Vacature Functioneel beheerder Beheer Openbare Ruimte (BOR) iAsset

Functioneel beheerder Beheer Openbare Ruimte (BOR) iAsset
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 18-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 november 2025

Einddatum: 17 juli 2026

Optie op verlenging: ja

Sluitingsdatum: 19 oktober 2025

Functieomschrijving

Ben jij een ervaren functioneel beheerder met affiniteit voor data en ICT? Voor het beheer van de openbare ruimte (BOR) zoeken wij een specialist die aan de slag gaat met de moderne BOR-software iAsset, ingericht conform IMBOR 2022. Je ondersteunt en adviseert collega’s en beheerders, voert objectbeheer uit en bent de schakel tussen gebruikers en leverancier bij het oplossen van problemen en het implementeren van nieuwe ontwikkelingen.

Jouw werkzaamheden

  • Functioneel beheer van het Beheer Openbare Ruimte (BOR) pakket iAsset.
  • Adviseren en ondersteunen van collega-beheerders en aannemers die met iAsset werken.
  • Aansturen van de leverancier van iAsset bij het oplossen van problemen.
  • Uitvoeren van controles en objectbeheer, met name op het gebied van groenbeheer en wegen.
  • Converteren van data (zoals IMBOR conversie) en testen van de resultaten.
  • Importeren van civieltechnische objectdata in iAsset en ondersteunen van beheerders bij vragen.

Functie-eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding Informatica of Informatiemanagement.
  • Aantoonbare relevante werkervaring als functioneel of data beheerder BOR binnen een gemeente.
  • Digitale vaardigheden, bij voorkeur kennis van ETL-tooling zoals FME en API’s.
  • Kennis van processen rondom objectbeheer, zoals inspecties conform het handboek bomen en onderhoudsregistratie.
  • Kennis van IMBOR (2022; 2025 is een pré).
  • Ervaring met basisregistraties zoals BGT en de relatie met BOR.
  • Ervaring met GIS is een pré.

Persoonlijke eigenschappen

Wij zoeken een kandidaat met een positieve en kritische werkhouding die eigenaarschap toont, verantwoordelijkheid neemt en proactief te werk gaat. Je hebt oog voor plannen en organiseren en weet mensen te verbinden en te inspireren om hun werkwijzen te veranderen en prestaties te verbeteren.

Eisen:

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord ? Gewijzigd
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) Flexibel Overtuigingskracht/daadkrachtig resultaatgericht samenwerken zelfstandig Gewijzigd
  • De kandidaat beschikt over een HBO opleiding, informatica/informatiemanagement (blijkt uit CV) Gewijzigd
  • Kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van processen rondom beheer openbare ruimte (blijkt uit CV) Gewijzigd
  • De kandidaat heeft minimaal 3-4 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van Imbor (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring op het gebied van functioneel beheer , blijkt uit CV
  • BYOD is van toepassing voor deze opdracht

Wensen:

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft ervaring met andere basisregistraties zoals BGT, ervaring met GIS is een pré
  • De kandidaat is digitaal vaardig (kennis van ETL tooling zoals FME en API’s is een pré), blijkt uit CV
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Functioneel Consultant ZZP
  • Zwolle
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 1 juli 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Als functioneel consultant M365 binnen de afdeling Informatievoorziening en Digitalisering (I&D) ben je verantwoordelijk voor de functionele inrichting en doorontwikkeling van onze geïntegreerde M365-omgeving. Deze omgeving bestaat uit Azure, Microsoft Teams, SharePoint, OneDrive en andere relevante…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025
Projectleider Fysiek Domein Detachering
  • Leiden
  • 24 - 32 uur
  • € 5.481,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: max. 3 jaar Sluitingsdatum: 22 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Projectleider Gebiedsontwikkelingsprojecten Ben jij een bevlogen professional met een hart voor dienstverlening en maatschappelijke betrokkenheid? Wil jij bijdragen aan de transformatie van een bedrijventerrein naar een aantrekkelijk woon-werkgebied? Jouw rol Als projectleider binnen…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Coördinator gezondheid, sport en bewegen Detachering
  • Zeist
  • 16 uur
  • € 2.071,- / € 2.352,- per maand

Startdatum: 10 november 2025 Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Als coördinator gezondheid, sport en bewegen ben jij de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering. Je coördineert het netwerk en bewaakt de voortgang van het uitvoeringsplan gezondheid, sport en bewegen. Je organiseert activiteiten zoals gezondheidsmarkten, stelt periodieke nieuwsbrieven…

Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025
Beleidsadviseur cultuur Detachering
  • Hoogeveen
  • 20 - 32 uur
  • € 3.525,- / € 6.203,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Als beleidsadviseur cultuur ben jij verantwoordelijk voor het gehele cultuurbeleid binnen de gemeente. Je hebt de regie over het cultuurbeleid en zorgt voor de realisatie van de ambities, waarbij de cultuurnota als leidraad dient….

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Projectleider Sociaal Domein Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 5.621,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 14 april 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 23 oktober 2025 Publicatiedatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Maak…

Reageer voor: 12:00u — 22-10-2025
Projectleider Proces en Informatievoorziening Persoonsgerichte Aanpak (PGA) ZZP
  • Roosendaal
  • 28 uur

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 2 mei 2026 Optie op verlenging: ja Projectleider Proces en Informatievoorziening Persoonsgerichte Aanpak (PGA) Jouw rol Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het opzetten en begeleiden van de gegevensdeling binnen de verder te ontwikkelen PGA-structuur. Je werkt samen met interne en externe partners en experts om processen, afspraken en systemen…

Reageer voor: 12:00u — 17-10-2025
Teamleider Parlementair Informatiespecialisten ZZP
  • S-gravenhage
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: 6 maanden Functieomschrijving Als teamleider Parlementair Informatiespecialisten geef je leiding aan een team van 20 specialisten binnen vijf focusgebieden: nieuwsvoorziening, collectiebeheer, parlementaire data, verrijking en relatiebeheer. Je draagt bij aan een optimale informatievoorziening binnen de Tweede Kamer en zorgt voor de continuïteit van de…

Reageer voor: 12:00u — 20-10-2025
Projectleider Openbare Ruimte Detachering
  • Ede
  • 32 - 36 uur
  • € 5.621,- / € 6.998,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 3 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 20 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren Projectleider Openbare Ruimte die zijn of haar kennis en projectervaring wil inzetten voor de realisatie van diverse projecten binnen de gemeente? In deze rol begeleid je gemiddeld zo’n 8 projecten die worden…

Reageer voor: 12:00u — 19-10-2025