageer voor: 12:00u — 04-11-2025
Portfoliomanager Fysiek Domein ZZP
  • Utrecht
  • 36 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 11 november 2025 Publicatiedatum: 28 oktober 2025 Functieomschrijving Als Portfoliomanager binnen het Fysiek Domein ben jij het centrale aanspreekpunt voor het projectportfolio. Je zorgt voor overzicht, prioritering, samenhang en strategische afstemming van alle lopende en geplande initiatieven die…

Reageer voor: 12:00u — 10-11-2025