Professionals in detachering

Kwartiermaker documentbeheer

Kwartiermaker documentbeheer

Startdatum: 28-07-2025

Als kwartiermaker documentbeheer maak je een plan voor een gecentraliseerde aanpak waarmee we in staat zijn zorgvuldig af te wegen wanneer documenten worden ingezet en wanneer niet. Onderdeel van de aanpak moet zijn dat áls er documenten online gepubliceerd moeten worden dat we in staat zijn zelfstandig digitaal toegankelijke documenten te maken. 

Werkzaamheden

Je inventariseert aantallen, kwaliteit, oorsprong en opdrachtgeverschap van pdf-documenten; Je inventariseert welke technieken en software door provincie Overijssel worden gebruikt om documenten (toegankelijk) te maken; Je zorgt voor naleving van normen, richtlijnen en regelgeving zoals het Besluit digitale toegankelijkheid overheid en intern beleid zoals de toepassing van de provinciale huisstijl. Je maakt inzichtelijk welke impact toekomstige ontwikkelingen hebben op personele inzet en welke financiële gevolgen hieraan verbonden zijn. Je adviseert over welke technieken en software gebruikt kunnen blijven worden en met welke technieken en software moet worden gestopt. Bijvoorbeeld omdat het niet mogelijk is om daar toegankelijke documenten mee te maken. Je zorgt ervoor dat afdelingen/medewerkers zich bewust worden van de voor- en nadelen van verschillende soorten online communicatiemiddelen. Je stelt een opleidingsaanbod samen voor opleidingen en trainingen dat ervoor zorgt dat medewerkers van provincie Overijssel vanaf de start van contentcreatie denken aan hoe content digitale toegankelijkheid wordt gemaakt. Dit houdt ook in dat zij weten hoe zij digitaal toegankelijke content kunnen inkopen bij leveranciers.

Opleidingen

HBO opleiding;

Ervaring

3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van organisatieadvies/verandermanagement in relatie tot digitale toegankelijkheid; Ervaring met het digitaal toegankelijk (laten) maken van online producten, diensten en documenten; Certificering op het gebied van digitale toegankelijkheid en/of WCAG; 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur digitale toegankelijkheid binnen een overheidsinstelling. 3 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met het maken en implementeren van werkprocessen voor contentcreatie en -governance voor (semi-)overheidsinstellingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld. Ervaring in de afgelopen 10 jaar met het gebruik van (online) analysetools waardoor. beschikbare data ingezet kan worden om kwaliteitsverbeteringen door te voeren (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Skills

Kwalificaties

Je bent eerste aanspreekpunt en adviseur als het gaat om het toegankelijk maken van documenten. Je werkt hiervoor nauw samen met communicatieadviseurs, centrale web redactie en auteurs van documenten. Je hebt zelf de juiste kennis om documenten digitaal toegankelijk te maken. Je weet dus waar je over praat en wat er komt kijken bij het toegankelijk maken van documenten. Daarnaast ben je in staat om met behulp van jouw kennis en ervaring werkprocessen in dit kader tegen het licht te houden en te optimaliseren. Je bent digitaal vaardig en gebruikt software voor inventarisatie, analyse en administratie.

Solliciteer direct

Graag reageren voor 12-7-2025 12:00 uur met CV in Word/PDF formaat in het Nederlands, max. 5 pag. en 2 ref.
Tevens graag vermelden: Beschikbaarheid en salaris indicatie.
Geschikt voor ZZP.

Vragen over deze vacature?

Heb je na het lezen van de vacature nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Bel naar +31180311902 of stuur een mail naar info@szconsultancy.nl.