Vacature Projectleider Vergunning

Projectleider Vergunning
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 03-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 31 december 2026

Optie op verlenging: 1 x 6 maanden

Functieomschrijving

Als Projectleider Vergunningen ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen en/of vervangen van de teammanager Vergunningen bij het uitvoeren van diverse verbetertrajecten. Je draagt bij aan het realiseren van een gezondere werkdruk en een betere dienstverlening aan inwoners op het gebied van vergunningen.

Je leidt projecten en werkgroepen, zoals het domeinoverstijgende project leges, met als doel het proces intern beter beheersbaar te maken. Dit omvat onder andere het opstellen van vier legesverordeningen voor 2027 inclusief tarieventabellen, monitoring van benoemde punten bij de verordeningen van 2025 en afstemming met portefeuillehouders. Daarnaast verbeter je de financiële aansturing van leges binnen de P&C-cyclus en ontwikkel je kwaliteitscriteria in samenwerking met HR.

Verder geef je vorm aan en implementeer je nieuwe werkwijzen rondom stroomkasten en water, zowel financieel als organisatorisch. Je levert een bijdrage aan de teamontwikkeling door ondersteuning bij werving en selectie van vast en inhuurpersoneel, uitbreiding van de vaste formatie, implementatie van de Wet Bibob bij omgevingsvergunningen en het prioriteren van werkzaamheden.

Na afronding van de opdracht ligt er een werkwijze en een financieel sluitend legesproces, zijn de legesverordeningen opgesteld, is een systeem voor kwaliteitscriteria geïmplementeerd dat voldoet aan het Interbestuurlijk Toezicht, is de Bibob-werkwijze geïmplementeerd, is de formatie op orde en zijn verbeterpunten doorgevoerd die bijdragen aan de effectiviteit en het welbevinden van het team Vergunningen.

Functie-eisen

Harde eisen

  • Minimaal HBO-diploma, bijvoorbeeld in Bedrijfskunde, Rechten of Management.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare projecten en/of teams binnen een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur op een afdeling Vergunningen.
  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke financiën, bij voorkeur met leges en formatievraagstukken binnen de P&C-cyclus.

Zachte eisen

  • Ervaring met organisatievraagstukken.
  • Kennis van de Omgevingswet en/of APV.
  • Bewezen staat van dienst in het behalen van resultaten binnen strakke deadlines.

Competenties

  • Proactief: ziet verbeteringen en pakt deze gestructureerd op in overleg met de teammanager.
  • Verbinden: motiveert medewerkers, stimuleert samenwerking binnen en buiten het programma en is een fijne sparringpartner voor de teammanager.
  • Stressbestendig: kan goed werken onder tijdsdruk, schakelen en pragmatische oplossingen bieden in een dynamische omgeving.
  • Leiderschap (taakgericht): overtuigt het team en werkt resultaatgericht met overzicht, doorzicht en inzicht.
  • Analytisch: kan breed analyseren en hoofd- en bijzaken scheiden.
  • Planmatig: beschikt over organisatievermogen, werkt zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht.

Overige informatie

De opdracht is geschikt voor invulling door een zelfstandige professional (ZZP’er). Het betreft een functie voor 24 tot 30 uur per week, met mogelijkheid tot uitbreiding. De looptijd is indicatief en wordt in overleg vastgesteld.

Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Medior financiële administratie Detachering
  • Veenendaal
  • 36 uur
  • € 5.692,- / € 6.324,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 20 maart 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor diverse financiële en administratieve taken. Je voert en controleert complexe boekingen uit, waaronder memoriaalboekingen, leges en tussenrekeningen. Daarnaast beheer je de crediteuren- en debiteurenadministratie, waarbij je collega’s…

Reageer voor: 12:00u — 28-10-2025
Financieel Expert I&A Detachering
  • Uitgeest
  • 32 - 36 uur
  • € 6.933,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: 2 x 6 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Publicatiedatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als Financieel Expert binnen het team Informatisering en Automatisering (I&A) draag je bij aan de continuïteit, verbetering van financiële grip, structuur en ondersteuning in een dynamische en ontwikkelende omgeving. Je combineert…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Medewerker Financieel Beheer Detachering
  • Wijchen
  • 32 uur
  • € 4.122,- / € 4.730,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 28 februari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 28 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker financiële administratie ben je samen met je directe collega verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de financiële administratie van de Werkorganisatie en de aangesloten gemeenten Druten en Wijchen. Jouw taken Verrichten…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
Financial control werkzaamheden mobiliteit Detachering
  • Utrecht
  • 32 - 36 uur
  • € 6.559,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als financieel specialist binnen het programma mobiliteit ben jij verantwoordelijk voor het waarborgen van de betrouwbaarheid van financiële informatie door middel van analyses, controles en het verwerken van complexe financiële mutaties. Je speelt een cruciale rol…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Financieel adviseur Detachering
  • Wijhe
  • 32 - 36 uur
  • € 6.371,- / € 8.010,- per maand

Startdatum: 17 november 2025 Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 29 oktober 2025 Functieomschrijving Heb jij een scherp financieel inzicht en wil je bijdragen aan een solide en toekomstbestendige financiële huishouding? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als financieel adviseur versterk je tijdelijk het team Bedrijfsvoering en Communicatie. Je…

Reageer voor: 12:00u — 28-10-2025
Functioneel beheerder K2 Financiën Detachering
  • Zwolle
  • 15 - 32 uur
  • € 2.460,- / € 5.996,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 29 november 2025 Sluitingsdatum: 15 augustus 2025 Gemeente Hengelo Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als…

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025
Projectleider bedrijfsvoering processen ZZP
  • Arnhem
  • 32 - 32 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 18 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 4 november 2025 Functietitel **Projectleider optimalisatie bedrijfsvoering processen Functieomschrijving Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van het project ‘Op weg naar één GGD – Gezamenlijke Bedrijfsvoering’. Je brengt de huidige situatie (IST) van de bedrijfsvoering binnen de afdelingen…

Reageer voor: 12:00u — 03-11-2025
Afdelingshoofd Finance & Control ZZP
  • Utrecht
  • 16 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 11 februari 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Sluitingsdatum: 28 oktober 2025 Functieomschrijving Als interim afdelingshoofd geef je coachend en motiverend leiding aan een diverse groep professionals binnen de afdeling, bestaande uit controllers, de financiële administratie en planning & control. Je stimuleert de (persoonlijke) ontwikkeling en teamvorming en coacht…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025