Vacature BOA ondermijning

BOA ondermijning
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 14-09-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 oktober 2025

Einddatum: 30 september 2026

Optie op verlenging: Dit is niet de insteek. Het is de bedoeling om de kandidaat na 1 jaar in dienst te kunnen nemen.

Sluitingsdatum: 15 september 2025

Functiebeschrijving
Ga jij in het interventieteam Ondermijning een belangrijke bijdrage leveren aan de leefbaarheid en veiligheid van burgers en ondernemers? Hiermee maak je echt een verschil voor de inwoners! Je komt in een team te werken dat voorloper is in de aanpak van ondermijning. Het team is creatief en doortastend, dat maakt jouw werk zo uitdagend en interessant!

Wat ga je doen als Boa ondermijning?
Je controleert met name bedrijven en horecabedrijven maar komt ook in woningen ‘achter de voordeur’. Bedrijven en horeca-controles vinden dagelijks plaats en je komt met je team van alles tegen. Van verborgen hennepkwekerijen tot malafide ondernemers en onvergunde seksinrichtingen. Deze controles vinden op verschillende dagen en tijden plaats. Je gaat op basis van een rooster onregelmatig werken waarbij nachtdiensten voorkomen. Je werk is super afwisselend: In de ochtend heb je misschien een bedrijvencontrole, een uur later sta je opeens bij een ander bedrijf waar een hennepkwekerij is. De volgende dag kan het zomaar zijn dat je een urgente melding krijgt en sta je met een machtiging tot binnentreden in een woning.
Je bereidt nieuwe controlemomenten voor, maakt rapportages en waar nodig geef je opvolging aan hetgeen je hebt aangetroffen. Het team bestaat uit in ondermijning gespecialiseerde BOA’s. Dit betekent dat je het voortouw neemt wat betreft je eigen taakaccent (wordt in overleg met jou nader bepaald) en de coördinatie van de (integrale) controles. Jouw taakaccent, bijvoorbeeld automotive of DOR/DOL, is jouw onderwerp, jij bent eigenaar en verricht inspanningen voor dit taakaccent.
Je bereidt je eigen casuïstiek voor, en zorgt er dat je collega’s op de hieruit volgende actie ingezet worden. Je overlegt en spart regelmatig met de andere senioren over je werkzaamheden. Samen zorgen jullie voor jullie eigen succes, of je nu in uniform of in burger werkt.
Het werk bied je veel zelfstandigheid en je kunt veel betekenen voor de inwoners en ondernemers. Ook werk je nauw samen met partners en met de gemeente Rotterdam in de Spaanse Polder.
Je neemt een melding aan of ziet zelf iets verdachts en gaat hier proactief mee aan de slag. Je maakt de zaak van A tot Z in orde en jouw actie kan resulteren in een bestuurlijke afhandeling, bijvoorbeeld LOD of een sluiting.
Je toetst en beoordeelt constant situaties, adviseert hierover, en onderneemt de noodzakelijke vervolgstappen en verzorgt de noodzakelijke administratieve, feitelijke en procedurele afhandeling. Misschien vind je de administratie niet het leukste onderdeel van je werk maar jouw rapportage kan de doorslaggevende factor zijn in een casus.

Functie-eisen

  • Minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, bij voorkeur in juridische richting.
  • Minimaal een jaar ervaring met het uitvoeren en coördineren van grootschalige handhavingsacties met partners (met name andere overheidsdiensten);
  • BOA-diploma (geldig) inclusief RTGB;
  • Rijbewijs B.
  • Diploma Alcoholwet is een pre.
  • Ervaring op het gebied van ondermijning is een pre.

Je communiceert uitstekend, ook emotionele gesprekspartners weet je te kalmeren zodat het gesprek weer effectief wordt. Rapporteren gaat je ook goed af, je doet dit zorgvuldig en voor een ieder leesbaar. Je kent het belang van het secuur vastleggen van klachten, meldingen en incidenten.
Bij het binnenkomen van opdrachten of aanvragen ga je oplossingsgericht te werk, het is je doel er samen, op een klantgerichte manier, uit te komen. Je let goed op; ook zonder melding constateer je zaken en gaat erop af, je bent proactief en nieuwsgierig. Je laat je niet in de maling nemen en wilt de onderste steen boven krijgen.
Om dit allemaal voor elkaar te krijgen netwerk je constant en actief, je bouwt nieuw netwerk op als dat nodig is voor je effectiviteit.

Bijzonderheden

  • Het kan zijn dat wij na het eerste interview, uiteraard in overleg met jou, referenties opvragen bij je huidige en/of voorgaande werkgever(s).
  • Daadwerkelijke inschaling is afhankelijk van kennis en relevante ervaring.

Team Toezicht en Handhaving
Het team van Toezicht en Handhaving bestaat uit een basisteam en 2 specialistische interventieteams. Het team houdt toezicht op o.a. parkeren, milieu, overlast door hondenpoep en zijn repressief werkzaam op bedrijventerreinen. Controleren de horecabedrijven, handhaven op prostitutie- en henneppanden en doen onderzoek in woningen op het gebied van de Basisregistratie Personen, de Rotterdamwet en woonoverlast.

Eisen:

  • De kandidaat kan na 1 jaar inhuur kosteloos in dienst worden genomen

Wensen:

  • Minimaal MBO-4 werk- en denkniveau.
  • BOA diploma inclusief RTGB
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het uitvoeren (en coördineren) van grootschalige handhavingsacties met partners (met name andere overheidsdiensten)
  • In het werkveld ondermijning
  • Diploma Alcoholwet is een pre
  • In het bezit van rijbewijs B
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. schriftelijke communicatieve vaardigheden – goede sociale vaardigheden – zelfstandig werkend – groot probleemoplossend vermogen – ambitie om jezelf breed te ontwikkelen op diverse terreinen van ondermijning – stressbestendig – je staat stevig in je schoenen – flexibele instelling – bereid net dat ene stapje extra te zetten

Competenties:

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • Goede sociale vaardigheden
  • Zelfstandig werkend
  • Groot probleemoplossend vermogen
  • Ambitie om jezelf breed te ontwikkelen op diverse terreinen van ondermijning
  • Stressbestendig
  • Je staat stevig in je schoenen
  • Flexibele instelling
  • Bereid net dat ene stapje extra te zetten
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende