Vacature Medior Projectmanagementofficer PoV Zaakgericht werken

Medior Projectmanagementofficer PoV Zaakgericht werken
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 3 november 2025

Einddatum: 3 februari 2026

Sluitingsdatum: 16 oktober 2025

Functieomschrijving

Als Projectmanagement Officer (PMO) ben je de rechterhand van de projectmanager binnen het programma Digitaal Fundament Toeslagen (DFT). Je ondersteunt bij het dagelijkse projectmanagement door inzicht te bieden in planning, voortgang, budgetten en rapportages. Je zorgt voor overzicht in alle activiteiten en fungeert als spil-in-het-web. Je bent verantwoordelijk voor de volledige projectadministratie en documentatie en vervult de secretarisrol tijdens projectoverleggen en de stuurgroep. Daarnaast neem je de projectmanager waar bij bepaalde overleggen en coördineer je de verschillende uitvoerende processen binnen het project. Tevens vervul je de rol van scrummaster richting de uitvoering.

In deze rol is het cruciaal dat je veel informatie kunt verwerken en structureren, accuraat werkt en helder communiceert.

Werkomgeving

Je werkt binnen het programma Digitaal Fundament Toeslagen (DFT), dat zich richt op het vernieuwen van het digitale landschap van Dienst Toeslagen. Het programma werkt met meerdere multidisciplinaire teams aan het verbeteren van digitale werkprocessen en het realiseren van een datagedreven architectuur vanuit burgerperspectief.

Je werkt twee dagen per week op kantoor in Utrecht.

Functie-eisen

  • Opleiding en ervaring: WO werk- en denkniveau, aantoonbaar door een afgeronde WO-opleiding of minimaal een afgeronde HBO-opleiding in combinatie met minimaal 3 jaar werkervaring als Projectmanagement Officer of vergelijkbare rol.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met coördineren en faciliteren binnen projecten.
  • Kennis en ervaring: Ervaring met programma- en projectmanagement in agile voortbrengingsomgevingen.
  • Specifieke ervaring: Werkervaring met IV-gerelateerde veranderopgaven.

Gewenste kennis en vaardigheden

  • Ervaring met project- en programmamanagementondersteuning.
  • Kennis van Agile/Scrum en SAFe, en het vermogen om teams en stakeholders hierin te begeleiden.
  • Ervaring met werken binnen de Rijksoverheid.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Ervaring met het creëren van structuur en overzicht binnen projecten.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Competenties:

  • Plannen en organiseren
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

CV’s (WORD) dienen voorzien te zijn van:
Motivatie
Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
de Nederlandse taal
Indien verwijzing en uitwerking van een van de selectiecriteria (KO, wensen of competenties) ontbreekt in het CV, wordt de aanbieding terzijde gelegd. Wij verzoeken u om per kandidaat het CV en de motivatiebrief samen te voegen en deze als 1 bestand aan te bieden. De documenten dienen te worden opgesteld in de Nederlandse taal.

Let op: deze aanvraag is NIET geschikt voor ZZP’ers.

Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden;

Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Senior medewerker Belastingen / WOZ Detachering
  • Stadskanaal
  • 36 uur
  • € 6.324,- / € 7.168,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 november 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Als senior medewerker Belasting/WOZ ben je het inhoudelijk aanspreekpunt voor collega’s, het bestuur, de organisatie en externe partijen op het gebied van belastingen en WOZ. Je coördineert de taken binnen het subteam, waarbij je…

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025
Raadsgriffier Detachering
  • Alphen
  • 32 uur
  • € 6.371,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: tot 1 juli 2026 Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Als Raadsgriffier ben je de eerste adviseur en ondersteuner van de gemeenteraad en vervul je een centrale rol in de bestuurlijke driehoek tussen de raad, het college en de ambtelijke organisatie. Je adviseert de gemeenteraad…

Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025
Programmasecretaris ZZP
  • Nieuwegein
  • 32 uur

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Als programmasecretaris ondersteun en faciliteer je de werkprocessen binnen twee belangrijke programma’s: Je werkt 16 uur per week voor elk programma en bent verantwoordelijk voor het plannen, organiseren en notuleren van bijeenkomsten met diverse interne en…

Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025
IAM Engineer Detachering
  • Apeldoorn
  • 36 - 40 uur
  • € 9.275,- / € 11.524,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 31 oktober 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 IAM Engineer Ben jij een ervaren IAM engineer met kennis van MicroFocus NetIQ Identity Management en Identity Governance? Voor het Identity & Access Management (IAM) Team zijn wij op zoek naar een professional die een belangrijke rol…

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Consulent Toeslagenaffaire Detachering
  • Zoetermeer
  • 32 - 36 uur
  • € 4.703,- / € 6.134,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 9 maanden Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als casusregisseur binnen het Loket Toeslagenaffaire bied je gespecialiseerde en intensieve begeleiding aan ouders en kinderen die gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire. Je richt je op het opbouwen van vertrouwen, het bieden van hulp- en dienstverlening…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Microsoft365 consultant Detachering
  • Apeldoorn
  • 40 uur
  • € 7.963,- / € 9.181,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als Microsoft365 consultant ben jij de onmisbare schakel tussen technologie en de toepassing bij onze eindgebruikers. Je werkt binnen het team Microsoft365, onderdeel van de afdeling IT4ALL, en bent gespecialiseerd in oplossingen en projecten rondom Microsoft…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Projectleider Burgerzaken ZZP
  • Katwijk
  • 32 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 2x 6 maanden Functieomschrijving Als Projectleider Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, plannen en uitvoeren van projectmatige activiteiten binnen het domein Burgerzaken. Je richt je op het opleveren van vooraf afgesproken projectresultaten, met een nadruk op de implementatie van nieuwe systemen en koppelingen,…

Reageer voor: 12:00u — 17-10-2025
Projectleider Proces en Informatievoorziening Persoonsgerichte Aanpak (PGA) ZZP
  • Roosendaal
  • 28 uur

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 2 mei 2026 Optie op verlenging: ja Projectleider Proces en Informatievoorziening Persoonsgerichte Aanpak (PGA) Jouw rol Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het opzetten en begeleiden van de gegevensdeling binnen de verder te ontwikkelen PGA-structuur. Je werkt samen met interne en externe partners en experts om processen, afspraken en systemen…

Reageer voor: 12:00u — 17-10-2025