Vacature Uitkeringsadministrateur

Uitkeringsadministrateur
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 23-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 12 januari 2026

Einddatum: 30 september 2026

Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Sluitingsdatum: 24 oktober 2025

Functieomschrijving

Voor het team backoffice zijn wij op zoek naar een uitkeringsadministrateur voor 24-28 uur per week.

Wat ga je doen?

Als uitkeringsadministrateur ben jij verantwoordelijk voor de financiële afhandeling van voorzieningen die de gemeente inzet voor haar inwoners. Dit betreft onder andere:

  • Participatiewet inclusief Re-integratie en Inburgering;
  • IOAW/IOAZ/BBZ;
  • Loonkostensubsidie.

Jouw taken bestaan uit:

  • Zorgen dat uitkeringen en andere voorzieningen tijdig en correct worden uitbetaald;
  • Verwerken van informatie uit onderzoeken en verstrekken van informatie aan externen;
  • Maken van (her)berekeningen van inkomensondersteuning en uitkeringen, en verwerken hiervan in het uitkerings- en debiteurendossier;
  • Verwerken van mutaties voor een juiste uitbetaling;
  • Controleren en verwerken van inkomstenverklaringen;
  • Zorgen voor uitbetaling van declaraties en verwerken van (derden)loonbeslagen;
  • Adviseren van loopbaanbegeleiders en inkomensbegeleiders.

Werkomgeving

Je start de opdracht op kantoor. Na de inwerkperiode is gedeeltelijk thuiswerken mogelijk, in overleg met je twee collega’s. Je bent minimaal twee dagen per week op kantoor aanwezig.

Eisen:

  • Minimaal 2 jaar aantoonbarewerkervaringin de afgelopen 10 jaarals uitkeringsadministrateur
  • Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 3 jaarmet SUITE en een zaaksysteem
  • Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 3 jaarmet het verwerken van adviezen, het verwerken van inkomstengegevens

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verwerken van adviezen, het maken van herberekeningen en het verwerken van inkomstenspecificaties
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als uitkeringsadministrateur binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis vande Participatiewet, verkregen door werkervaring
  • Aantoonbare afgeronde mbo opleiding niveau 4.

Competenties:

  • Collegiaal
  • Dienstverlenend
  • Accuraat, oog voor detail
  • Praktisch ingesteld, in staat om veel werk te verzetten en overzicht te houden
  • Cijfermatig inzicht
  • Zelfstandig
  • Positief ingesteld
  • Integer
  • Flexibel
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Adviseur wonen Detachering
  • Vianen
  • 20 uur
  • € 3.981,- / € 4.450,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker ben je verantwoordelijk voor het opstellen van beleidsregels naar aanleiding van de Huisvestingsverordening. Je geeft uitvoering aan prestatieafspraken en werkt doorlopend aan de realisatie hiervan. Daarnaast draag je bij aan de uitvoeringsagenda op het gebied van wonen, zorg…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Consulent WMO Detachering
  • Staphorst
  • 32 uur
  • € 5.059,- / € 5.622,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 2x 2 maanden Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Als consulent ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met een hulpvraag binnen de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je start met een brede vraagverheldering en stelt samen met de inwoner een plan op waarbij je zoveel…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Senior PMO ZZP
  • Amersfoort
  • 32 uur

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 31 oktober 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Als Senior Project Management Ondersteuner (PMO) ondersteun je thema-eigenaren en epic owners bij de uitvoering van diverse strategische thema’s binnen het domein Klant en Markt. Je zorgt voor overzicht, structuur en ondersteuning in een dynamische en innovatieve werkomgeving….

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025
Consulent Toegang Jeugdteam Detachering
  • Rijswijk
  • 36 uur
  • € 4.237,- / € 4.870,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 17 april 2026 Optie op verlenging: 2x 5 maanden Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker ben je de toegangspoort tot geïndiceerde zorg en speel je een belangrijke rol in het begeleiden van klanten naar de juiste zorg en ondersteuning. Jouw werkzaamheden Verwijzen naar voorliggende voorzieningen en het voorliggende veld…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Supportmedewerker Port Development Detachering
  • Rotterdam
  • 36 uur
  • € 3.162,- / € 3.752,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 30 november 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een vrolijke en energieke projectassistent die het leuk vindt om zich bezig te houden met een breed scala aan administratieve en organiserende taken binnen een dynamische projectenomgeving. Je bent de smeerolie binnen verschillende projectteams, bestaande uit…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Medewerker boete, terugvordering en verhaal Detachering
  • Dalfsen
  • 16 uur
  • € 2.155,- / € 2.436,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: 3x 1 maand Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker terugvordering en verhaal ben je verantwoordelijk voor het rechtvaardig en rechtmatig incasseren van gelden waar de gemeente recht op heeft. Je onderzoekt terugvorderingen en verhaalsmogelijkheden bij derden en voert gesprekken met burgers en externe…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Programmamanager/projectleider implementatie handhavingskader Wmo en Jeugd Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 6.745,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 oktober 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Publicatiedatum: 7 oktober 2025 Functieomschrijving Als…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Projectmedewerker Ouderen & Vitaliteit Detachering
  • Almkerk
  • 24 - 36 uur
  • € 3.091,- / € 4.849,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 24 oktober 2025 Projectmedewerker Ouderen & Vitaliteit Functieomschrijving Als projectmedewerker ouderen & vitaliteit draag je bij aan de uitvoering van gemeentelijke projecten en activiteiten die gericht zijn op het versterken van de vitaliteit, gezondheid en participatie van ouderen. Je rol is uitvoerend…

Reageer voor: 12:00u — 23-10-2025