Vacature Kwaliteitsmedewerker Participatiewet in Balans

Kwaliteitsmedewerker Participatiewet in Balans
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 10 november 2025

Einddatum: 10 november 2026

Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Sluitingsdatum: 22 oktober 2025

Functieomschrijving Kwaliteitsmedewerker Participatiewet in Balans

Als kwaliteitsmedewerker speel je een impactvolle rol bij de implementatie van de Participatiewet in Balans binnen de Gemeente Leidschendam-Voorburg. Je bent verantwoordelijk voor het doorvoeren van diverse aanpassingen binnen de teams inkomen, werk, BBZ, debiteuren- en uitkeringsadministratie. Dit varieert van het inrichten van werkprocessen tot het aanpassen van werkinstructies en beschikkingen. Je begeleidt consulenten en administratief medewerkers bij deze veranderingen en werkt nauw samen met andere kwaliteitsmedewerkers en het management.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Zelfstandig en proactief verwerken van aanpassingen en wetswijzigingen binnen de Participatiewet in Balans in werkprocessen, werkinstructies en werkzaamheden.
  • Meedenken over processen, beleidswijzigingen en verbetervoorstellen, en deze ook zelf uitvoeren. Voorbeelden zijn het opzetten van werkprocessen zoals de nieuwe regeling ALO-kop, het ontwikkelen van werkprocessen voor maatschappelijke participatie, aanpassen van werkinstructies voor consulenten en uitkeringsadministratie, en meedenken over ICT-systeemaanpassingen en beleidsontwikkeling.
  • Stap voor stap meenemen van consulenten, administratief medewerkers en kwaliteitsmedewerkers in de implementatie van nieuwe maatregelen.
  • Bewaken, borgen en toetsen van de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden binnen de uitvoering.
  • Optreden als vraagbaak en klankbord voor consulenten, administratief medewerkers en andere betrokkenen binnen het project.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een gedreven kwaliteitsmedewerker die resultaatgericht te werk gaat. Je bent in staat verbinding te maken met andere werkprocessen, zoals BBZ en schuldhulp, en betrekt actief ketenpartners zoals het sociaal servicepunt.

Eisen:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als kwaliteitsmedewerker werk en inkomen binnen het Sociaal Domein
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkgebied Werk en Inkomen bij een gemeente
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat je zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad

Wensen:

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker werk en inkomen binnen het Sociaal Domein
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen het domein Werk en Inkomen binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van wijzigingen op het gebied van de participatiewet en beleidsregels.
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4Sociaal domein in de afgelopen 3 jaar, benoem waar dit is opgedaan
  • Per november 2025 beschikbaar voor 36 uur per week

Competenties:

  • Brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen. Geeft vorm aan en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert gemeenschappelijk resultaat
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Medewerker Debiteurenbeheer Detachering
  • Breda
  • 32 uur
  • € 3.373,- / € 3.935,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 28 februari 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als Medewerker Debiteurenbeheer ben je verantwoordelijk voor het actief en preventief beheren van openstaande vorderingen binnen de gemeente Breda. Je monitort en volgt deze vorderingen op, signaleert betalingsproblemen en onderhoudt contact met klanten om betalingsregelingen te treffen. Je…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Medewerker Minimaregelingen Detachering
  • Zwolle
  • 32 - 36 uur
  • € 4.310,- / € 5.481,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 4 februari 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker binnen het team Uitkeringsadministratie bepaal je of iemand recht heeft op een minimaregeling. Je voert onderzoek uit, maakt rapportages en stelt beschikkingen op. Je zorgt ervoor dat inwoners de juiste uitkering ontvangen door aanvragen…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Klantbegeleider Socrates bijzondere doelgroepen ZZP
  • Amsterdam
  • 18 - 36 uur

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken zeer ervaren Klantbegeleiders Bijzondere Doelgroepen Participatiewet met uitstekende recente ervaring in Socrates. In deze rol ondersteun je Amsterdammers die door omstandigheden moeite hebben om zelfstandig in hun levensonderhoud te voorzien, met name…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Klantmanager Werk Detachering
  • Coevorden
  • 32 uur

Startdatum: 7 oktober 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Als Klantmanager Participatie begeleid je inwoners die onder de Participatiewet vallen richting participatie en – waar mogelijk – werk. Jij bent hun vaste aanspreekpunt en regisseur van het traject. Je voert intakegesprekken, stelt samen met de gemeente een…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Medewerker backoffice sociaal domein Detachering
  • Gendringen
  • 36 uur
  • € 3.002,- / € 3.836,- per maand

Startdatum: 27 oktober 2025 Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker backoffice ben je verantwoordelijk voor diverse administratieve taken binnen het zorg- en welzijnsdomein. Je verwerkt bestellingen, post en mutaties en ondersteunt bij het beheer van verschillende regelingen en diensten. Jouw werkzaamheden Administratieve…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Beleidsmedewerker Gezondheid en Welzijn Detachering
  • Veenendaal
  • 30 uur
  • € 5.446,- / € 5.973,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 4 augustus 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Wil jij vanuit jouw passie voor de samenleving een bijdrage leveren aan het welzijn van jongeren? Zie jij jezelf als een stevige verbinder die samenwerking stimuleert? Dan is deze functie iets voor jou! Samen werken we…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Adviseur digitale transitie sociaal domein ZZP
  • Almkerk
  • 16 uur

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 april 2027 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 19 oktober 2025 Functieomschrijving Als Externe Adviseur Digitale Transformatie en Archiefverwerking binnen het Sociaal Domein draag je zelfstandig bij aan de realisatie van een toekomstbestendige, volledig digitale informatievoorziening. Je werkt resultaatgericht en zonder hiërarchische inbedding samen met interne projectleiders aan de digitale…

Reageer voor: 12:00u — 18-10-2025
Administratieve Ondersteuner Bouwtoezicht Detachering
  • Nieuwegein
  • 36 uur
  • € 3.816,- / € 4.448,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 november 2026 Optie op verlenging: 2x 12 maanden Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Als procesondersteuner binnen het team Omgevingstoezicht, specifiek de groep Bouw- en woningtoezicht, ondersteun je de toezichthouders bouw door hun administratieve werkzaamheden volledig uit handen te nemen. Hierdoor kunnen zij zich volledig richten op controles buiten. Wat…

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025