Vacature Procesregisseur

Procesregisseur
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 november 2025

Einddatum: 31 januari 2026

Optie op verlenging: Ja

Sluitingsdatum: 13 oktober 2025

Functieomschrijving Procesregisseur

Als Procesregisseur (PR) ben jij de spil in de begeleiding van werkgevers bij preventief verzuim en verzuimbegeleiding van medewerkers. Je adviseert werkgevers op strategisch, tactisch en operationeel niveau, zonder inzage in medische dossiers, en zorgt voor optimale samenwerking met interne en externe betrokkenen rondom (dreigend) langdurige arbeidsongeschiktheid. Je volgt hierbij de geldende richtlijnen zoals WVP, STECR en NVAB.

Verantwoordelijkheden

  • Beheersen van risico’s en schadelast op het gebied van verzuim en WIA voor werkgever, werknemer en inkomensverzekeraar.
  • Samenwerken met werkgevers en interne teams rondom preventieve maatregelen, verzuimbegeleiding en re-integratietrajecten.
  • Benutten van financierings- en subsidiemogelijkheden via verzekeraars en UWV, en attenderen op no-risk regelingen en vangnetsituaties.
  • Zorgen voor naleving van veranderende sociale zekerheidswetgeving.
  • Aanleveren van managementinformatie met waardevolle inzichten en aanbevelingen.

Taken

  • Begeleiden, adviseren en coachen van werkgevers bij preventie, verzuim en re-integratie van medewerkers.
  • Samenwerken met casemanagers om verzuim- en re-integratieprocessen te optimaliseren.
  • Periodiek toetsen van preventie-, verzuim- en re-integratieprocessen aan wettelijke kaders.
  • Bespreken van lopende verzuimdossiers met werkgevers conform contractafspraken.
  • Adviseren en coachen van leidinggevenden en HR over preventie, vitaliteit, verzuimbegeleiding en interventies.
  • Signaleren en adviseren over verbeteringen in verzuimbegeleiding met een proactieve houding.
  • Adviseren en coördineren van bezwaar- en beroepsprocedures tegen UWV-beslissingen.
  • Aanspreekpunt zijn voor verzekeraars en onderhouden van contacten.
  • Genereren, bespreken en analyseren van verzuimdata en opstellen van kwartaalverslagen in samenwerking met casemanagers.
  • Bespreken van analyses, signalen, conclusies en preventiemogelijkheden met werkgevers.

Activiteiten richting werkgever op dossierniveau

  • Adviseren en coachen van leidinggevenden en HR bij verzuimdossiers, inclusief het voeren van (frequente) verzuimgesprekken.
  • Zorgdragen voor administratieve verzuimprocesbegeleiding en naleving van wettelijke en contractuele verplichtingen.
  • Ondersteunen bij het opstellen van UWV-documenten zoals het Plan van Aanpak.
  • Bewaken van voortgang en gemaakte afspraken binnen het re-integratieproces.
  • Vastleggen van afspraken in dossierbeheer systemen (XpertSuite).
  • Faciliteren van overleg met alle betrokken partijen op dossierniveau.
  • Onderzoeken van financieringsmogelijkheden bij verzekeraars en adviseren over subsidies en vergoedingen.
  • Samenwerken met casemanagers en support bij het inregelen, opstarten, begeleiden en evalueren van interventies.
  • Formuleren van vraagstellingen voor casemanagers en bedrijfsartsen in overleg met werkgevers.
  • Adviseren over inzet van deskundigenoordeel bij UWV.
  • Adviseren over sancties bij onvoldoende medewerking aan re-integratietrajecten of bedrijfsartsoproepen.
  • Stimuleren van een proactieve houding van alle betrokken partijen in het verzuimproces.
  • Bespreken en escaleren indien leidinggevenden niet actief bijdragen aan herstel en re-integratie.
  • Verstrekken van verzuimdata en managementinformatie conform afspraken op afdelings- of managersniveau.
  • Bespreken en adviseren over mogelijkheden voor bezwaar en beroep tegen UWV-beslissingen.

Eisen:

  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als Procesregisseur
  • Kandidaat heeft minimaal HBO of WO, bij voorkeur richting HRM, Arbeids- en Organisatiekunde, Bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Ervaring met XpertSuite en/of vergelijkbare verzuimsystemen
  • Ervaring binnen AD&C/A&D-omgevingen, samenwerking met inkomensverzekeraars en complexe (publieke/bedrijfsmatige) organisaties
  • Ervaring met procesoptimalisatie (bijv. Lean/Six Sigma), coaching van leidinggevenden en implementeren van verbetermogelijkheden in verzuimbegeleiding
  • Aantoonbare ervaring met arbeidsconflicten, deskundigenoordelen aanvragen en procesregie bij langdurige arbeidsongeschiktheid
  • Certificering: Bijv. Register Casemanager (Rccm/Cm), CROV, STECR-certificaten of vergelijkbaar
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Beleidsadviseur Wonen Detachering
  • Baarn
  • 24 uur
  • € 4.090,- / € 4.652,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 10 oktober 2025 Functieomschrijving Beleidsadviseur Wonen Ben jij een ervaren beleidsadviseur met een passie voor wonen en wil je bijdragen aan het ontwikkelen en uitvoeren van lokaal woonbeleid? Je werkt nauw samen met de strategisch adviseur en bent verantwoordelijk voor…

Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025
Strategisch adviseur grondzaken Powerport Detachering
  • Zevenbergen
  • 24 uur
  • € 5.453,- / € 6.015,- per maand

Startdatum: 20 oktober 2025 Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 12 oktober 2025 Functieomschrijving Als Strategisch Adviseur Grondzaken Powerport speel je een cruciale rol in het ontwikkelen van de grondstrategie binnen het gebiedsontwikkelingsprogramma Powerport. Je werkt nauw samen met Rijk en Provincie om eind 2025 te komen tot een richtinggevende uitspraak over…

Reageer voor: 12:00u — 11-10-2025
Teamleider Inzameling ZZP
  • Soest
  • 32 - 36 uur

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 november 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 14 oktober 2025 Functieomschrijving Teamleider Inzameling Ben jij een ervaren leider die graag een grote en diverse organisatie aanstuurt? Als teamleider Inzameling ben je verantwoordelijk voor het team Inzameling, bestaande uit ongeveer 100 FTE inclusief inhuurkrachten. Je werkt samen met…

Reageer voor: 12:00u — 13-10-2025
Contractmanager Sociaal Beleid / Geweld in Afhankelijkheidsrelaties Detachering
  • Breda
  • 28 - 36 uur
  • € 5.410,- / € 7.800,- per maand

Startdatum: 27 oktober 2025 Einddatum: 30 januari 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 9 oktober 2025 Functietitel Contractmanager Sociaal Beleid – Geweld in Afhankelijkheidsrelaties (GIA) Functieomschrijving Als contractmanager Sociaal Beleid met focus op Geweld in Afhankelijkheidsrelaties ben jij dé financieel expert en het eerste aanspreekpunt voor beleidsadviseurs binnen dit thema. Je bent verantwoordelijk voor het…

Reageer voor: 12:00u — 08-10-2025
Interim Manager Planning Detachering
  • Utrecht
  • 32 - 36 uur
  • € 5.246,- / € 6.745,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren manager of allround (project)manager met leidinggevende kwaliteiten? Voor onze landelijke afdeling planning zoeken wij een tijdelijke manager planning/allround (project)manager voor 32-36 uur per week, voor een periode van 6 maanden ter vervanging…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025
Begeleider Jeugdconsulenten ZZP
  • Voorschoten
  • 36 uur

Startdatum: 20 oktober 2025 Einddatum: 20 april 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 9 oktober 2025 Functieomschrijving Als Begeleider jeugdconsulenten binnen het Sociaal Service Team ondersteun en coach je minder ervaren jeugdconsulenten. Je draagt kennis en kunde over bij complexe gevallen en zorgt voor het inwerken van nieuwe medewerkers. Je helpt jeugdconsulenten bij:…

Reageer voor: 12:00u — 08-10-2025
Bestuursadviseur Detachering
  • Dronten
  • 24 - 32 uur
  • € 5.340,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 8 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een tijdelijke, zeer ervaren bestuursadviseur met expertise in het sociaal domein, die effectief kan schakelen, verbinden en bruggen bouwen tussen bestuur en organisatie. In deze rol ben je de sparringpartner voor het…

Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025
Interim teamleider buitendienst Detachering
  • Huizen
  • 32 - 36 uur
  • € 6.184,- / € 7.589,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 10 oktober 2025 Functieomschrijving Als interim teamleider Service en omgevingsbeheer ben je verantwoordelijk voor het mogelijk maken en ontwikkelen van de taakuitvoering van het team Service en omgevingsbeheer. Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de afdeling…

Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025