Vacature Administratieve Ondersteuner Bouwtoezicht
- Nieuwegein
- 36 uur
- 3816-4448 per maand

Vacature omschrijving
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Einddatum: 10 november 2026
Optie op verlenging: 2x 12 maanden
Sluitingsdatum: 27 oktober 2025
Functieomschrijving
Als procesondersteuner binnen het team Omgevingstoezicht, specifiek de groep Bouw- en woningtoezicht, ondersteun je de toezichthouders bouw door hun administratieve werkzaamheden volledig uit handen te nemen. Hierdoor kunnen zij zich volledig richten op controles buiten.
Wat ga je doen?
- Beheren van de mailbox bouwtoezicht en controleren van DSO.
- Optreden als schakel tussen de applicatiebeheerder, het team vergunningen en het team bouwtoezicht.
- Verwerken van controles in RX Mission.
- Onderhouden van contacten met constructeurs, aannemers en mogelijk bewoners.
- Ondersteunen bij de administratieve processen rondom BLVC-plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) voor bouwprojecten.
- Nauwkeurig verzamelen en verwerken van gegevens en adviezen om tot definitieve BLVC-plannen te komen.
- Samenwerken met bouwtoezichthouders en adviseurs van de afdelingen Openbaar Domein en Ruimtelijk Domein.
Wat vragen wij?
Je hebt affiniteit en kennis van bouwtoezicht, zodat je goed kunt inschatten wat je wel of niet kunt en moet communiceren binnen het proces.
Eisen:
- Een aantoonbare Afgeronde hbo bachelor opleiding
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief ondersteuner bouwtoezicht
Wensen:
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de provincie Utrecht
- Aantoonbare werkervaring met handhaving bebouwde omgeving binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief ondersteuner bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met RX Mission
Competenties:
- Teamplayer
- Doelgericht
- Klantvriendelijk
- Politiek-sensitief
- Initiatiefrijk
- Enthousiast
- Oplossingsgericht
- Mondeling en schriftelijk vaardig
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Utrecht
- 28 - 32 uur
- € 6.230,- / € 7.870,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 november 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken twee ervaren procesmanagers voor twee overgangsgebieden rond Natura 2000 gebieden in Utrecht Zuid. Je bent verantwoordelijk voor het uitwerken van integrale gebiedsprocessen die de urgente wettelijke opgave voor natuurherstel koppelen aan opgaven op het…
- Loosdrecht
- 32 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 maart 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving In deze functie speel je een centrale rol in het ondersteunen van de bezwaarschriftencommissie en coördineer je de klachtbehandeling. Daarnaast ondersteun je diverse juridische processen binnen de gemeente, waaronder de uitvoering van de Wet…
- Uitgeest
- 32 uur
- € 5.621,- / € 6.371,- per maand
Startdatum: 1 oktober 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: Geen Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Publicatiedatum: 9 oktober 2025 Functieomschrijving Als beleidsmedewerker groen initieer en ontwikkel je beleid binnen het taakgebied groen. Je bent breed inzetbaar en stelt adviezen en beleidsnotities op voor het college of bestuur. Daarnaast voer je overleg met inwoners, netwerkpartners…
- Zoetermeer
- 32 - 36 uur
- € 4.703,- / € 6.134,- per maand
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 9 maanden Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als casusregisseur binnen het Loket Toeslagenaffaire bied je gespecialiseerde en intensieve begeleiding aan ouders en kinderen die gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire. Je richt je op het opbouwen van vertrouwen, het bieden van hulp- en dienstverlening…
- Beneden-leeuwen
- 16 - 24 uur
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Functieomschrijving Als beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling ben jij de enthousiaste professional die zich thuis voelt in een informele en praktische organisatie. Je brengt jouw ervaring en expertise tijdelijk in om lopende dossiers op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling verder te brengen. In…
- Bergen Op Zoom
- 36 uur
- € 5.059,- / € 5.692,- per maand
Startdatum: 15 november 2025 Einddatum: 31 december 2025 Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als Klantmanager Levensonderhoud en Bijzondere Bijstand (36 uur per week) beheer je een eigen caseload en beoordeel je aanvragen binnen het kader van de Participatiewet en IOAW. Je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, voert dienstverlenende gesprekken (telefonisch of persoonlijk), schrijft rapportages en handelt aanvragen…
- Voorschoten
- 36 uur
- € 6.767,- / € 7.399,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 mei 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als planoloog/planregisseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van planologische procedures om ontwikkelingen te faciliteren. Je begeleidt initiatieven van inwoners en ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je…
- Ede
- 32 - 36 uur
- € 5.621,- / € 6.998,- per maand
Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 3 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren Projectleider Openbare Ruimte die zijn of haar kennis en projectervaring wil inzetten voor de realisatie van diverse projecten binnen de gemeente? In deze rol begeleid je gemiddeld zo’n 8 projecten die worden…