Vacature Schuldhulpverlener voor ondernemers

Schuldhulpverlener voor ondernemers
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 3 november 2025

Einddatum: 4 mei 2026

Optie op verlenging: ja, meerdere verleningen mogelijk

Sluitingsdatum: 28 oktober 2025

Functieomschrijving

Als schuldhulpverlener voor ondernemers speel je een sleutelrol in de verdere uitbouw en professionalisering van schuldhulpverlening binnen de gemeente Breda. Je helpt ondernemers met financiële problemen met deskundig advies en draagt actief bij aan het ontwikkelen van een toegankelijke en toekomstgerichte dienstverlening.

Je werkt binnen een multidisciplinair team en bouwt mee aan een vernieuwde aanpak waarin maatwerk, ondernemerschap en financiële veerkracht centraal staan. Jouw visie, ideeën en initiatief zijn hierin van grote waarde.

Wat ga je doen?

  • Actief bijdragen aan de uitbouw en verdere professionalisering van schuldhulpverlening voor ondernemers en toetsen van de huidige basisinrichting.
  • Inbrengen van kennis, ideeën en inzichten om de aanpak te versterken.
  • Analyseren van de financiële situatie van ondernemers, inclusief schulden, inkomsten en uitgaven.
  • Adviseren over oplossingen en begeleiden van ondernemers bij het verbeteren van hun financiële situatie.
  • Opstellen van plannen van aanpak voor het aflossen van schulden, inclusief betalingsregelingen en herstructurering.
  • Onderhandelen met schuldeisers om tot werkbare afspraken te komen en juridische stappen en incassomaatregelen te voorkomen.
  • Doen van betalings- of saneringsvoorstellen.
  • Ondersteunen van ondernemers bij het op orde brengen van hun financiële administratie.
  • Geven van voorlichting en advies om toekomstige schulden te voorkomen en bieden van nazorg om de voortgang te monitoren.
  • Opleveren van een volledig getoetst en doorlopen traject van schuldhulpverlening voor ondernemers van A tot Z binnen een gestelde periode.

Wat vragen wij?

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het saneren van ondernemers met schulden, inclusief het zelf doen van voorstellen aan schuldeisers.
  • Bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als budgetcoach.
  • Bij voorkeur ervaring als ondernemer en affiniteit met de taal van ondernemers.
  • Accuraat, stressbestendig, empathisch en sterk cijfermatig inzicht.
  • Vaardigheid in het lezen van balansen en kennis van belastingaangiften.
  • Kennis van het insolventierecht.
  • Inlevingsvermogen, snel kunnen schakelen en regie behouden in complexe situaties.
  • Beschikking over WFT Basis of bereidheid dit op korte termijn te behalen.
  • Eigenaarschap, vooruitdenken, initiatief tonen en partijen kunnen verbinden.
  • Aantoonbare kennis in het coachen en overdragen van kennis over schuldhulpverlening voor ondernemers aan collega’s.

Eisen:

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het saneren van ondernemers met schulden. De kandidaat moet zelf de voorstellen (met betrekking tot het totale schuldenpakket) aan de schuldeisers hebben gedaan om te saneren. De kandidaat moet dit dus niet hebben uitbesteed.
  • Uw kandidaat kan balansen lezen en heeft kennis van belastingaangiften.
  • Uw kandidaat heeft kennis van het insolventierecht.

Wensen:

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring als ondernemer en spreekt de taal van ondernemers.
  • Uw kandidaat beschikt bij voorkeur over WFT Basis of is bereid dit op korte termijn te behalen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring in het coachen en het overdragen van kennis over schuldhulpverleners voor ondernemers aan collega’s.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als budgetcoach.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.

Competenties:

  • Je werkt accuraat

  • Je bent stressbestendig

  • Je hebt een sterk empathisch vermogen

  • Je hebt een sterk cijfermatig inzicht

  • Je hebt een goed inlevingsvermogen

  • Je schakelt snel en behoudt de regie in complexe situaties

  • Je neemt eigenaarschap

  • Je denkt vooruit, toont initiatief en weet partijen te verbinden

  • Je hebt sterke adviesvaardigheden

  • De woensdag 29 en donderdag 30 oktober 2025 zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Beleidsmedewerker Gezondheid en Welzijn Detachering
  • Veenendaal
  • 30 uur
  • € 5.446,- / € 5.973,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 4 augustus 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Wil jij vanuit jouw passie voor de samenleving een bijdrage leveren aan het welzijn van jongeren? Zie jij jezelf als een stevige verbinder die samenwerking stimuleert? Dan is deze functie iets voor jou! Samen werken we…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Senior Juridisch adviseur ZZP
  • Loosdrecht
  • 24 - 32 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 4 maart 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Als 2e-lijns juridisch adviseur beantwoord je algemene juridische vragen en geef je (strategisch) advies aan verschillende afdelingen. De Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht vormen hierbij de basis. Je fungeert tevens als sparringpartner voor…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Privacy adviesdiensten ZZP
  • Amersfoort
  • 36 uur

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 november 2026 Sluitingsdatum: 28 oktober 2025 Privacy Adviseur Functieomschrijving Als Privacy Adviseur lever je adviesdiensten ter bevordering van gegevensbescherming en naleving van relevante wet- en regelgeving binnen de organisatie en haar aangesloten waterschappen. Je werkzaamheden omvatten onder andere: Uitvoeren van Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en adviseren over de…

Reageer voor: 12:00u — 27-10-2025
Faciliair projectadviseur ZZP
  • Rotterdam
  • 32 - 40 uur

Startdatum: 3 november 2025 Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als projectadviseur binnen de stafdienst Vastgoed & Facilitair adviseer je zelfstandig over diverse facilitaire vraagstukken en projecten, met een sterke focus op beleidsontwikkeling. Je werkt nauw samen met collega’s binnen de dienst en andere interne stakeholders. Jouw taken bestaan onder meer uit: Het voorzitten van een…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Beleidsadviseur Wonen Met Focus Op Aandachtsgroepen Detachering
  • Kerkdriel
  • 32 - 36 uur
  • € 6.371,- / € 7.842,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een Adviseur Wonen die zich graag inzet voor aandachtsgroepen zoals starters, ouderen en statushouders? Vind je het leuk om samen met woningcorporaties plannen van aanpak te maken voor de huisvesting van diverse doelgroepen? Dan…

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025
Programmamanager/projectleider implementatie handhavingskader Wmo en Jeugd Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 6.745,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 oktober 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Publicatiedatum: 7 oktober 2025 Functieomschrijving Als…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Projectmedewerker Ouderen en Vitaliteit Detachering
  • Almkerk
  • 24 - 36 uur
  • € 3.091,- / € 4.849,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 24 oktober 2025 Projectmedewerker Ouderen & Vitaliteit Functieomschrijving Als projectmedewerker ouderen & vitaliteit draag je bij aan de uitvoering van gemeentelijke projecten en activiteiten die gericht zijn op het versterken van de vitaliteit, gezondheid en participatie van ouderen. Je rol is uitvoerend…

Reageer voor: 12:00u — 23-10-2025
Kwaliteitsmedewerker sociaal domein Detachering
  • Loosdrecht
  • 24 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Functieomschrijving Als Adviseur Kwaliteit ben jij verantwoordelijk voor het borgen, verbeteren en innoveren van de kwaliteit binnen het Sociaal Domein. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, consulenten, teamleiders en ketenpartners en bent zowel inhoudelijk coach…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025