Vacature Klantmanager levensonderhoud en Bijzondere Bijstand
- Bergen Op Zoom
- 36 uur
- 5059-5692 per maand

Vacature omschrijving
Startdatum: 15 november 2025
Einddatum: 31 december 2025
Sluitingsdatum: 23 oktober 2025
Functieomschrijving
Als Klantmanager Levensonderhoud en Bijzondere Bijstand (36 uur per week) beheer je een eigen caseload en beoordeel je aanvragen binnen het kader van de Participatiewet en IOAW. Je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, voert dienstverlenende gesprekken (telefonisch of persoonlijk), schrijft rapportages en handelt aanvragen levensonderhoud af. Daarnaast verwerk je alle verkregen informatie in de systemen. Je neemt deel aan (digitale) overleggen met interne en externe partijen en bespreekt met collega’s verdachte situaties om te bepalen of aanvullend onderzoek nodig is.
Jouw profiel
Opleiding en ervaring: Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en ervaring met complexe aanvragen levensonderhoud, het doorvoeren van mutaties en het opstellen van beschikkingen. Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet en voorliggende voorzieningen, is vereist. Ervaring met Suite is een pré.
Vaardigheden: Je hebt oog voor de klant en beschikt over inlevingsvermogen. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken, die je inzet tijdens soms lastige gesprekken met klanten.
Wat bieden wij
Een veelzijdige en uitdagende functie binnen een dynamische werkomgeving met een prettige werksfeer. Je komt te werken in een collegiaal en klantgericht team van 10 collega’s die zich inzetten om klanten zo goed mogelijk te helpen.
Eisen:
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.
- Afgeronde HBO opleiding
Wensen:
- Aantoonbare kennis en ervaring met rechtmatigheid: Zowel complexe aanvragen levensonderhoud als mutaties Beschikkingen opstellen Kennis van de relevante wet- en regelgeving Participatiewet en Bijzondere Bijstand alsmede voorliggende voorzieningen
- Kennis van en ervaring met Suite
- Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aanwezig zijn
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Hoogeveen
- 20 - 32 uur
- € 3.525,- / € 6.203,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Als beleidsadviseur cultuur ben jij verantwoordelijk voor het gehele cultuurbeleid binnen de gemeente. Je hebt de regie over het cultuurbeleid en zorgt voor de realisatie van de ambities, waarbij de cultuurnota als leidraad dient….
- Stadskanaal
- 28 - 32 uur
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Projectleider Toegang Sociaal Domein Ben jij een gedreven projectleider die de (door)ontwikkeling, implementatie en borging van de gemeentelijke toegang tot het sociaal domein wil vormgeven? In deze rol ben je verantwoordelijk voor het versterken van de…
- Vianen
- 24 - 28 uur
- € 4.250,- / € 5.450,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 mei 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als specialist afvalbeleid ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met Waardlanden, een gemeenschappelijke regeling op het gebied van afvalinzameling en -verwerking. Je neemt deel aan regionale overleggen en bereidt bestuurlijke overleggen voor. Daarnaast geef…
- Uitgeest
- 20 uur
Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 juni 2026 Optie op verlenging: 1 x 6 maanden Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Functietitel Procesredacteur / Penvoerder Bestuurlijke Besluitvorming Functieomschrijving Als procesredacteur/penvoerder bestuurlijke besluitvorming werk je zelfstandig aan het vertalen van het kader en de inrichtingskeuzes van het bestuurlijke besluitvormingsproces naar heldere, toegankelijke en consistente…
- Stadskanaal
- 36 uur
- € 6.324,- / € 7.168,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 november 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Als senior medewerker Belasting/WOZ ben je het inhoudelijk aanspreekpunt voor collega’s, het bestuur, de organisatie en externe partijen op het gebied van belastingen en WOZ. Je coördineert de taken binnen het subteam, waarbij je…
- Uitgeest
- 20 - 24 uur
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 30 juni 2026 (advies tot 1 november 2026) Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Publicatiedatum: 6 oktober 2025 Projectleider Egmondermeer Functieomschrijving Voor het gebiedsproces Egmondermeer zoeken wij een ervaren en omgevingsgerichte projectleider met een sterke affiniteit voor natuur, water en het landelijk gebied. Je begeleidt tijdelijk…
- Stadskanaal
- 32 - 36 uur
- € 5.059,- / € 6.324,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Klantmanager Wat ga je doen? Als klantmanager ben je de spin in het web voor de uitkeringsgerechtigden in Stadskanaal bij hun begeleiding naar werk en/of het wegnemen van belemmeringen die de stap naar betaald werk in…
- Almkerk
- 16 uur
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 april 2027 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 19 oktober 2025 Functieomschrijving Als Externe Adviseur Digitale Transformatie en Archiefverwerking binnen het Sociaal Domein draag je zelfstandig bij aan de realisatie van een toekomstbestendige, volledig digitale informatievoorziening. Je werkt resultaatgericht en zonder hiërarchische inbedding samen met interne projectleiders aan de digitale…