Professionals in detachering

Aanjager Horeca Bundeling

Aanjager Horeca Bundeling

Startdatum: 15-06-2025

Voor deze opdracht zoeken we een Aanjager Horeca Bundeling.

Help jij de horecalogistiek zo vorm te geven dat de stad aantrekkelijk blijft voor bewoners, ondernemers en bezoekers? Ben jij de persoon die energie krijgt van het contact met horecaondernemers? Die zich kan inleven in de dagelijkse praktijk van het runnen van een horecazaak en met gedegen advies de ondernemer verder kan helpen met duurzame en efficiënte bevoorrading?

In onze historische binnenstad waar bezoekers en bewoners dagelijks genieten van allerlei horeca. Bijvoorbeeld in het karakteristieke wervengebied, waar vele werfkelders nu worden gebruikt als restaurant of café. Maar ook rondom de populaire pleinen en gezellige straten in de rest van de binnenstad. In totaal zijn er zo’n 260 restaurants te vinden in een klein gebied en al deze adressen hebben dagelijkse goederen nodig. Dit zorgt voor veel voertuigbewegingen en uitstoot. Door de leveringen aan de horeca te bundelen zijn grote voordelen te behalen:

Minder voertuigen en laad/los bewegingen in horecastraten en pleinen.

Verbetering van luchtkwaliteit en leefbaarheid.

Het ontvangen van goederen kost minder tijd in de horecazaak.

Moment van levering kan beter worden afgestemd.

Leveranciers hoeven zelf de binnenstad niet meer in (met vele beperkingen, zoals ZE zone, venstertijden, gewichtsbeperkingen etc.).

Lagere kosten bij optimale bundeling.

Werkzaamheden

Je zoekt en onderhoudt contact met horeca ondernemers en hun leveranciers. Je kijkt naar hun bevoorradingsprofiel en vergelijkt deze met horecaondernemers in de buurt. Je zoekt naar de overlap en mogelijk gebundelde levering via een hub. Dit doe je samen met een vervoerder die is gespecialiseerd in gekoelde zero emissie stadslogistiek. Een belangrijk element in succesvolle horeca bundeling is het uitwisselen van informatie. Binnen het publiek-private DMI-ecosysteem wordt daarvoor door stichting Hubklup en hun partners KEANA en Easy Dish een ‘connector’ ontwikkeld. Deze connector verbindt bestaande bestelsystemen en platforms (zodat horeca en leverancier geen aanpassingen hoeven te doen in het bestelproces) met een logistiek systeem. De logistieke data is vervolgens ontsloten via de ‘Last Mile Fresh’ app waar besteller, verzender, vervoerder en hub de voor hen relevante informatie kunnen vinden. Je stelt een pilot-plan op, samen met de gemeente, de vervoerder, de ontwikkelaar van de Last Mile Fresh connector en andere stakeholders. Vervolgens start je met bijeenkomsten en 1-op-1 communicatie om partijen aan te haken. Je overtuigt de horeca en leverancier van de meerwaarde van bundeling, zorgt voor analyses van mogelijkheden voor bundeling en zorgt voor een naadloze on-boarding, samen met de vervoerder/hub en de ontwikkelaar van de connector en Last Mile Fresh.

Opleidingen

HBO opleiding;

Ervaring

2 jaar ervaring in stadslogistiek. 2 jaar operationele ervaring met inkoop/bevoorrading/logistiek in de horeca. Je hebt een relevant netwerk in de horeca en stadslogistiek binnen de stad of regio van Utrecht.

Skills

Kwalificaties

Je hebt ervaring met advisering aan bedrijven over logistiek, of stad logistieke optimalisatie in een andere vorm met aantoonbare referenties (opdrachten voor bedrijven, of in dienst geweest bij logistiek of horecabedrijf).

Solliciteer direct

Graag reageren voor 22-5-2025 10:00 uur met CV in Word/PDF formaat in het Nederlands, max. 3 pag.
Tevens graag vermelden: Beschikbaarheid en salaris indicatie.
Geschikt voor ZZP.

Vragen over deze vacature?

Heb je na het lezen van de vacature nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Bel naar +31180311902 of stuur een mail naar info@szconsultancy.nl.