Vacature Projecleider aanbesteding financieel systeem

Projecleider aanbesteding financieel systeem
ZZP
Reageer voor: 12:00u — 21-09-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 17 december 2025

Optie op verlenging: 1 maal 3 maanden

Sluitingsdatum: 3 september 2025

We werken waarderend en vanuit de bedoeling In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Het team
Het team Financiën bestaat uit adviseurs financiën en (senior) medewerkers administratie.

Werken bij onze gemeente betekent werken in een ambitieuze organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng, verantwoordelijkheid, flexibel werken en groei.

De kernvraag bij ons werk is steeds: wat kan ik voor Rhenen betekenen? We noemen dit ‘werken vanuit de bedoeling’. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in onderwerpen die je interessant vindt. We zijn een open en dynamische organisatie, met betrokken collega’s. Waarin je werkt tussen, naast en met de inwoners van Rhenen.

Achtergrond
De gemeente Rhenen wil een nieuw financieel systeem selecteren en implementeren. De huidige oplossing voldoet niet meer aan de eisen voor efficiënt financieel beheer en toekomstige ontwikkelingen. Het traject dient te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Aanbestedingswet en Europese aanbestedingsrichtlijnen.

Opdracht
Het realiseren van een rechtmatige en doelmatige aanbesteding van een nieuw financieel systeem, inclusief:

  • Oplevering van een volledig programma van eisen in samenwerking met alle betrokkenen;
  • Doorlopen en afronden van het aanbestedingstraject conform de richtlijnen (Europese aanbesteding);
  • Afronden van besluitvorming: bestuurlijk (college en raad) en ambtelijk;
  • Gunning en contractering van de leverancier, inclusief afspraken over implementatie;
  • Borging van budgetten en planning.

Het implementatietraject zelf valt buiten de scope van deze opdracht, maar start wel direct na gunning

Resultaatverplichting

De opdrachtnemer levert aan het einde van de opdracht:

  1. Een vastgesteld programma van eisen, opgesteld met alle betrokkenen en goedgekeurd door de inkoopadviseur;
  2. Een aanbestedingsdossier conform de Aanbestedingswet, inclusief rechtmatige publicatie;
  3. Een besluitvormingsdossier voor college en raad, inclusief benodigde voorstellen en toelichtingen;
  4. Een getekend contract met de geselecteerde leverancier;
  5. Een projectdossier waarin alle afspraken, communicatie en besluitvorming zijn gedocumenteerd.

Randvoorwaarden

  • Opdrachtnemer werkt zelfstandig en is resultaatverantwoordelijk;
  • Beschikbaar projectteam: financieel deskundigen, inkoopadviseur, informatieadviseur en overige collega’s waar nodig;
  • Beschikbaarheid opdrachtgever (manager Bedrijfsvoering) voor besluitvorming en escalatie;

Eisen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectleiding van Europese aanbestedingen bij (semi)overheden
  • Minimaal 1 afgeronde opdracht in de afgelopen 5 jaar ervaring met aanbesteding van financiële systemen
  • Aantoonbare werkervaring met ten minste twee bekende financiële systemen voor gemeenten (bijvoorbeeld AFAS, Unit4, Key2Financiën, Exact voor gemeenten)
  • Voldoet aan de eisen van de Wet DBA: er is sprake van een zelfstandige opdracht met eigen verantwoordelijkheid en geen gezagsverhouding

Wensen:

  • Aantoonbaar beschikbaar per 15 september 2025 gedurende de looptijd van de opdracht
  • Aantoonbare werkervaring met projecten en Europese aanbestedingen bij gemeenten, inclusief kennis van gemeentelijke processen zoals begroting, jaarrekening en koppelingen met andere systemen
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van een Plan van aanpak (beschrijving van werkwijze, stakeholdermanagement, hoe de kandidaat de markt onderzoekt, leveranciers vergelijkt en collega’s betrekt bij het programma van eisen, inclusief een analyse van de drie grootste risico’s en hoe die worden beheerst)
  • Aantoonbare kennis van het aanbestedingsrecht ( benoem Europees, inclusief jurisprudentie en valkuilen)

Competenties:

  • Communicatieve en bestuurlijke vaardigheden (in relatie tot college/raad en interne organisatie)
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Salarisadministrateur Detachering
  • Raamsdonksveer
  • 24 uur
  • € 4.216,- / € 5.060,- per maand

Startdatum: 15 december 2025 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: ja, met 6 maanden (maximaal) Sluitingsdatum: 29 september 2025 Salarisadministrateur 24 uur p/w Onze gemeente Door de talenten van onze medewerkers te benutten en continu te zoeken naar vernieuwing blijven we sterk als organisatie en zijn we altijd klaar voor de toekomst. We zijn…

Reageer voor: 12:00u — 28-09-2025
Teammanager Financiën en Control / Verandermanager F&C Detachering
  • Bilthoven
  • 32 uur
  • € 7.120,- / € 8.432,- per maand

Startdatum: 1 oktober 2025 Einddatum: 1 oktober 2026 Optie op verlenging: 1 maal 12 maanden Sluitingsdatum: 19 september 2025 Context De gemeente staat voor maatschappelijke, financiële en organisatorische uitdagingen die vragen om transparante, betrouwbare en goed ingerichte financiële processen. Dat vraagt om een volwaardig en vakvolwassen financieel team, waarin zowel de controlfunctie als de financiële…

Reageer voor: 12:00u — 18-09-2025
Medewerker Zuiveringsheffing Bedrijven Detachering
  • Tiel
  • 32 - 36 uur
  • € 4.120,- / € 5.270,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 3 januari 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 19 september 2025 OpdrachtWat ga jij doen? Als specialist werk je samen met je collega’s aan het controleren en berekenen van de aanslagen ZUIB / Wet verontreiniging Oppervlaktewater Bedrijven op basis van (niet) ingediende aangiftes. Je bent mede…

Reageer voor: 12:00u — 18-09-2025
Functioneel beheerder (financiën) ZZP
  • Purmerend
  • 36 - 36 uur

Startdatum: zo spoedig mogelijk Optie op verlenging: 2 maal 6 maanden Sluitingsdatum: 15 september 2025 Opdracht We zoeken ondersteuning bij het functioneel beheer van onder andere de softwareapplicatie iFinanciën van Pinkroccade, die wordt ingezet voor boekhouding en facturatieprocessen. De opdracht richt zich op het zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden binnen het cluster financiën, met een primaire…

Reageer voor: 12:00u — 13-09-2025
Administratief medewerker/ uitvoering controles Detachering
  • Apeldoorn
  • 24 uur
  • € 3.091,- / € 3.654,- per maand

Startdatum: 22 september 2025 Einddatum: 31 december 2025 Sluitingsdatum: 15 september 2025 Let op! ZZP is op deze rol niet toegestaan. WAT GA JE DOEN? Wij hebben de ambitie om de administratieve taken voor het inboeken van facturen en banken uniformer te maken. Dat doen we door korte lijnen te creëren met het MT voor…

Reageer voor: 12:00u — 14-09-2025
Financieel Adviseur Detachering
  • Gouda
  • 24 - 32 uur
  • € 4.075,- / € 6.183,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 1 april 2026 Optie op verlenging: 2 maal 3 maanden Sluitingsdatum: 17 september 2025 Oud en nieuw Sinds 2025 doen we dat als zelfstandige organisatie, voor én met de vijf gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas. Wat deze verzelfstandiging uniek maakt is dat onze kerntaken een stevige basis hebben,…

Reageer voor: 12:00u — 16-09-2025
Functioneel beheerder K2 Financiën Detachering
  • Zwolle
  • 15 - 32 uur
  • € 2.460,- / € 5.996,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 29 november 2025 Sluitingsdatum: 15 augustus 2025 Gemeente Hengelo Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als…

Reageer voor: 12:00u — 10-09-2025