Vacature Interim teamleider buitendienst
- Huizen
- 32 - 36 uur
- 6184-7589 per maand

Vacature omschrijving
Startdatum: 1 november 2025
Einddatum: 1 mei 2026
Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10 oktober 2025
Functieomschrijving
Als interim teamleider Service en omgevingsbeheer ben je verantwoordelijk voor het mogelijk maken en ontwikkelen van de taakuitvoering van het team Service en omgevingsbeheer. Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de afdeling en zorgt voor een toekomstgerichte en duurzame invulling van het werkpakket binnen de service en het omgevingsbeheer van de openbare ruimte.
Jouw verantwoordelijkheden
- Leidinggeven: Je geeft vanuit dienend leiderschap leiding aan het team. Je bent mensgericht, verbindend, sensitief en transparant, en tegelijkertijd daadkrachtig, doelbewust en duidelijk in communicatie en beslissingen.
- Samenwerking: Je werkt nauw samen met de drie coördinatoren die de functionele leiding aan de medewerkers verzorgen, evenals met het afdelingshoofd en de teamleider van het beheerteam.
- Teamondersteuning en ontwikkeling: Je regelt wat het team nodig heeft, bouwt toekomstgericht mee aan de afdeling en stuurt, coacht, adviseert en structureert op de teamtaken.
- Personeels- en bedrijfsvoering: Je bent verantwoordelijk voor personeelsaangelegenheden, bedrijfsvoering en financiële zaken binnen het team.
- Verbinding: Je verbindt het team met assetmanagement, bestuur, management, organisatie, bedrijfsvoering, beleid en projecten.
Over het team
Het team Service en omgevingsbeheer bestaat uit circa 35 medewerkers en is actief in de buitendienst. Het team bereidt onderhoud voor en voert dit uit in de openbare ruimte, met werkzaamheden variërend van straatvegen en bomen snoeien tot begraafplaatsbeheer en straatreiniging. Samen met verschillende aannemers werkt het team aan een groene, schone en veilige buitenruimte. De uitvalsbasis van het team is de gemeentewerf.
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
- Uiterlijk beschikbaarheid per 1 november 2025 voor 32 tot 36 uur per week
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (interim) leidinggevende in de afgelopen 10 jaar
Wensen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met leidinggeven aan een buitendienst binnen een gemeente, waarvan minimaal een half jaar in een vergelijkbare buitendienst
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring met het verbinden van assetmanagement aan uitvoerend werk in de openbare ruimte in de afgelopen 10 jaar
- Aantoonbare kennis van en werkervaring met beleid voor beheer en onderhoud van de openbare buitenruimte in de afgelopen 10 jaar
- Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsmanagement in uitvoerende diensten
- Aantoonbare werkervaring met werken in een bestuurlijk-politieke omgeving
Competenties:
- Je hebt een dienende/coachende stijl van leidinggeven; Je bent oplossingsgericht; Je weet anderen op een prettige manier te motiveren en te overtuigen; Je bent resultaatgericht, verbindend en kan uitstekend overzicht houden; Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk; Je bent omgevingsbewust, betrokken en hebt een goed inzicht in en gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen; Je bent een teamspeler en gericht op samenwerken
Is dit een opdracht voor jou?
Hoe het werkt?
Gerelateerde vacatures
- Amsterdam
- 32 - 36 uur
- € 6.371,- / € 8.011,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Publicatiedatum: 7 oktober 2025 Functieomschrijving Als…
- Dronten
- 24 - 32 uur
- € 5.340,- / € 7.870,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 8 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een tijdelijke, zeer ervaren bestuursadviseur met expertise in het sociaal domein, die effectief kan schakelen, verbinden en bruggen bouwen tussen bestuur en organisatie. In deze rol ben je de sparringpartner voor het…
- Zoetermeer
- 36 uur
- € 5.902,- / € 7.167,- per maand
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 27 april 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Als unitmanager binnen de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) ben je samen met een collega unitmanager verantwoordelijk voor ruim 35 Fte handhavers. Je stuurt direct twee ploegen aan die het visitekaartje van de gemeente in…
- Dalfsen
- 24 - 28 uur
- € 4.357,- / € 5.575,- per maand
Startdatum: 1 november 2025 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 10 oktober 2025 Functieomschrijving Als regelanalist en beheerder van het omgevingsplan ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces rondom de totstandkoming, het onderhoud en de publicatie van toepasbare regels binnen het ruimtelijk domein. Je beheert het omgevingsplan technisch en inhoudelijk en zorgt…
- Tubbergen
- 36 uur
- € 6.324,- / € 7.168,- per maand
Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 november 2027 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 14 oktober 2025 Functieomschrijving Als adviseur Processen maak je deel uit van het team Processen, bestaande uit tien medewerkers. Samen zorg je ervoor dat de processen binnen Noaberkracht soepel verlopen en dat de gebruikte applicaties goed functioneren. Je bent een…
- Breda
- 24 uur
- € 4.778,- / € 5.172,- per maand
Startdatum: 20 oktober 2025 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functietitel Projectleider Hulpverleningsprocessen Functieomschrijving Als Projectleider Hulpverleningsprocessen ben je verantwoordelijk voor het inrichten en uniformeren van de hulpverleningsprocessen aan de voorkant van het Stevig Lokaal Team (SLT), met een focus op veiligheidscasuïstiek en dreigende uithuisplaatsing. Je ontwikkelt en implementeert…
- Utrecht
- 32 - 36 uur
Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Publicatiedatum: 30 september 2025 Functieomschrijving Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen. Je begeleidt zelfstandig Europese aanbestedingen en zorgt voor het realiseren van de gestelde doelen, zoals het…
- Utrecht
- 32 - 36 uur
- € 5.246,- / € 6.745,- per maand
Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren manager of allround (project)manager met leidinggevende kwaliteiten? Voor onze landelijke afdeling planning zoeken wij een tijdelijke manager planning/allround (project)manager voor 32-36 uur per week, voor een periode van 6 maanden ter vervanging…