Vacature Consulent Inkomen
- Nieuwegein
- 32 - 36 uur
- 5059-6324 per maand

Vacature omschrijving
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Einddatum: 24 februari 2026
Optie op verlenging: 2x 3 maanden
Sluitingsdatum: 10 oktober 2025
Functieomschrijving
Als Consulent Inkomen ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig beoordelen en rapporteren over de rechtmatigheid van aanvragen levensonderhoud, beëindigingen en mutaties binnen de Participatiewet, IOAW en in beperkte mate IOAZ.
Je verzorgt de intake en behandelt complexe aanvragen op het gebied van bijstandsuitkeringen. Daarnaast informeer en adviseer je burgers hierover. Je hebt een verwijsfunctie, zowel intern naar andere afdelingen als extern naar maatschappelijke instanties, met het oog op het aanpakken van multi-problematiek. Ook geef je voorlichtingsbijeenkomsten aan klanten en netwerkpartners.
Je onderzoekt de juistheid van verstrekte uitkeringen en doet op basis daarvan voorstellen voor terugvordering en/of het opleggen van boeten. Dankzij jouw analytische en diagnostische vaardigheden breng je de situatie van de klant goed in kaart. Je biedt maatwerk en weet tegelijkertijd tijdig knopen door te hakken.
Daarnaast signaleer je vermoedens van financiële problemen en oneigenlijk gebruik van middelen.
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Inkomen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet, algemene wet bestuursrecht en regelingen met inkomensafhankelijke componenten. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan
Wensen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD of rechten
- Kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen te werken op kantoor van Werk en Inkomen Lekstroom, waaronder op de vrijdag .
Competenties:
- Zorgvuldig handelen
- Samenwerken
- Sterk in oordeelsvorming en conflicthantering
- Oplossingsgericht en bereid om verder te kijken dan je eigen domein
- Affiniteit met toepassen van de menselijke maat en klant centraal
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Domburg
- 20 uur
- € 2.225,- / € 2.577,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 december 2025 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Als medewerker frontoffice ben je verantwoordelijk voor het behandelen van aanvragen voor reisdocumenten, rijbewijzen en uittreksels aan de balie. Daarnaast werk je in het klantcontactcentrum waar je telefonisch en per e-mail vragen van inwoners beantwoordt. Je…
- Zoetermeer
- 16 uur
- € 1.508,- / € 1.790,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 27 oktober 2026 Optie op verlenging: 1x 12 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Als Secretaris Adviesraad Sociaal Domein (ASD) & Raad voor de Fysieke Toegankelijkheid (RFT) ondersteun je beide adviesorganen binnen het Sociaal Domein. Je bereidt vergaderingen voor, zorgt voor tijdige agendering van dossiers en faciliteert de leden van…
- Rotterdam
- 36 uur
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 oktober 2026 Optie op verlenging: Ja, afhankelijk van voortgang project. Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Senior Document Controller Als Senior Document Controller ben je verantwoordelijk voor het beheren van alle documenten die verband houden met engineering-, bouw- en operationele activiteiten binnen het project. Je zorgt voor het organiseren, opslaan…
- Schipluiden
- 24 - 32 uur
- € 2.544,- / € 3.954,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 29 april 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 15 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een nauwkeurige, dienstverlenende en zelfstandig werkende professional? Dan is deze functie als coördinator binnen het vergunningenproces iets voor jou. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers, bedrijven en interne collega’s en zorgt ervoor dat…
- Roosendaal
- 28 uur
- € 3.410,- / € 4.066,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: ja Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Functieomschrijving Als Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken ben jij het eerste aanspreekpunt en de vraagbaak voor je collega’s. Je zorgt ervoor dat zij hun werk goed kunnen doen en betrekt hen actief bij ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie. Je schakelt proactief…
- Zaltbommel
- 28 uur
- € 3.279,- / € 3.803,- per maand
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 31 maart 2026 Optie op verlenging: 1x 4 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Als allround medewerker burgerzaken speel je een belangrijke rol binnen de backoffice. Je werkt samen met ongeveer 12 collega’s in een flexibel en gezellig team, bestaande uit medewerkers van jong tot oud. De functie biedt een…
- Alphen
- 32 uur
- € 6.371,- / € 7.870,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: tot 1 juli 2026 Sluitingsdatum: 16 oktober 2025 Functieomschrijving Als Raadsgriffier ben je de eerste adviseur en ondersteuner van de gemeenteraad en vervul je een centrale rol in de bestuurlijke driehoek tussen de raad, het college en de ambtelijke organisatie. Je adviseert de gemeenteraad…
- Gouda
- 32 - 36 uur
- € 2.436,- / € 3.162,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 24 januari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 10 oktober 2025 Functieomschrijving Als planner ben je verantwoordelijk voor het inplannen van alle contractmanagementgesprekken voor 2026 binnen de regio Midden-Holland. Je werkt nauw samen met een team van 13 contractmanagers en plant contactmomenten met in totaal 225…