Senior medewerker burgerzaken

Geplaatst 6 dagen geleden

Behandelen en beoordelen van klantvragen -schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken.

Gevraagd en ongevraagd adviseren en meedenken met de burger.

Controleren en beoordelen van alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude.

Zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseren en informeren van klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS), de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI).

Akten opmaken van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toepassen.

Beoordelen aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, aanvragen behandelen van naturalisatie/optie, verklaringen onder ede afnemen en beoordelen van buitenlandse brondocumenten.

Registratie van niet ingezetenen verzorgen in het RNI register en uittreksels verstrekken uit dit register.

De BRP actualiseren op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij diverse kennisbanken worden geraadpleegd en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij IPR en buitenlands personen- en familierecht toepassen.

Latere vermeldingen plaatsen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.

Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid toetsen.

Verzoeken indienen bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen.

Meldingen voorgenomen huwelijk beoordelen en incidenteel eenvoudige huwelijken op het Stadskantoor voltrekken.

 

Vereisten / knock-outcriteria
Minimaal over mbo-4+ werk- en denkniveau en is in bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie.

Aantoonbare werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de, in de opdracht, genoemde taken en weet de weg te vinden in de BRP.

Is digitaal vaardig en heeft ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken en Microsoft Outlook.

Minimaal 1 avond per week te werken.

Locatie: Utrecht

Start: z.s.m.

Uren per week: 32-36

Duur: 3 maanden Optie op verl. Ja

 

Graag reageren voor 11-12-2018 met cv (Word formaat en in het Nederlands, max 5 pag. en 2 ref.) waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie verwerkt in het cv waarom u zichzelf geschikt acht voor deze functie.

Tevens dient uw reactie voorzien te zijn van:

Beschikbaarheidsdatum

Aantal uren per week

Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten

Vakantie plannen

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.