Design thinker

Geplaatst 1 week geleden

De design thinker zal gaan werken in de programma-organisatie dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van Modernisering van de informatievoorziening voor de directie Wonen.

De veranderingen die de directie Wonen wil doorvoeren op het gebied van informatievoorziening raakt een groot deel van de werkwijze, processen en informatievoorziening van Amsterdam en het ruimtelijk domein in het bijzonder. Doel van deze verandering is om het integraal digitaal samenwerken, co-creatie met initiatiefnemers en belanghebbenden, een gelijke informatiepositie voor alle betrokkenen en digitaal zaken doen met de gemeente Amsterdam mogelijk te maken.

Er is gekozen voor een tweeledige oplossing: een basisplatform van registraties en transactiesystemen. Dit basisplatform zorgt voor ‘operational excellence’, samenhang en warme informatieoverdrachten in de werkwijze. En de modulaire opbouw van dit basisplatform maakt schaalbare en continue verbetering van producten en diensten mogelijk.

Een stelsel van digitale oplossingen in combinatie met het basis platform zorgt voor continue innovatiekracht om snel nieuwe digitale mogelijkheden uit te proberen en op te schalen.
Basisplatform en het stelsel van digitale oplossingen maken gebruik van  open data en standaarden, stekkers (slimme koppelingen/API’s)  en services.

Werkzaamheden

Verantwoordelijk voor het voorzien, onderkennen en vertalen van de behoeftes van de business naar bruikbare oplossingen middels Design Thinking;

Ongevraagd en gevraagd advies geven.

 

Vereisten / Knock- outcriteria
In het bezit van een erkend hbo en/of wo diploma.

Kennis en ervaring met adviseren rond met ontwikkelen van (nieuwe) producten, diensten en daaronder liggende processen.

Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met Design Thinking.

Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring bij een (lokale) overheid.

Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met het ruimtelijk domein.

Aantoonbare kennis van en ervaring met Business Proces Management (BPM).

 

Locatie: Amsterdam

Start: z.s.m.

Uren per week: 36

Duur: t/m 30-10-2019  m.o.o.v. Ja

 

Graag reageren voor 22-10-2018 met cv (PDF formaat en in het Nederlands, max 5 pag. en 2 ref.) waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie verwerkt in het cv waarom u zichzelf geschikt acht voor deze functie.

Tevens dient uw reactie voorzien te zijn van:

Beschikbaarheidsdatum

Aantal uren per week

Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten

Vakantie plannen

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.