Vacature Interim teamleider buitendienst

Interim teamleider buitendienst
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: 1 november 2025

Einddatum: 1 mei 2026

Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Sluitingsdatum: 10 oktober 2025

Functieomschrijving

Als interim teamleider Service en omgevingsbeheer ben je verantwoordelijk voor het mogelijk maken en ontwikkelen van de taakuitvoering van het team Service en omgevingsbeheer. Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de afdeling en zorgt voor een toekomstgerichte en duurzame invulling van het werkpakket binnen de service en het omgevingsbeheer van de openbare ruimte.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven: Je geeft vanuit dienend leiderschap leiding aan het team. Je bent mensgericht, verbindend, sensitief en transparant, en tegelijkertijd daadkrachtig, doelbewust en duidelijk in communicatie en beslissingen.
  • Samenwerking: Je werkt nauw samen met de drie coördinatoren die de functionele leiding aan de medewerkers verzorgen, evenals met het afdelingshoofd en de teamleider van het beheerteam.
  • Teamondersteuning en ontwikkeling: Je regelt wat het team nodig heeft, bouwt toekomstgericht mee aan de afdeling en stuurt, coacht, adviseert en structureert op de teamtaken.
  • Personeels- en bedrijfsvoering: Je bent verantwoordelijk voor personeelsaangelegenheden, bedrijfsvoering en financiële zaken binnen het team.
  • Verbinding: Je verbindt het team met assetmanagement, bestuur, management, organisatie, bedrijfsvoering, beleid en projecten.

Over het team

Het team Service en omgevingsbeheer bestaat uit circa 35 medewerkers en is actief in de buitendienst. Het team bereidt onderhoud voor en voert dit uit in de openbare ruimte, met werkzaamheden variërend van straatvegen en bomen snoeien tot begraafplaatsbeheer en straatreiniging. Samen met verschillende aannemers werkt het team aan een groene, schone en veilige buitenruimte. De uitvalsbasis van het team is de gemeentewerf.

Eisen:

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Uiterlijk beschikbaarheid per 1 november 2025 voor 32 tot 36 uur per week
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (interim) leidinggevende in de afgelopen 10 jaar

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met leidinggeven aan een buitendienst binnen een gemeente, waarvan minimaal een half jaar in een vergelijkbare buitendienst
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met het verbinden van assetmanagement aan uitvoerend werk in de openbare ruimte in de afgelopen 10 jaar
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met beleid voor beheer en onderhoud van de openbare buitenruimte in de afgelopen 10 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsmanagement in uitvoerende diensten
  • Aantoonbare werkervaring met werken in een bestuurlijk-politieke omgeving

Competenties:

  • Je hebt een dienende/coachende stijl van leidinggeven; Je bent oplossingsgericht; Je weet anderen op een prettige manier te motiveren en te overtuigen; Je bent resultaatgericht, verbindend en kan uitstekend overzicht houden; Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk; Je bent omgevingsbewust, betrokken en hebt een goed inzicht in en gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen; Je bent een teamspeler en gericht op samenwerken
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Medewerker vergunningen APV senior Detachering
  • Amsterdam
  • 32 - 36 uur
  • € 6.371,- / € 8.011,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 31 januari 2026 Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. Sluitingsdatum: 17 oktober 2025 Publicatiedatum: 7 oktober 2025 Functieomschrijving Als…

Reageer voor: 12:00u — 16-10-2025
Bestuursadviseur Detachering
  • Dronten
  • 24 - 32 uur
  • € 5.340,- / € 7.870,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 8 oktober 2025 Functieomschrijving Wij zoeken een tijdelijke, zeer ervaren bestuursadviseur met expertise in het sociaal domein, die effectief kan schakelen, verbinden en bruggen bouwen tussen bestuur en organisatie. In deze rol ben je de sparringpartner voor het…

Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025
Unitmanager Toezicht en Handhaving Detachering
  • Zoetermeer
  • 36 uur
  • € 5.902,- / € 7.167,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 27 april 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Als unitmanager binnen de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) ben je samen met een collega unitmanager verantwoordelijk voor ruim 35 Fte handhavers. Je stuurt direct twee ploegen aan die het visitekaartje van de gemeente in…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025
Regelanalist en beheerder omgevingsplan Dalfsen Detachering
  • Dalfsen
  • 24 - 28 uur
  • € 4.357,- / € 5.575,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 10 oktober 2025 Functieomschrijving Als regelanalist en beheerder van het omgevingsplan ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces rondom de totstandkoming, het onderhoud en de publicatie van toepasbare regels binnen het ruimtelijk domein. Je beheert het omgevingsplan technisch en inhoudelijk en zorgt…

Reageer voor: 12:00u — 09-10-2025
Adviseur Processen Detachering
  • Tubbergen
  • 36 uur
  • € 6.324,- / € 7.168,- per maand

Startdatum: 1 november 2025 Einddatum: 1 november 2027 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 14 oktober 2025 Functieomschrijving Als adviseur Processen maak je deel uit van het team Processen, bestaande uit tien medewerkers. Samen zorg je ervoor dat de processen binnen Noaberkracht soepel verlopen en dat de gebruikte applicaties goed functioneren. Je bent een…

Reageer voor: 12:00u — 13-10-2025
Projectleider hulpverleningsprocessen Detachering
  • Breda
  • 24 uur
  • € 4.778,- / € 5.172,- per maand

Startdatum: 20 oktober 2025 Einddatum: 31 december 2026 Optie op verlenging: Ja Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functietitel Projectleider Hulpverleningsprocessen Functieomschrijving Als Projectleider Hulpverleningsprocessen ben je verantwoordelijk voor het inrichten en uniformeren van de hulpverleningsprocessen aan de voorkant van het Stevig Lokaal Team (SLT), met een focus op veiligheidscasuïstiek en dreigende uithuisplaatsing. Je ontwikkelt en implementeert…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025
Projectleider aanbestedingstrajecten ZZP
  • Utrecht
  • 32 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 maart 2026 Optie op verlenging: met mogelijke opties tot verlenging Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Publicatiedatum: 30 september 2025 Functieomschrijving Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen. Je begeleidt zelfstandig Europese aanbestedingen en zorgt voor het realiseren van de gestelde doelen, zoals het…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025
Interim Manager Planning Detachering
  • Utrecht
  • 32 - 36 uur
  • € 5.246,- / € 6.745,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 13 oktober 2025 Functieomschrijving Ben jij een ervaren manager of allround (project)manager met leidinggevende kwaliteiten? Voor onze landelijke afdeling planning zoeken wij een tijdelijke manager planning/allround (project)manager voor 32-36 uur per week, voor een periode van 6 maanden ter vervanging…

Reageer voor: 12:00u — 12-10-2025