Professionals in detachering

Senior projectmanager gebiedssamenwerkingen Goedopweg

Senior projectmanager gebiedssamenwerkingen Goedopweg

Startdatum: 01-09-2025

Als senior projectmanager gebiedssamenwerkingen Goedopweg zijn je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

Regie voeren op het proces waarin o.a. werkgevers, overheden, onderwijsinstellingen, vervoerders, belangenbehartigings- en andere vertegenwoordigende organisaties zoals parkmanagement.

Na definitieve besluitvorming over continuering van de gebiedssamenwerking (*ervan uitgaande dat er een essentiële rol weggelegd blijft voor Goedopweg. Ook kan de focus worden verlegd naar andere nog op te zetten gebiedssamenwerkingen in de regio).

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Werkzaamheden

Een gezamenlijke ambitie t.a.v. duurzame bereikbaarheid realiseren die gaat over het anders reizen van en naar het gebied (andere modaliteiten zoals ov en fiets) en spreiden (op andere dagen en andere tijden). Een ambitie gebaseerd op inzicht in maximaal wenselijke aantallen auto-, fiets- en ov-bewegingen voor het gebied. Met de organisaties, werkgevers, overheden, vervoerders en andere betrokkenen de afgelopen samenwerkingsperiode evalueren en deze input gebruiken om in gezamenlijkheid scenario’s op te stellen voor een mogelijke continuering van de gebiedssamenwerking na 2025. Toewerken naar (bestuurlijke) besluitvorming vóór einde 2025 over óf en hoe de gebiedssamenwerking te continueren. Daarbij zorgdragen dat het eigenaarschap bij de eindverantwoordelijke partijen blijft liggen. Invulling geven aan de rol van projectmanager door met betrokken en nog te betrekken partijen (bestuurlijke) afspraken tot stand te brengen, nader uit te werken en uit te (laten) voeren voor de periode 2026-2030 Bijdragen aan de totstandkoming en uitvoering van aanvullende fysieke en gedragsbeïnvloedingen maatregelen om de duurzame bereikbaarheidsopgave te realiseren Kansen identificeren voor individueel mobiliteitsadvies en -maatregelen voor werkgevers in de gebieden door de accountmanagers werkgeversteam van Goedopweg Data gedreven de individuele en collectieve resultaten monitoren (via bestaande dashboards en scenariomodellen) voor het maken van impact. Voorbereiden en faciliteren van stakeholdersbijeenkomsten en bestuurlijke overleggen; inclusief afstemming van het bestuurlijk gebiedsoverleg en de Stuurgroep Goedopweg.

Opleidingen

HBO opleiding;

Ervaring

3 jaar ervaring met gebiedsgericht mobiliteitsmanagement; 5 jaar projectmanagement ervaring met veel interne en externe stakeholders zowel publiek als privaat.

Skills

Kwalificaties

Je bent goed in het opbouwen van relaties. Je begrijpt welke issues voor werkgevers relevant zijn en welke oplossingsrichtingen het meest kansrijk en effectief zijn. Ook snap je wat er nodig is om de samenwerking tussen werkgevers, overheden en andere partijen op een impactvolle manier vorm te geven en aan te jagen. Je werkt graag in een team. Je werkt samen met de coaches en acquisiteurs van Goedopweg om contact te leggen met werkgevers en deze van 1-op-1 advies te voorzien. Daarnaast werk je inhoudelijk samen met je Goedopweg collega’s van Communicatie, Bewonersaanpak, Slimme mobiliteit en Minder Hinder. Je bent resultaatgericht. Je bent bovengemiddeld goed in luisteren en vragen stellen om de behoeften van werkgevers te achterhalen. Eenmaal met een werkgever in contact doet je overtuigingskracht de rest. Je hebt bij voorkeur ervaring in bestuurlijke omgevingen, (voorbereiden van) overleggen en contact met bestuurders en beleidsmakers. Goed bekend met het werken met een gemeentelijke organisatie en bij voorkeur specifiek van de gemeente Utrecht of vergelijkbaar Kennis en ervaring met het leiden van complexe projecten en programma’s in een stedelijke omgeving met veel interne en externe stakeholders Je bent proactief, analytisch, verbindend en een doener.

Solliciteer direct

Graag reageren voor 12-7-2025 12:00 uur met CV in Word/PDF formaat in het Nederlands, max. 3 pag.
Tevens graag vermelden: Beschikbaarheid en salaris indicatie.
Geschikt voor ZZP.

Vragen over deze vacature?

Heb je na het lezen van de vacature nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Bel naar +31180311902 of stuur een mail naar info@szconsultancy.nl.