Vacature Kwaliteitsadviseur archief en informatiebeheer
- Utrecht
- 16 - 16 uur
- 3467-3748 per maand
Vacature omschrijving
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Einddatum: 14 mei 2026
Optie op verlenging: 1x 6 maanden
Sluitingsdatum: 31 oktober 2025
Functieomschrijving
Als kwaliteitsadviseur informatiebeheer ben je onderdeel van het cluster informatiebeheer en archivering binnen het team Informatievoorziening. Je draagt bij aan de optimalisatie van dossiervorming en archivering en bewaakt dat de informatie van de provincie Utrecht op de juiste wijze in het document management- en archiefsysteem wordt opgeslagen en beheerd.
Wat ga je doen?
- Kwaliteitstoetsen uitvoeren op informatiebeheer, onder andere op dossiers in het Document Management Systeem (DMS).
- De business begeleiden bij maatregelen gericht op duurzaam toegankelijk archiveren.
- Beoordelen van de kwaliteit en beschikbaarheid van provinciale archiefsystemen en adviseren over mogelijke verbeteringen.
- Bevorderen van een klimaat waarin de gebruikersorganisatie het gewenste kennisniveau bereikt ten aanzien van duurzaam toegankelijke archivering.
- Uitvoeren van werkzaamheden zoals beschreven in het Handboek Informatiebeheer.
- Zorgen dat project- en opgaveteams op de juiste wijze uitvoering geven aan informatiebeheer.
- Doorontwikkeling van het Kwaliteitssysteem Informatiebeheer.
- Ontwikkelen en onderhouden van beleid, kaders en richtlijnen voor informatiebeheer.
Jouw profiel
Je hebt ervaring met en kennis van informatiebeheer en archivering, document management systemen en het bevorderen van duurzaam toegankelijke archivering binnen een organisatie. Je bent in staat om kwaliteit te toetsen, te adviseren en beleid te ontwikkelen en te onderhouden. Je werkt graag samen met verschillende teams en weet gebruikers te begeleiden en te motiveren om het gewenste kennisniveau te bereiken.
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met (digitale) archivering bij een overheidsorganisatie
- Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet, Wet Open Overheid en andere informatiewetten. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring
- Aantoonbare werkervaring met methoden en technieken op het gebied van informatiebeheer en archivering
Wensen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (digitale) archivering bij een overheidsorganisatie
- Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen over archiefwet, Wet Open Overheid en andere informatiewetten
- Aantoonbare werkervaring met het opzetten, implementeren, borgen en van kwaliteitssystemen ten behoeve van toetsing en adoptie door business van taken op het gebied van informatiebeheer. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
Competenties:
- Je hebt een proactieve werkhouding
- Je bent kwaliteits- en resultaatgericht
- Je weet jouw omgeving te enthousiasmeren en je kunt onze gebruikers “meenemen”
- Je zoekt de verbinding met de gebruikers, de leveranciers en je collega’
- Omgevingssensitief, resultaatgericht zonder het proces en het uiteenlopende volwassenheidsniveaus van de organisatie uit het oog te verliezen: Slagvaardige en waar nodig geduldige bruggenbouwer die tegen een stootje kan
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Breda
- 20 uur
- € 3.982,- / € 4.309,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als projectleider parkeerregulering ben je verantwoordelijk voor het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Je werkt zelfstandig en in nauwe afstemming met het team Parkeren en relevante interne en externe stakeholders. Jouw…
- Amsterdam
- 6 - 10 uur
Startdatum: 24 november 2025 Einddatum: 23 november 2026 Optie op verlenging: Ja Functieomschrijving Als ervaren adviseur strategie speel je een cruciale rol bij de implementatie van het Soortenmanagementplan (SMP). Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven en vastleggen van het werken met het SMP binnen de gemeentelijke organisatie. Dit betekent dat je bestaande werkprocessen aanpast, nieuwe…
- Mijdrecht
- 28 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 3x 2 maanden Senior Projectleider Toekomst N201 Ben jij een ervaren projectleider die complexe projecten met een sterke bestuurlijke en maatschappelijke component kan aansturen? Voor het project Toekomst N201, gericht op verbetering van verkeersveiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid, zoeken wij een senior projectleider die als…
- Apeldoorn
- 36 uur
- € 5.532,- / € 6.164,- per maand
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 31 juli 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als contentspecialist ben jij één van de zeven professionals binnen het team Klantinteractie Online. Je houdt je bezig met tekstredactie, het opstellen en versturen van nieuwsbrieven en het maken van formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft…
- Utrecht
- 24 - 36 uur
Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 oktober 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Functieomschrijving Als toezichthouder bij de Inspectie Kinderopvang beoordeel je de kwaliteit van alle vormen van kinderopvang in de stad Utrecht. Je inspecteert kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, gastouderbureaus en gastouders aan de hand van de wet- en regelgeving. Je voert inspectiebezoeken…
- Meppel
- 16 - 20 uur
- € 2.904,- / € 3.981,- per maand
Startdatum: 17 november 2025 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als communicatiespecialist binnen het project Gebiedsontwikkeling Noordpoort speel je een cruciale rol in het adviseren van de projectleider en omgevingsmanager over communicatie naar inwoners en stakeholders. Je vertaalt het strategische communicatieplan naar concrete acties, voert deze zelfstandig uit en analyseert…
- Leiden
- 32 uur
Startdatum: 24 november 2025 Optie op verlenging: 35 weken met optie tot verlenging van maximaal 27 weken Functieomschrijving Als Omnichannelstrateeg bij onze gemeente ben jij verantwoordelijk voor het formuleren van een klantgerichte en toekomstbestendige omnichannelstrategie. Je brengt de huidige situatie van klantkanalen, klantdata en onderliggende processen en systemen in kaart. Samen met interne en externe…
- Utrecht
- 12 - 20 uur
- € 2.178,- / € 3.982,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 13 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 30 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een bevlogen communicatieprofessional met affiniteit voor water en bodem? In deze rol vervul je een initiërende, inspirerende en ondersteunende functie binnen een enthousiast lijnteam van ruim 50 collega’s. Je ondersteunt het team met communicatieadvies…
