Vacature Kwartiermaker Warmtebedrijf Zwolle

Kwartiermaker Warmtebedrijf Zwolle
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Optie op verlenging: 2x 6 maanden

Sluitingsdatum: 17 oktober 2025

Functieomschrijving

Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een inrichtingsplan en bedrijfsplan voor het Warmtebedrijf. Je borgt de governance van het warmtebedrijf binnen de ambtelijke organisatie, waarbij je duidelijk inzichtelijk maakt wat de rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de verschillende stakeholders zijn. Hierbij hanteer je de Wet collectieve warmte en het vastgestelde Ontwikkelkader Warmtebedrijf als leidraad.

Daarnaast werk je aan de verdere invulling van het warmtebedrijf, zodat het klaar is voor de realisatie van warmtenetten en WKO-projecten in diverse wijken. Je ontwikkelt de participatievormen en onderzoekt de rol die bewonersinitiatieven kunnen spelen bij de inrichting van het warmtebedrijf. Tevens stem je af en contracteer je met samenwerkingspartners en zorg je voor de benodigde contracten voor het eerste warmtenet.

Je werkt in een klein team van collega’s binnen de gemeente met juridische, financiële en inhoudelijke kennis van de warmtetransitie. Als kwartiermaker lever je een uitgewerkt inrichtingsvoorstel en bedrijfsplan op, dat ter besluitvorming aan het college en de raad wordt aangeboden.

Eisen:

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met energietransitie in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in de ontwikkeling, begeleiding, voorbereiding van warmtenet-oplossingen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een overheidsinstelling
  • Beschikbaar per 1 december 2025 voor 16 – 24 uur per week

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de ontwikkeling, begeleiding, voorbereiding van warmtenet-oplossingen bij een overheidsinstelling.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een complex speelveld van een gemeentelijke overheid, maatschappelijke en commerciële partijen en bewoners (maar)
  • Aantoonbare werkervaring met proces- en programmamanagement
  • Aantoonbare werkervaring in het opzetten van nieuwe organisaties
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-master niveau

Competenties:

  • Proactief en oplossingsgericht: signaleert wat er speelt in en weet hierop doortastend te handelen; Verbindend: brengt partijen met verschillende belangen bij elkaar en bevordert samenwerking; Omgevingsbewust: weet wat er leeft bij stakeholders, en vertaalt dit naar concrete acties binnen de opdracht; Communicatief sterk: zowel schriftelijk als mondeling helder en empathisch in communicatie met uiteenlopende doelgroepen; weet belangen te verenigen en draagvlak te creëren binnen de gemeente, maar ook bij woningcorporaties, VVE’s en projectontwikkelaars. Bestuurlijk sensitief: schakelt gemakkelijk tussen ambtelijke, politieke en maatschappelijke context
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Beleidsadviseur geluid Detachering
  • Breda
  • 24 - 32 uur
  • € 4.497,- / € 6.933,- per maand

Startdatum: 13 oktober 2025 Einddatum: 30 april 2026 Optie op verlenging: Ja, meerder opties tot verlenging mogelijk Sluitingsdatum: 30 oktober 2025 Functieomschrijving Beleidsadviseur Geluid Als beleidsadviseur geluid ben je mede verantwoordelijk voor beleidsontwikkelingen, innovatie en implementatie van het milieubeleid, met een specifieke focus op geluid en trillingen. Je vertaalt relevante wet- en regelgeving en bestaande…

Reageer voor: 12:00u — 29-10-2025
Senior Vergunningsverlener / Procesmanager Detachering
  • Utrecht
  • 36 uur
  • € 5.270,- / € 5.903,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 november 2026 Optie op verlenging: met mogelijke optie tot verlenging Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Publicatiedatum: 6 oktober 2025 Functieomschrijving Als ervaren professional binnen onze vergunningenorganisatie behandel je aanvragen voor omgevingsvergunningen in de gebouwde omgeving. Je richt je vooral op complexe omgevingsoverleggen en de daaropvolgende vergunningaanvragen, met dossiers zoals grote…

Reageer voor: 12:00u — 15-10-2025
Toezichthouder / Directievoerder Openbare Ruimte ZZP
  • Houten
  • 20 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 5 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Functieomschrijving Als Toezichthouder / Directievoerder ben jij verantwoordelijk voor het bewaken van de kwaliteit, voortgang en kosten van integrale infrastructurele projecten gebaseerd op RAW-bestekken. Je beoordeelt stelposten, adviseert over aanbiedingen voor meer- en minderwerk en houdt de projectadministratie nauwkeurig bij. Je…

Reageer voor: 12:00u — 21-10-2025
Adviseur Ondergrondse Infrastructuur (Kabels en Leidingen) Detachering
  • Arnhem
  • 32 - 36 uur
  • € 6.184,- / € 8.010,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 december 2026 Optie op verlenging: Nee Sluitingsdatum: 4 november 2025 Functieomschrijving Als Adviseur Ondergrondse Infrastructuur (OI) binnen het team Realisatie draag je bij aan het vlot, veilig, betaalbaar en klimaatneutraal houden van het provinciale wegennet. Je werkt voornamelijk vanuit het Provinciehuis in Arnhem en bent regelmatig aanwezig op projectlocaties…

Reageer voor: 12:00u — 03-11-2025
Senior Vergunningverlener Omgevingswet Detachering
  • Leidschendam
  • 36 uur
  • € 6.977,- / € 7.821,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 3 mei 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Als specialist omgevingsvergunningen ben je verantwoordelijk voor de behandeling van middelgrote tot grote aanvragen. Je voert regie over het gehele proces, waarbij je alle activiteiten initieert, coördineert en toetst. Je stemt af met interne…

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Planjurist Ruimtelijke Ordening Detachering
  • Katwijk
  • 24 - 36 uur
  • € 5.340,- / € 9.612,- per maand

Startdatum: 3 november 2025 Einddatum: 3 november 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Als Planjurist Ruimtelijke Ordening draag je bij aan de ruimtelijke ontwikkeling van onze veelzijdige gemeente. Je richt je op projectopgaven zoals gebiedsontwikkeling Valkenhorst en op de ontwikkeling van het omgevingswetinstrumentarium. Daarnaast geef je integrale advisering bij…

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Senior Medewerker Ruimtelijke Ordening/Planoloog Detachering
  • Haaksbergen
  • 24 uur
  • € 4.778,- / € 5.340,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 10 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 27 oktober 2025 Functieomschrijving Als specialist ruimtelijke ontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van (complexere) ruimtelijke procedures van begin tot eind. Je richt je met name op de ontwikkeling van (tijdelijke) woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je nauw samenwerkt met…

Reageer voor: 12:00u — 26-10-2025
Adviseur ruimtelijke ontwikkeling (planoloog) ZZP
  • Beneden-leeuwen
  • 16 - 24 uur

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 3x 3 maanden Functieomschrijving Als beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling ben jij de enthousiaste professional die zich thuis voelt in een informele en praktische organisatie. Je brengt jouw ervaring en expertise tijdelijk in om lopende dossiers op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling verder te brengen. In…

Reageer voor: 12:00u — 17-10-2025