Vacature Business implementatiemanager financieel systeem

Business implementatiemanager financieel systeem
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 04-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 december 2025

Einddatum: 30 juni 2026

Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Sluitingsdatum: 5 november 2025

Publicatiedatum: 23 oktober 2025

Functieomschrijving

Als Business Implementatiemanager ben jij de schakel die de doorontwikkeling van het nieuwe financiële systeem AFIS binnen de directie Ruimte & Duurzaamheid (R&D) succesvol laat landen. Je brengt mensen, processen en het systeem samen en zorgt ervoor dat financiële processen binnen de gemeente in de praktijk goed functioneren. Je werkt nauw samen met het stedelijke AFIS programmateam, key-users van de directie R&D en financieel adviseurs.

De gemeente vernieuwt haar financiële systemen om wendbaarder en transparanter te werken. Dit betekent binnen R&D dat werkprocessen en verantwoordelijkheden veranderen en koppelingen met andere systemen opnieuw worden ingericht. Jij vertaalt de stedelijke programma-inzichten naar de behoeften van de organisatie, helpt gebruikers de veranderingen te begrijpen en toe te passen, beschrijft processen helder en houdt overzicht op de voortgang. Zo draag je bij aan een betrouwbare financiële functie binnen R&D en aan een beter bestuurbare gemeente.

Werkzaamheden

  • Vertalen van de concernbrede AFIS-kaders en planning naar een uitvoerbaar implementatieplan voor R&D
  • Coördineren van de lokale invoering, waaronder testen, datamigratie, inrichting van werkprocessen, ondersteuning van key-users en training van medewerkers
  • Signaleren van knelpunten in procesinrichting, rollen of capaciteit en zorgen voor passende interventies in afstemming met de teamleider van de projectadministratie
  • Onderhouden van de verbinding met het stedelijke AFIS-programmateam
  • Zorgen dat management en gebruikers tijdig worden geïnformeerd, ondersteund en betrokken bij veranderingen in financiële processen
  • Bewaken van de balans tussen concernkaders en werkbare uitvoering binnen de directie

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie met de implementatie van financiële of ERP-systemen binnen de (semi)overheid, minimaal 2 implementatieprojecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol als business implementatiemanager, projectleider of senior adviseur bedrijfsvoering.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur (technische) Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie of Informatiemanagement.. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd
  • De aangeboden kandidaat heeft een opleiding Project- verandermanagement bij voorkeur zoals PRINCE2, IPMA of Agile/Scrum gedaan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat heeft door werkervaring inzicht in gemeentelijke financiële processen, waaronder verplichtingenadministratie, budgetbeheer, rapportagecycli en interne controle.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring in een matrix organisatie. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met SAP. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv

Competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Relatiebeheer
  • Resultaatgerichtheid
  • Overtuigingskracht
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Projectleider Werk en Inkomen ZZP
  • Doorn
  • 40 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 2×3 maanden Sluitingsdatum: 2 november 2025 Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een projectleider binnen het werkveld Werk en inkomen die vier regionale en lokale projecten oppakt: Het opstellen van een beleidsstuk voor een toekomstbestendige uitvoering van werk en inkomen, gericht op re-integratie in…

Reageer voor: 12:00u — 01-11-2025
Financieel Expert I&A Detachering
  • Uitgeest
  • 32 - 36 uur
  • € 6.933,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 2 x 6 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Publicatiedatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als Financieel Expert binnen het team Informatisering en Automatisering (I&A) draag je bij aan de continuïteit, verbetering van financiële grip, structuur en ondersteuning in een dynamische en ontwikkelende omgeving. Je combineert…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
IT Architect ZZP
  • Katwijk
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 november 2026 Optie op verlenging: 1x 4 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als Lead Architect I&A ben jij verantwoordelijk voor het leggen van het fundament onder een samenhangende, veilige en toekomstbestendige informatievoorziening. Binnen het cluster Informatie & Automatisering (I&A) geef je richting aan de ontwikkeling van het architectuurdomein…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Projectleider voor gemeentelijk belastingsysteem en waarderingspakket ZZP
  • Pijnacker
  • 16 - 24 uur

Optie op verlenging: Tot 1 november 2027. **De totale inzet bedraagt 780 uur Projectleider Europese Aanbesteding Applicaties WOZ en Gemeentelijke Belastingen Ben jij een ervaren en zelfstandig werkende projectleider die verantwoordelijk wil zijn voor de volledige coördinatie en begeleiding van een Europese aanbesteding? Voor de verwerving van nieuwe applicaties voor de uitvoering van werkzaamheden binnen…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
Financial control werkzaamheden mobiliteit Detachering
  • Utrecht
  • 32 - 36 uur
  • € 6.559,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als financieel specialist binnen het programma mobiliteit ben jij verantwoordelijk voor het waarborgen van de betrouwbaarheid van financiële informatie door middel van analyses, controles en het verwerken van complexe financiële mutaties. Je speelt een cruciale rol…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Adviseur CISO Office Detachering
  • Apeldoorn
  • 32 - 36 uur
  • € 7.166,- / € 8.694,- per maand

Startdatum: 15 november 2025 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 6 november 2025 Functieomschrijving Als senior/medior adviseur informatiebeveiliging binnen het CISO office draag je actief bij aan de verdere professionalisering van informatiebeveiliging bij het Kadaster. Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven en realiseren van initiatieven op het gebied van risicomanagement,…

Reageer voor: 12:00u — 05-11-2025
Contentspecialist Detachering
  • Apeldoorn
  • 36 uur
  • € 5.532,- / € 6.164,- per maand

Startdatum: 1 februari 2026 Einddatum: 31 juli 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 28 november 2025 Functieomschrijving Als contentspecialist ben jij één van de zeven professionals binnen het team Klantinteractie Online. Je houdt je bezig met tekstredactie, het opstellen en versturen van nieuwsbrieven en het maken van formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
ISO Ondersteuning ISMS Project ZZP
  • Purmerend
  • 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 2x 6 maanden Functieomschrijving Als Information Security Officer (ISO) binnen dit project draag je bij aan de verdere professionalisering van informatiebeveiliging binnen de gemeente. Je richt je op het actualiseren van beleidsdocumenten, het verder inrichten van het Information Security Management System (ISMS) en het opzetten…

Reageer voor: 12:00u — 31-10-2025