Vacature Kwaliteitsadviseur archief en informatiebeheer

Kwaliteitsadviseur archief en informatiebeheer
Reageer voor: 12:00u — 30-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 14 mei 2026

Optie op verlenging: 1x 6 maanden

Sluitingsdatum: 31 oktober 2025

Functieomschrijving

Als kwaliteitsadviseur informatiebeheer ben je onderdeel van het cluster informatiebeheer en archivering binnen het team Informatievoorziening. Je draagt bij aan de optimalisatie van dossiervorming en archivering en bewaakt dat de informatie van de provincie Utrecht op de juiste wijze in het document management- en archiefsysteem wordt opgeslagen en beheerd.

Wat ga je doen?

  • Kwaliteitstoetsen uitvoeren op informatiebeheer, onder andere op dossiers in het Document Management Systeem (DMS).
  • De business begeleiden bij maatregelen gericht op duurzaam toegankelijk archiveren.
  • Beoordelen van de kwaliteit en beschikbaarheid van provinciale archiefsystemen en adviseren over mogelijke verbeteringen.
  • Bevorderen van een klimaat waarin de gebruikersorganisatie het gewenste kennisniveau bereikt ten aanzien van duurzaam toegankelijke archivering.
  • Uitvoeren van werkzaamheden zoals beschreven in het Handboek Informatiebeheer.
  • Zorgen dat project- en opgaveteams op de juiste wijze uitvoering geven aan informatiebeheer.
  • Doorontwikkeling van het Kwaliteitssysteem Informatiebeheer.
  • Ontwikkelen en onderhouden van beleid, kaders en richtlijnen voor informatiebeheer.

Jouw profiel

Je hebt ervaring met en kennis van informatiebeheer en archivering, document management systemen en het bevorderen van duurzaam toegankelijke archivering binnen een organisatie. Je bent in staat om kwaliteit te toetsen, te adviseren en beleid te ontwikkelen en te onderhouden. Je werkt graag samen met verschillende teams en weet gebruikers te begeleiden en te motiveren om het gewenste kennisniveau te bereiken.

Eisen:

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met (digitale) archivering bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet, Wet Open Overheid en andere informatiewetten. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring
  • Aantoonbare werkervaring met methoden en technieken op het gebied van informatiebeheer en archivering

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (digitale) archivering bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen over archiefwet, Wet Open Overheid en andere informatiewetten
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten, implementeren, borgen en van kwaliteitssystemen ten behoeve van toetsing en adoptie door business van taken op het gebied van informatiebeheer. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV

Competenties:

  • Je hebt een proactieve werkhouding
  • Je bent kwaliteits- en resultaatgericht
  • Je weet jouw omgeving te enthousiasmeren en je kunt onze gebruikers “meenemen”
  • Je zoekt de verbinding met de gebruikers, de leveranciers en je collega’
  • Omgevingssensitief, resultaatgericht zonder het proces en het uiteenlopende volwassenheidsniveaus van de organisatie uit het oog te verliezen: Slagvaardige en waar nodig geduldige bruggenbouwer die tegen een stootje kan
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Projectleider Parkeerregulering Detachering
  • Breda
  • 20 uur
  • € 3.982,- / € 4.309,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als projectleider parkeerregulering ben je verantwoordelijk voor het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Je werkt zelfstandig en in nauwe afstemming met het team Parkeren en relevante interne en externe stakeholders. Jouw…

Reageer voor: 12:00u — 09-11-2025
Senior adviseur strategie ZZP
  • Amsterdam
  • 6 - 10 uur

Startdatum: 24 november 2025 Einddatum: 23 november 2026 Optie op verlenging: Ja Functieomschrijving Als ervaren adviseur strategie speel je een cruciale rol bij de implementatie van het Soortenmanagementplan (SMP). Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven en vastleggen van het werken met het SMP binnen de gemeentelijke organisatie. Dit betekent dat je bestaande werkprocessen aanpast, nieuwe…

Reageer voor: 12:00u — 31-10-2025
Senior Projectleider Mobiliteit ZZP
  • Mijdrecht
  • 28 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 3x 2 maanden Senior Projectleider Toekomst N201 Ben jij een ervaren projectleider die complexe projecten met een sterke bestuurlijke en maatschappelijke component kan aansturen? Voor het project Toekomst N201, gericht op verbetering van verkeersveiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid, zoeken wij een senior projectleider die als…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
Contentspecialist Detachering
  • Apeldoorn
  • 36 uur
  • € 5.532,- / € 6.164,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 31 juli 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als contentspecialist ben jij één van de zeven professionals binnen het team Klantinteractie Online. Je houdt je bezig met tekstredactie, het opstellen en versturen van nieuwsbrieven en het maken van formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
Toezichthouder Kinderopvang (2x) ZZP
  • Utrecht
  • 24 - 36 uur

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 1 oktober 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Functieomschrijving Als toezichthouder bij de Inspectie Kinderopvang beoordeel je de kwaliteit van alle vormen van kinderopvang in de stad Utrecht. Je inspecteert kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, gastouderbureaus en gastouders aan de hand van de wet- en regelgeving. Je voert inspectiebezoeken…

Reageer voor: 12:00u — 31-10-2025
Communicatieadviseur Noordpoort Detachering
  • Meppel
  • 16 - 20 uur
  • € 2.904,- / € 3.981,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als communicatiespecialist binnen het project Gebiedsontwikkeling Noordpoort speel je een cruciale rol in het adviseren van de projectleider en omgevingsmanager over communicatie naar inwoners en stakeholders. Je vertaalt het strategische communicatieplan naar concrete acties, voert deze zelfstandig uit en analyseert…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Omnichannel strateeg ZZP
  • Leiden
  • 32 uur

Startdatum: 24 november 2025 Optie op verlenging: 35 weken met optie tot verlenging van maximaal 27 weken Functieomschrijving Als Omnichannelstrateeg bij onze gemeente ben jij verantwoordelijk voor het formuleren van een klantgerichte en toekomstbestendige omnichannelstrategie. Je brengt de huidige situatie van klantkanalen, klantdata en onderliggende processen en systemen in kaart. Samen met interne en externe…

Reageer voor: 12:00u — 28-10-2025
Communicatieadviseur water en bodem Detachering
  • Utrecht
  • 12 - 20 uur
  • € 2.178,- / € 3.982,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 13 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 30 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een bevlogen communicatieprofessional met affiniteit voor water en bodem? In deze rol vervul je een initiërende, inspirerende en ondersteunende functie binnen een enthousiast lijnteam van ruim 50 collega’s. Je ondersteunt het team met communicatieadvies…

Reageer voor: 12:00u — 29-10-2025