Vacature Expert Laadinfrastructuur Privaat en Semipubliek

Expert Laadinfrastructuur Privaat en Semipubliek
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 december 2025

Einddatum: 30 november 2026

Optie op verlenging: 1x 12 maanden

Sluitingsdatum: 3 november 2025

Functieomschrijving

Als Expert laadinfrastructuur privaat en semipubliek ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig realiseren van belangrijke resultaten op het gebied van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen op niet-openbare locaties.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Analyse & verkenning: Je brengt het potentieel in kaart voor semipublieke en private laadinfrastructuur. Dit resulteert in een concreet adviesrapport met prioriteiten, kansen en aanbevelingen voor laadmogelijkheden bij onder andere parkeergarages, bezoekerslocaties, werkgeverslocaties en VvE’s.
  • Advies & ondersteuning: Je fungeert als primair aanspreekpunt voor gemeenten en private partijen in de regio bij het realiseren van laadoplossingen. Je biedt advies en ondersteuning en borgt deze kennis in procedures, werkwijzen en standaarddocumenten, zoals:

    • Een toolkit met standaardovereenkomsten;
    • Vastleggen van taken en verantwoordelijkheden;
    • Advies over benodigde ondersteuning na afloop van de opdracht;
    • Standaard (aanbestedings)documenten en kennisdeling;
    • Onderzoek naar financieringsmogelijkheden.
  • Uitrol & implementatie: Na de onderzoeksfase stel je een minimum aan samenwerkingsafspraken of projecten vast waarbij ondersteuning wordt geboden rondom semipublieke en private laadinfrastructuur in de NAL-regio Oost. Je hanteert hierbij de aanpak voor semipubliek, die de middelen, communicatiekanalen en financiële stimulatie onderzoekt om gemeenten te ondersteunen bij de ontsluiting van semipublieke laadinfrastructuur.

Eisen:

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot en met 30 november 2026 voor minimaal 16 uur en maximaal 24 uur per week
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 – heden) met laadinfrastructuur EN verduurzaming van mobiliteit
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 – heden) met aanbestedingen EN netcongestie EN financieringsmodellen
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 – heden) met een samenwerking tussen overheidsorganisaties en private partijen, in een onpartijdige (faciliterende) rol of vanuit een overheidsorganisatie

Wensen:

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring op het gebied van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring opgedaan bij of voor landelijke (niet stedelijke) gemeentes en/of regio’s, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de actuele ontwikkelingen op het gebied van elektrisch vervoer en laadinfrastructuur, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met semipublieke laadoplossingen in parkeergarages, bezoekerslocaties, werkgeverslocaties en VvE’s, aan te tonen met praktijkvoorbeelden

Competenties:

  • Verbinden: Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden, diverse partijen bij elkaar te brengen en draagvlak te creëren
  • Adviesvaardigheden: Je bent in staat om vanuit vakinhoudelijke kennis en ervaring stakeholders op een prettige en overtuigende manier mee te nemen in je advies. Je houdt rekening met verschillende belangen en weet weerstanden te herkennen en om te buigen. Je past je aanpak aan aan je gesprekspartner en de situatie
  • Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het goed overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal. Je beschikt over grote en diverse informatie verwerkende capaciteiten
  • Omgevingsbewustzijn: Je bent goed geïnformeerd over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere relevante omgevingsfactoren
  • Analytisch vermogen: Je weet een complex probleem te ontleden in elementen en weet hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden. Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je bent tevens in staat overzicht te behouden
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Klantmanager levensonderhoud en Bijzondere Bijstand Detachering
  • Bergen Op Zoom
  • 36 uur
  • € 5.059,- / € 5.692,- per maand

Startdatum: 15 november 2025 Einddatum: 31 december 2025 Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Functieomschrijving Als Klantmanager Levensonderhoud en Bijzondere Bijstand (36 uur per week) beheer je een eigen caseload en beoordeel je aanvragen binnen het kader van de Participatiewet en IOAW. Je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, voert dienstverlenende gesprekken (telefonisch of persoonlijk), schrijft rapportages en handelt aanvragen…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Projectleider Versterking Sociaal Domein ZZP
  • Stadskanaal
  • 28 - 32 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Projectleider Toegang Sociaal Domein Ben jij een gedreven projectleider die de (door)ontwikkeling, implementatie en borging van de gemeentelijke toegang tot het sociaal domein wil vormgeven? In deze rol ben je verantwoordelijk voor het versterken van de…

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Penvoerder processen bestuurlijke besluitvorming ZZP
  • Uitgeest
  • 20 uur

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 juni 2026 Optie op verlenging: 1 x 6 maanden Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Functietitel Procesredacteur / Penvoerder Bestuurlijke Besluitvorming Functieomschrijving Als procesredacteur/penvoerder bestuurlijke besluitvorming werk je zelfstandig aan het vertalen van het kader en de inrichtingskeuzes van het bestuurlijke besluitvormingsproces naar heldere, toegankelijke en consistente…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Projectleider begraafplaatsen ZZP
  • Hoogeveen
  • 16 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 21 oktober 2025 Functieomschrijving Als projectleider begraafplaatsen ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en begeleiden van drie projecten op de begraafplaatsen. Je draagt bij aan de uitvoering van het begraafbeleid van de gemeente en zorgt ervoor dat de…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Raadsgriffier Detachering
  • Alphen
  • 32 uur
  • € 6.371,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: tot 1 juli 2026 Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Als Raadsgriffier ben je de eerste adviseur en ondersteuner van de gemeenteraad en vervul je een centrale rol in de bestuurlijke driehoek tussen de raad, het college en de ambtelijke organisatie. Je adviseert de gemeenteraad…

Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025
Griffier Detachering
  • Breda
  • 36 uur
  • € 7.589,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 19 oktober 2025 Functieomschrijving Griffier Gemeente Breda Als interim-griffier ben jij de verbindende schakel tussen de gemeenteraad, het college en de ambtelijke organisatie. Je ondersteunt de raad in haar kaderstellende, controlerende en volksvertegenwoordigende rol en draagt actief bij aan een goed functionerende…

Reageer voor: 12:00u — 18-10-2025
Projectleider Fysiek Domein Detachering
  • Leiden
  • 24 - 32 uur
  • € 5.481,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: max. 3 jaar Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Projectleider Gebiedsontwikkelingsprojecten Ben jij een bevlogen professional met een hart voor dienstverlening en maatschappelijke betrokkenheid? Wil jij bijdragen aan de transformatie van een bedrijventerrein naar een aantrekkelijk woon-werkgebied? Jouw rol Als projectleider binnen…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Planoloog/Planregisseur Detachering
  • Voorschoten
  • 36 uur
  • € 6.767,- / € 7.399,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 mei 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als planoloog/planregisseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van planologische procedures om ontwikkelingen te faciliteren. Je begeleidt initiatieven van inwoners en ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025