Vacature Senior Financieel adviseur

Senior Financieel adviseur
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 27 oktober 2025

Einddatum: 27 januari 2026

Optie op verlenging: 3x 3 maanden

Sluitingsdatum: 10 oktober 2025

Functieomschrijving

Als senior adviseur financieel ben jij de verbindende schakel binnen onze organisatie. Je brengt jouw kennis en kunde mee en bent in staat om integraal naar vraagstukken te kijken en hierover te adviseren. Je communiceert op een manier die jou tot een succesvolle financieel professional maakt: in begrijpelijke taal, met oog voor de standpunten en belangen van anderen. Door cijfers te vertalen naar inzichtelijke adviezen draag je bij aan goede besluitvorming, ook bij politiek-bestuurlijk gevoelige thema’s.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Inhoudelijke ondersteuning en coördinatie van de werkzaamheden van financieel adviseurs.
  • Meewerken aan en verantwoordelijk zijn voor producten binnen de Planning & Control-cyclus, zoals de jaarstukken en de begroting.
  • Zorgen dat deze producten op een goede wijze ter besluitvorming worden voorgelegd aan het management, het college en de gemeenteraad.
  • Adviseren van de teams informatie en ruimtelijke ontwikkeling en sport.
  • Adviseren van het managementteam (MT) en de staf.
  • Adviseren van het college.
  • Verantwoordelijk voor onderdelen binnen de P&C-cyclus.
  • Doorrekenen van circulaires en de Algemene Uitkering.
  • Verantwoordelijk voor de verbonden partij ODRN.
  • Verantwoordelijk voor de begrotingsrichtlijnen Regio Nijmegen.
  • Verantwoordelijk voor het grondbeleid.

Overige informatie

Het team werkt samen om de werkzaamheden op te vangen, waardoor er mogelijk verschuivingen in taken kunnen optreden en extra taken kunnen bijkomen.

Eisen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het doorrekenen van circulaires/ Algemene uitkering en het op/aanleveren van onderdelen van de P&C cyclus
  • Aantoonbare werkervaring met grondbeleid en en begrotingslijnen voor een regio, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met grondbeleid en en begrotingslijnen voor een regio, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiele adviseuring binnen de domeineninformatie, ruimtelijke ontwikkeling of sport
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv

Competenties:

  • Teamplayer
  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Luisteren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Kwartiermaker financiën ZZP
  • Hilvarenbeek
  • 24 uur

Startdatum: 20 oktober 2025 Einddatum: 19 januari 2026 Optie op verlenging: ja eventuele verlenging is mogelijk Functieomschrijving Als Kwartiermaker Financiën begeleid en optimaliseer je de transitie binnen het team rondom de Planning & Control (P&C) cyclus. Je zorgt voor een efficiëntere werkwijze en een toekomstbestendige taakverdeling binnen het team. Jouw verantwoordelijkheden Begeleiden van de overdracht…

Reageer voor: 12:00u — 10-10-2025
Financieel Expert Informatisering & Automatisering Detachering
  • Uitgeest
  • 24 - 36 uur
  • € 5.200,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: 3 x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Publicatiedatum: 2 oktober 2025 Functieomschrijving Als Financieel Expert binnen het team Informatisering ben jij de strategische sparringpartner op het gebied van financiën binnen het I&A-domein. Je overziet niet alleen de cijfers, maar begrijpt ook de bredere…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025
Functioneel beheerder K2 Financiën Detachering
  • Zwolle
  • 15 - 32 uur
  • € 2.460,- / € 5.996,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 29 november 2025 Sluitingsdatum: 15 augustus 2025 Gemeente Hengelo Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als…

Reageer voor: 12:00u — 08-10-2025
Projectleider opzetten projectadministratie ZZP
  • Houten
  • 32 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Duur: 6 maanden Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Functieomschrijving Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het inregelen van de administratie van ruimtelijke projecten. Je werkt nauw samen met de teams Ruimtelijke Ontwikkeling, Ruimtelijke Projecten en Financiën en Inkoop. Op basis van het vooronderzoek "Grip op projecten" stel je…

Reageer voor: 12:00u — 14-10-2025
Medewerker Financiën en Control ZZP
  • Klaaswaal
  • 8 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 28 juni 2026 Optie op verlenging: 3x 4 maanden Sluitingsdatum: 14 oktober 2025 Functieomschrijving In deze functie ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarlijkse belastingramingen voor het waterschap. Daarnaast lever je jouw expertise in gesprekken met het waterschap. Je ondersteunt ook bij aanbestedingsvraagstukken en draagt bij aan de…

Reageer voor: 12:00u — 13-10-2025
Business Controller ZZP
  • Hoorn
  • 36 uur

Startdatum: 15 november 2025 Duur: 6 maanden Optie op verlenging: 2x 6 maanden Functieomschrijving Als business controller werk je zelfstandig aan het opstellen van diverse producten binnen de Planning & Control (P&C) cyclus. De nadruk ligt op het opstellen van de jaarrekening 2025, inclusief de jaarrapportage over het uitvoeringsprogramma VTH, en de begroting 2027. Deze…

Reageer voor: 12:00u — 13-10-2025
Junior financieel adviseur Detachering
  • Houten
  • 32 - 36 uur
  • € 4.309,- / € 4.848,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 29 april 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 15 oktober 2025 Functieomschrijving Als junior financieel adviseur binnen ons team financieel advies speel je een belangrijke rol in het ondersteunen en versterken van het team. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit: Ondersteunen van de coördinator financieel advies Opzetten en…

Reageer voor: 12:00u — 14-10-2025