Vacature Teamleider Participatie

Teamleider Participatie
Detachering
Reageer voor: 12:00u — 05-11-2025

Vacature omschrijving

Startdatum: zo spoedig mogelijk

Einddatum: 20 mei 2026

Optie op verlenging: 3x 2 maanden

Sluitingsdatum: 6 november 2025

Functieomschrijving

Ben jij een gedreven professional met een grondige kennis van uitkerings- en inburgeringsprocessen? Als Teamleider Participatie ben jij de motor achter inhoudelijke en procesmatige vooruitgang binnen de clusters Inkomen, Werk, Inburgering en Uitkeringsadministratie. Je optimaliseert de bedrijfsvoering, verbindt verschillende teams en vertaalt strategische doelen naar concrete resultaten. Je begeleidt en ontwikkelt je team en stimuleert proces- en kwaliteitsverbetering.

Jouw rol en verantwoordelijkheden

  • Inhoudelijk leider: Je beschikt over diepgaande kennis van uitkerings- en inburgeringsregelingen en bedrijfsvoering, en zet deze in om je team te coachen, motiveren en de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren.
  • Procesarchitect: Je analyseert processen, identificeert verbeterpunten en vertaalt strategische doelen naar operationele verbeterplannen.
  • Strategisch partner: Je werkt nauw samen met collega’s om beleid en uitvoering op elkaar af te stemmen.
  • Verbinder: Je creëert draagvlak en bevordert een integrale werkwijze binnen het sociaal team en de samenwerking met de H2O gemeenten op het gebied van uitkeringsadministratie.
  • Aanjager van ontwikkeling: Je stimuleert de ontwikkeling van je team en het vakmanschap van kwaliteitsmedewerkers.

Belangrijkste taken

  • Verantwoordelijk voor de totale bedrijfsvoering van het team, inclusief personeel, informatievoorziening, organisatie, financiën, automatisering, communicatie en huisvesting.
  • Vertalen van strategische doelen naar tactische en operationele doelen met focus op proces- en kwaliteitsverbetering.
  • Nauwe samenwerking met afdelingsmanager Samenleving en programmamanager Sociaal Domein voor afstemming tussen beleid en uitvoering.
  • Opdrachtgeversrol richting adviseur gegevensmanagement en kwaliteitsmedewerkers, en bijdragen aan de ontwikkeling van het vak en de rol van kwaliteitsmedewerker.
  • Bevorderen van integraal werken binnen het team.
  • Ontwikkelen, implementeren en bewaken van het bedrijfsplan voor de uitkeringsadministratie binnen de samenwerking met de H2O gemeenten (Heerde, Hattem en Oldebroek).
  • Voorzitten van het MT Uitkeringsadministratie en zorgen voor afstemming binnen het MT en met de H2O gemeenten.

Eisen:

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van uitkerings- en inburgeringsprocessen bij een gemeente

Wensen:

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente
  • Een zelfgeschreven motivatie op de resultaten en procesverbeteringen die bereikt zijn in een vergelijkbare functie
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkeling en implementatie Uitkerings Administratie (UA) bij een gemeente

Competenties:

  • Overzicht en organisatorisch vermogen: Het proces overzien en structuur aanbrengen
  • Empathie:Zich inleven in de behoeften en motivaties van teamleden
  • Evenwichtig: kalm en beheerst, ook in stressvolle situaties
  • Communicatief: Actief luisteren, helder communiceren en anderen overtuigen
  • Proactief: initiatief nemen, anticiperen op toekomstige situaties en kansen zien
Direct solliciteren

Hoe het werkt?

1.
Solliciteer op jouw opdracht

Geen cv bij de hand? Geen probleem. Bij ons hoef je geen uitgebreide motivatiebrief te schrijven of je hele loopbaan op papier te zetten. Laat simpelweg je naam en contactgegevens achter of stuur ons een kort berichtje. Wij zijn vooral benieuwd naar wie jíj bent en wat je zoekt.

2.
Wij nemen contact op

Binnen een paar werkdagen nemen we contact met je op. We bespreken wat jij belangrijk vindt in een baan, wat je ervaring is (of juist waar je in wil groeien), en welke mogelijkheden er zijn binnen ons team. Alles in een open en ontspannen gesprek.

3.
Kennismaken

Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek – online of bij ons op locatie. Je krijgt een goed beeld van de functie, de sfeer en de mensen met wie je eventueel gaat samenwerken. En natuurlijk kun jij ook al je vragen stellen.

4.
Je kan aan de slag!

Zijn we allebei enthousiast? Dan regelen we de laatste praktische zaken en zorgen we dat je een vliegende start maakt. Van contract tot inwerktraject – we zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Vorige Volgende

Gerelateerde vacatures

Kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet Detachering
  • Nijmegen
  • 28 - 28 uur
  • € 5.286,- / € 5.778,- per maand

Startdatum: 1 december 2025 Einddatum: 1 mei 2026 Optie op verlenging: 2x 6 maanden Sluitingsdatum: 10 november 2025 Functieomschrijving Als kwaliteitsmedewerker ben je de schakel tussen beleid en uitvoering binnen het Stafbureau van de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht. Je draagt bij aan de optimalisatie van interne processen en daarmee aan de kwaliteit van de…

Reageer voor: 12:00u — 09-11-2025
Jeugdconsulent Detachering
  • Hilversum
  • 32 - 32 uur
  • € 3.186,- / € 3.748,- per maand

Startdatum: 5 januari 2026 Einddatum: 5 januari 2027 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 14 november 2025 Functieomschrijving Wij zoeken relatief onervaren jeugdconsulenten die het vak willen leren. Je start als jeugdconsulent en wordt door ons opgeleid en begeleid tot een allround jeugdconsulent. We bieden inhoudelijke werkbegeleiding om je te ondersteunen in…

Reageer voor: 12:00u — 13-11-2025
Interim Manager Ambulancezorg Detachering
  • Nijmegen
  • 36 uur
  • € 6.324,- / € 6.998,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 mei 2026 Optie op verlenging: 3x 6 maanden Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een interim manager Ambulancezorg die verantwoordelijk is voor personeel, beleid, financiën, communicatie en huisvesting binnen de ambulancezorg. Als integraal manager ben je het eerste aanspreekpunt voor medewerkers van het team en…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Beleidsadviseur nieuwkomers, statushouders of ontheemden
  • Kampen
  • 32 - 32 uur
  • € 6.559,- / € 7.121,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 19 mei 2026 Optie op verlenging: 1x 6 maanden Sluitingsdatum: 5 november 2025 Functieomschrijving Als beleidsadviseur ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming en het contracteren van bestuurlijke opdrachten. Je stelt heldere en inhoudelijke nota’s, raadsvoorstellen en memo’s op. Daarnaast adviseer je wethouders of het college over beleidskeuzes,…

Reageer voor: 12:00u — 04-11-2025
Consulent Inkomen Detachering
  • Leidschendam
  • 32 - 36 uur
  • € 3.766,- / € 4.870,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 17 mei 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 3 november 2025 Functieomschrijving Als Consulent Inkomen ben je verantwoordelijk voor het innemen en afwikkelen van aanvragen binnen de kaders van de P-wet, IOAW, IOAZ en bijzondere bijstand. Je beheert het volledige proces rondom aanvragen voor levensonderhoud en…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Informatie Analist (Alpha) Detachering
  • Apeldoorn
  • 32 - 40 uur
  • € 6.266,- / € 8.535,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 30 juni 2026 Optie op verlenging: 1x 3 maanden Sluitingsdatum: 11 november 2025 Functieomschrijving Informatieanalist Ben jij een analytisch sterke en technisch onderlegde Informatieanalist die graag zelfstandig werkt binnen een Agile Scrum team? Voor het Alpha team zoeken wij een enthousiaste collega die betrokken wil zijn bij de ontwikkeling en…

Reageer voor: 12:00u — 10-11-2025
Projectsecretaris Aanpak Onbegrepen Gedrag Detachering
  • Borculo
  • 28 - 28 uur
  • € 4.958,- / € 5.450,- per maand

Startdatum: 1 januari 2026 Einddatum: 31 mei 2026 Optie op verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend Sluitingsdatum: 11 november 2025 Functieomschrijving Ben jij een organisatorisch sterke projectsecretaris die energie krijgt van maatschappelijke impact? Voor een zwangerschapsvervanging zoeken wij iemand die het verschil wil maken in de aanpak van onbegrepen gedrag in de regio Noord- en…

Reageer voor: 12:00u — 02-11-2025
Projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten Detachering
  • Dalfsen
  • 12 - 16 uur
  • € 2.459,- / € 3.560,- per maand

Startdatum: zo spoedig mogelijk Einddatum: 21 september 2026 Optie op verlenging: 2x 3 maanden Sluitingsdatum: 7 november 2025 Projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten Ben jij een verbindende en daadkrachtige professional die graag een belangrijke maatschappelijke bijdrage levert? Gemeente Dalfsen zoekt een projectleider die het projectteam coördineert en verantwoordelijk is voor de uitvoering van het beleid rondom de…

Reageer voor: 12:00u — 06-11-2025